{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
372 visninger | Oprettet:

Hvordan kan man komme ud af hamster hjulet? {{forumTopicSubject}}

Hej alle springrytter.
Jeg har igennem de sidste 3 år kørt i det samme hamster hjul angående springheste og stævner, jeg har efter hånden redet mange heste for folk og stævnet lidt af dem. Jeg solgte min egen hest for noget tid siden fordi at jeg skulle opereres i mit øje så jeg kunne komme til at se igen og hesten blev pensioneret, jeg red en springhest som jeg har kendt siden 2011 som blev hentet sidste weekendt da den blev solgt til Oslo. Jeg startede mit første heste stævne på den og den har så ført mig til det niveau jeg er på nu i spring som er LA, da jeg red den sprang vi 130-40 i bane. Jeg rider lige nu lidt for hyggens skyld da mit øje er ved at hele, jeg savner at komme ud til spring stævner og have en springhest som vil lidt af hvert. Da jeg gerne vil videre i min ridning og da der ikke er de helt store penge til den type hest jeg søger bliver det svært. Jeg har i de sidste par år redet mange heste og undervist lidt ved siden af men er kørt fast da jeg ikke kommer videre. Lige nu overvejer jeg bare at smide det hele og stoppe da jeg ikke kan komme videre eller bare finde en lånehest hvis den rigtige er der ude et sted. Hvad har i gjordt da i stod i den situation?

Kommentarer på:  Hvordan kan man komme ud af hamster hjulet?
  • #1   8. okt Hvis det du plejer at gøre ikke virker, så gør noget andet.
    Som jeg forstår dig
    - Lige nu har du ikke råd til at købe en kvalitet springhest?
    - Du har rimelige forbindelser, du rider rimelig godt men kan ikke finde en springhest til låns.
    ... Sorry, men hvis du allerede gør en god indsats, mangler du måske bare held og tid??

At høre os sige, at det bare kræver held, ihærdighed og tid hjælper dig ikke.
    Men hvad med at se på, hvad du grundlæggende kan lide ved din ride genre? Er det fart? Spænding? Subtilt samarbejde? Perfektion?

Hvad med at tale med dine venner om hvilke ride genrer der tilbyder samme egenskaber, og prøv en ny genre af i ventetiden på den perfekte hest???
    Du risikerer at lære nogle simple tricks, som er meget nyttige i dit fremtidige sportsliv - eller blive bidt af noget nyt

• #2   8. okt Du skriver en del om hvor god du mener du er. Hvis det stemmer, så kan jeg ikke se hvorfor du ikke køber en billigere hest og så selv rider den op?

Ellers tænker jeg du skal revurdere hvad du vil med dit hesteliv. Hvis det kun er for stævner og resultater du rider, så er ridning måske slet ikke den rette disciplin for dig?

Jeg kørte selv død i det fordi jeg slet ikke kommer nok ud. Jeg syntes dagligdagen hjemme på ridebanen er meget kedelig.
    Jeg skiftede helt disciplin og da den disciplin jeg skiftede til blev kedelig. Så skiftede jeg igen.
    Jeg kan stadigvæk godt mærke at jeg savner at komme ud. Men det holder mig igang indtil jeg får pengene til egen bil og hestetrailer

• #3   8. okt Bettemus.
    Lige nu trænger jeg bare til en hest hvor jeg kan finde mig selv på igen da det sidste år har været ned af bakke da jeg har fået den ene skade efter den anden til træning (jeg er springgymnast) og havde et ride stop på 4 måneder efter at jeg væltede med min gamle hest på springbanen da den gled i sit afsæt, jeg ødelagde min hofte og kunne ikke gå i 1 uge og måtte ikke ride. Det eneste der stadig siger mig noget er spring da jeg elsker et godt samarbejde mellem hest og rytter hvilket jeg har været ventil da jeg før kun kunne se med mit højre øje så hesten var nød til at hjælpe mig og fortælle hvad der var på venstre side hvor vi kommunikeret meget sammen.

