{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridehest i en høj alder
  • #1   14. okt 2017 Nu har jeg ikke selv en gammel hest, men havde en veninde der havde en gammel DV på 25 år. Hun bruge ham til dressur træning i det omfang hans krop kunne følge med til. smiley

  • #2   14. okt 2017 jeg har ikke selv en længere.. jeg har haft part på en DV vallak da han var 23-24 år. ham brugte jeg til lettere dressur, ture, og sjov og leg ude på klubben militray bane( bakker, og vandgrav), og ellers bare nogle gode galopture. han elskede det efter mange år som elevhest, og komme ud og lege lidt igen.

    samt har også redet en anden dv vallak på også 23-24 år, som tidligere gik LA niveau i dressur, han havde hygget sig på folden i nogle år med ture ind i mellem, ham red jeg også lettere dressur på(lc-lb niveau), og han nød det også, lidt sløv til at starte med indtil jeg lavede lidt øvelser på ham og han livede helt op.

    begge gange har det dog været med tanker for deres høje alder, og derfor ikke bedt dem samle sig for meget og ikke forlangt dem for meget af dem og holdt mig til det lettere dressur.

    elsker faktisk og ride ældre heste, og mærke dem live op, og så har de med årene som regel fundet på en masse små finurligheder som man kun kan grine af


  • #3   14. okt 2017 Har en ældre herre på 21, bruge ham seriøst indtil han på en tur her sidste år fik en skad. Nu efter 9 måneders genoptræning ride vi for det meste dressur, godt nok med mindre gallop end før og tur. Spring og jorde er totalt banlyst. smiley

  • #4   14. okt 2017 Min første hest, som jeg fik forærende af ejer, da jeg var 30 år, han var 22 år.

    Han var tidligere jagthest, men havde om vinteren gået spring og dressur - og var ganske velredet.
    Ham red jeg de næstfølgende 2,5 år jagt, LC dressur og spring, samt distance på - han var en fantastisk lærerhest.
    Her som jagthest 23 år gammel




    profilbillede
  • #5   14. okt 2017 Morgan blev aflivet som 25 årig, da han fik problemer med hovene, og derfor blev halt smiley
    Her til dressurstævne


    profilbillede
  • #7   14. okt 2017 den rideskole jeg red på havde rigtig mange ældre heste. jeg tror de fleste var 17 år+ og nogle af dem gik stadig da de var 28-30 år. den ældste jeg kendte til gik elevtimer til den var 33 år. her gik den 1 time om ugen.
    der var også en af privathestene som blev over 30 år. Og han gik som hyggehest. tror faktisk at han endte med at blive 32. han havde reddet sin ejer på et tidspunkt så hun var virkelig øm omkring ham.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #8   14. okt 2017 jeg kan se at en pony jeg red tilbage i 2004 sidste går gik LB i christmas show. den er fra 1991, dvs. 25 da den startede sidst.

  • #9   14. okt 2017 Jeg har lige købt en fjordhest på 22, til skovtur, frisk og fejler intet. Hun er selvfølgelig stille og rolig, men sådan er hendes temperament bare tror jeg, det er vist ikke alderen der mærkes. Tænker også at bruge hende til let terrænspring og sådan smiley

  • #10   14. okt 2017 Min gamle DV, havde dog været brugt rigtig meget i hendes liv og endte med at blive halt af slidgigt, men blev stadig brugt til dressur da hun var ca 19-21 år smiley

  • #11   14. okt 2017 Jeg rider en stor og dejlig jyde på 23 år. Han har været tidligere kørehest og bruges egentlig bare til skovture, da han ikke gider banen smiley

  • #12   14. okt 2017 Jeg red den skønneste Araber/New Forest. Da jeg startede med at ride på ham, var han allerede 21 år gammel. Han var en pensioneret springhest (selvom han ikke altid var enig i at han var pentioneret ;)). Han sluttede som ridehest da han nåede en alder af 36 år gammel, stadig ung i sindet.

    profilbillede
  • #13   15. okt 2017 Tak for alle jeres svar.

    Sagen er nemlig den at jeg er blevet tilbudt at købe en hest, på 19 år. Jeg tænker at puha det er måske lige gammelt nok osv.

    Men hvis jeg bare kunne få glæde af den i måske 2-3 år (meget gerne mere) så vil jeg være glad.


  • #14   15. okt 2017 Jeg syns da bestemt du skal gøre det.!! smiley


  • #15   15. okt 2017 Den hest som gav mig den allerstørste rideglæde, hun var ridehest indtil den dag hun blev aflivet. smiley
    Hun var min søsters som fik hende da hun var 9 år gammel. Jeg begyndte først at ride hende da hun var en 15-16 år gammel tror jeg - jeg var 11 måske. Hun var DV/Paint blanding på 154 cm, og så var hun noget så idiotsikker! Ihvertfald overfor mig smiley

    Hos min søster kunne hun te sig og lave numrer, men det var noget andet når jeg sad på ryggen af hende. Da jeg blev ræd for min egen pony så begyndte jeg bare at ride Jackie istedet. Nøj hvor hun gav mig mange gode jordeture og gode oplevelser.

    Den eneste grund til at hun blev aflivet, er at hun brækkede et forben som hvad.. 23? 24? årig. Kan ikke huske det, men det er ikke mange år siden. Det har kostet min søster og jeg mange tårer. I de sidste år, efter at min søster købte ny hest, var det kun mig der red hende.
    Det var blandt andet hende der gav mig troen til ridning tilbage efter at jeg var blevet opereret.

    Hvis du føler at hesten er lige noget for dig, og at den er sund og rask, så synes jeg at du skal gøre det!


    profilbillede
  • #16   15. okt 2017 Og her med lidt mere alder på os begge smiley Det er taget i hendes sidste sommer, så vidt jeg husker.

    Vi tog det almene hensyn - der var ingen spring, og vi jordede ikke længere. (selvom hun nok godt kunne.) For at støtte hendes ryg havde vi nogle specielle underlag under hendes sadel, og så havde hun sko på. Men ellers fungerede hun fantastisk under ridning.


    profilbillede
  • #17   15. okt 2017 24 år og tror hun er 5. Tur ridning, spring, agility og horsemanship.

    profilbillede
  • #18   15. okt 2017 Min mors gamle DV dreng er 26 år og går stadig LA4-LA6 til distriktstævner. Og tér sig stadig som om han var 4 år.

Kommentér på:
Ridehest i en høj alder

Annonce