{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
750 visninger | Oprettet:

Martingal {{forumTopicSubject}}

Hej HG, nu håber jeg i kan hjælpe mig her smiley

Jeg overvejer lidt at købe en martingal (og jeg har også fået det foreslået af mange af mine veninder, som er springryttere) til min part til når vi springer, men før jeg køber en, vil jeg gerne lige sætte mig lidt mere ind i hvad den gør, hvordan den skal sidde (så den ikke bare tvinger hendes hoved til at blive i en bestemt stilling) osv.

Men hun (min part) har det med at tage hovedet rigtig højt op når vi springer, altså sådan VIRKELIG højt op. Så nogle gange når hun ikke helt at se springet, fordi hun har hovedet så højt oppe. Hun springer ALT, så problemet er egentlig mest at springene ikke bliver så gode og ikke at hun refuserer eller sådan noget.

Grunden til at hun tager hovedet så højt op er fordi hun er ivrig efter at springe (Hun ELSKER at springe) og det er absolut ikke fordi hun gør modstand mod at springe, da det er hendes yndlingsbeskæftigelse! Hun er også en skøn pony der går fremad i dressuren og sådan, men hun elsker virkelig at springe.
Så jeg håber i vil være venlige at undlade kommentarer om at det er et tegn på at hun ikke ønsker at springe eller sådan noget, for det at springe er det bedste hun ved!

Hun har naturligvis ikke hovedet oppe, når hun springer over selve springet, men blot i tilridningen hen mod springet.
Hun går stabilt til biddet i dressuren osv., så igen det er udelukkende et problem i tilridningen hen mod springet smiley


Tror i måske det ville hjælpe at bruge martingal? smiley

Hvis nogle af jer har en god forklaring til hvordan jeg skal lægge den på, så må i også MEGET gerne fortælle det, da det også ville være en stor hjælp! smiley

Lige et billede af mig og hende smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Martingal
  • #1   16. sep 2017 Har du snakket med ejer om det

  • #2   17. sep 2017 Hun er rideskolepony, men rideskolen har det fint med at vi parter bruger martingal på hestene.
    Jeg ved bare ikke om det ville kunne hjælpe at bruge martingal..? smiley


  • #3   17. sep 2017 Hvis den tager hovedet op, ja så vil det hjælpe. Og det er ikke et stærkt hjælpemiddel, så jeg tror ikke, at du skal være så "bekymret" over det smiley
    Sidder den rigtigt, er selve martingalen jo løs, og strammer kun, hvis hesten tager hovedet op.
    Men jeg ville nok få en af dine veninder til at hjælpe med at lægge den på og installere den korrekt, hvis de er vant til at bruge den, fremfor selv at begive mig ud i det første gang smiley


  • #4   17. sep 2017 Okay, tusind tak for hjælpen! smiley


  • #5   17. sep 2017 Jeg har aldrig selv redet med martingal.
    Men det er meningen, at den på ingen måde strammer når hovedet er i normal position.

    Den er beregnet til at forhindre hesten i at give rytteren næseblod. Ja, en hest kan være så smidig, at hvis den slår med hovedet fx i iver, så kan rytteren få hestens nakke i ansigtet.

    Hvis en martingal er korrekt indstillet, skal den ikke gribe ind ved normal ridning. Forskellen i tøjle-vinkel på normal og løftet hoved nok så lille, at martingalen ikke har ret meget effekt.

    Men du kan da prøve det af?


Kommentér på:
Martingal

Annonce