{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
915 visninger | Oprettet:

Changement-trænings-tips {{forumTopicSubject}}

Hejsa!
Min hest og jeg er så småt begyndt at øve lidt changementer. Dog har vi lidt det problem, at ingen af os er særligt erfarne på det område... Når jeg beder ham om at skifte, "løber" han tit bare mod den side jeg vil bytte til, (hvis jeg f.eks vil skifte fra kontra på langsiden løber han ind mod midten), og jeg kan derfor ikke få ham til at skifte på lige spor. Der udover løber han også et godt stykke inden changementer kommer. Dog er der også nogle gange, hvor det kommer næsten med det samme...

Vi plejer at øve det sådan at vi rider kontra ned ad langsiden og så prøver at bytte.

Jeg skal selvfølgelig have trænet det med min underviser, men ville rigtig gerne have nogle små tips til hverdags træningen også smiley
Er der nogen som kan hjælpe? smiley


Kommentarer på:  Changement-trænings-tips
  • #2   19. jul 2017 hvis dine anspring sidder her or de skal så har jeg altid haft succes med at starte med at ride i galop op ad midterlinjen, lave overgang til parade og anspring til ny side 3 galopspring, parade, ny side og sådan fortsætter jeg indtil jeg kan gøre det ud søvne og hesten ved præcis hvilken galop jeg beder om med hvilket ben, og når der er styr på det så laver jeg galoptravers fra midterlinjen et par trin jager en parade og anspring til ny galop og direkte ind i travers igen til modsat side når det kører rider jeg op ad midterlinjen og så prøver jeg bare at bede om anspring til ny side mens vi galopere og ja så skifter de som regel rent.


  • #3   19. jul 2017 det lød lidt bondrøvsagtigt men jeg har erfaret at når man lægger travers ind så får de meget hurtigere styr på at skifte benpar bagi og får derved lettere ved at aktivt springe an på ny indvendige bagben hvilket altid er det de har svært ved

  • #4   19. jul 2017 Jeg var igang med at lære den pony jeg red på før at lave changementer og jeg lagde en bom i midten, og så lavede vi slangegang på 2 buer i galop og så løftede han benene over bomen imens jeg slog over i den anden galop smiley

  • #5   19. jul 2017 Jeg bruger rigtig meget nettet, f.eks youtube til at nørde ridning og fange tips fra erfarne ryttere. Så hvis du er god til de engelske udtryk f.eks så vil jeg kigge derinde smiley

    Og at indøve changement kan gøres på mange måder, det er dog vigtig at hesten har balance og styrke hertil. Den kan indøves med f.eks en bom liggende på jorden, eller hvor rider en volte tilbage rider kontra det stykke af langsiden og skifter i hjørnet.

    God fornøjelse, og husk en god underviser indover!


  • #6   29. jul 2017 Jeg har øvet det med min pony, ved først at ride ham godt tilbage på bagparten. Når jeg så kunne mærke at han var blevet okay stærk i bagparten, til at kunne bære vægten der når jeg tilmed bad ham om det, så red vi en masse galop-trav-galop overgange, henover midten på banen (8-taller). Det forstod han super hurtigt, så langsomt forsøgte jeg med kontragalop. Jeg red retvendt galop, vendte op ad midterlinjen og så ud mod enten B eller E (altså en volte tilbage) i takt med at jeg nærmede mig bogstavet, skubbede jeg indvendige skulder ud mod barierren, og satte ham godt på bagparten, lagde nyt tegn til galop, og så skiftede han i starten ved nærmest at bukke, men eftersom vi har øvet det mere og mere, så er han blevet bedre til det, og nu løfter han kun bagparten højt når jeg timer det forkert. Det er ret vigtigt at time changementet korrekt, for så er det lettere for hesten at lave et rent changement. smiley

  • #7   30. jul 2017 Når du rider kontra på langsiden, så prøv at stille ham en lille smule ind mod midten når du skal skifte. Hold ham lidt løftet på indvendige tøjle, indvendige knæ ved og evt lidt bred hånd på udvendige tøjle, altsammen for at holde ham på linjen. Tænk på ikke at lægge for meget vægt i indvendige sædeben ved skiftet, når han gerne vil den vej.
    Mht at han løber, gentagne halve parader, til tempoet kommer ned (tålmodighed) bliv så vidt muligt i galoppen og rid dig ud af problemet smiley Håber det hjælper dig lidt på vej smiley


Kommentér på:
Changement-trænings-tips

Annonce