• #4   9. okt Sarah:
    Jeg forstår stadigvæk ikke dit problem.
    Du har ikke pengene til at købe drømmehesten.

Så du kan enten sætte dig ned og være tvær over det. Eller finde en anden løsning.

Man skaber sin egen lykke. Også selvom den ikke altid lige er som man egentlig gerne ville.
    Tit så åbner sig der en anden dør hvis man selv er åben for det.

Men ser man kun alt det man ikke kan få så kommer man til at gå skuffet igennem livet.
    Selv når du så får den fancy hest du drømmer om så er det sadlen, bidet, hovedtøjet, bidet, springet, gården, hestetraileren eller bilen som du ikke lige kan få og som du så lader sætte en stopper for din glæde.

Du bliver nød til at lære at finde glæde i de muligheder du har i stedet for ærgelse over det su ikke har.

• #5   9. okt Op på hesten igen.

Livet med heste er belagt med op- og nedture, det handler om hvordan man selv håndtere det.

Mit hesteliv har budt på mange forskellige udfordringer, forkert hest, mine egne skade, hestens skader, tab af drømme hesten.

Nu efter næsten 3½års ”op/ned”, så er der endelig lys forude, men det er fandens hårdt arbejde. Jeg har heller ikke ”bare” kunne vælge, jeg har de penge jeg nu engang har, og så har jeg selv lagt noget arbejde i hesten. At jeg så denne gang har været mere end heldig og fået i virkelig dejlig hest, som i den grad opfylder mine ridedrømme, er bare extra godt.

Det kan godt være at du drømmer om at ride de store klasser, og det kommer du sikkert også til en dag, men lige nu, så må du ride det som du kan, du lære helt sikkert noget, som du kan bruge fremover.

Du lyder som om at du er rigtigt ked af det lige pt, et øje driller, hesten er solgt. Men det skal nok vende, med lidt held dukker der en hest op, når du mindst venter det.

• #6   9. okt Vil bare lige sige, jeg har altid fået af vide, at jeg aldrig kommer til at ride... Nu kan jeg ride hver dag, fordi jeg ikke gav op og kiggede efter andre muligheder.
    Jeg er squ heller ikke helt tilfreds med mit hesteliv lige nu, jeg har et låst bækken, så det lige nu kun heder skridtture og jordarbejde med en ældre hoppe på stedet hvor jeg ellers rider.

Jeg fik også af vide, at jeg aldrig får min egen hest, det ville i hvert fald aldrig kunne lade sig gøre...
    Nu står jeg og skal bare finde mig et arbejde, så kan jeg det, hvis det er det jeg vil.

Jeg har før redet på LA niveau, men måtte trappe ned pga min ryg og har nu været ude i godt og vel 1 år...
    Man kan hvad man vil, hvis bare man gider at gøre noget for det og ikke bare sætte sig ned og sige "jeg kan ikke..."

Du kan, som du selv skriver, enten låne på ubestemt tid og hvem ved, måske har du pengene en dag?
    Eller købe en yngre og billigere hest og selv ride den op?

Mulighederne er ikke helt lukket
    Op på hesten igen og gør op med dig selv hvad du vil

• #7   9. okt Jeg tænker umiddelbart: jeg stiller spørgsmålstegn på din ridefærdigheder(dem gør du meget ud af i teksten, for jeg kan umiddelbart ikke finde nogen resultater på dig? )
    For vil du have fat i de rigtig gode heste, kræver det oftest resultater der siger man er dygtig.. Er man dygtig nok, er der også heste nok.

Jeg tænker du skal finde ud af, hvad vil du med din ridning?(realistisk) og hvad har du råd til? Der findes jo parter - låneheste - rideskoler mv.

Kommentér på:
Hvordan kan man komme ud af hamster hjulet?