{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad træner i for tiden
  • #1   14. dec 2017 Min lille pony Flower: (hun er bidløs), så vi øver at hendes hoved skal holdes stille når vi traver, da hun sommetider "taber" hovedet. smiley Derudover hyggerider vi bare og laver nogle tricks. Der er intet bestemt mål.

    Min pinto Spot: Vi øver pt. mere fremdrift i traven og at han ikke skal slå med hovedet. Han har været virkelig låst i hele kroppen, så der er stadig lidt, men han får endnu en behandling i starten af næste år. Vi træner bare uden sadel, da sadlen heller ikke har passet ham. smiley Målet er klart at finde en bomløs sadel og starte nogle enkelte springstævner:)


  • #2   14. dec 2017 Vi træner blandt andet changementer eller næmmere at changere, og at det er stille og roligt.

    Traverser er det rytteren der har brug for at træne, for hvis rytteren er skarp så er hesten det i reglen også.

    Ellers så er det løsgørende og smidighed der er på programmet.


  • #3   14. dec 2017 Styrke, styrke og atter styrke smiley

    Så masser af temposkift i alle gangarter, og i sidebevægelserne.

    Og så skal han afvikle sine bagben hurtigere i galoppiuretterne - så det er jo dels styrketræning og dels at rytteren også rider kvikkere ind i dem.

    Vejret er r..sygt for tiden, så jeg har skruet lidt ned for træningen - Pinot gik sin første INT1 for 2 uger siden, og trængte lidt til en pause i stævnridningstræning.

    Næste stævne bliver måske i februar. Så vi tager en stille jul, og skruer op for seriøsiteten i januar.

    Mvh Charlotte


  • #4   14. dec 2017 vi træner fremad drift, da jeg synes det er mega træls når han bare bakker af fordi han kan

  • #5   14. dec 2017 Vi træner rigtig meget stemmekomando og overgange og så blir der smidt noget milijøtræning ind ind imellem smiley

  • #6   14. dec 2017 Copy og jeg øver på "power moves" på hans eget initiativ, det hjælper rigtig meget på samling og ikke mindst villighed smiley Vi leger rigtig meget, både fra ryggen og fra jorden.

    Med min nye hest Pelee træner jeg basic ting som longering i et fornuftigt tempo samt frem og ned - lige nu løber han rigtig meget. Vi træner "stop" og "eyes on me" som bruges når han mister fokus. Han er hingst, så især det sidste signal er for mig rigtig vigtigt så jeg altid kan kalde ham tilbage til mig. Indtil videre fungerer det faktisk rigtig godt, og han kigger ofte på mig i stedet for andre heste, selv uden jeg beder ham om det!
    Og så øver vi "pressure points", både fysiske og visuelle - han er til tider lidt døv på fysisk pres, så det vil jeg rigtig gerne forfine så vi netop kan bruge helt små signaler i vores træning. Indtil videre klarer han alt langt over min forventning! smiley


  • #7   14. dec 2017 Jeg er stadig relativ ny i western.

    Så, det er basis.
    En god western hest rides med pres af knæ, lår og vægten. Og det kræver øvelse at lære! Og en god opstilling - det kræver også øvelse!
    Schenckler til at understrege, hvis det er nødvendigt.
    Tøjlerne er der bare. Man burde kunne klare sig uden...

    Så, drej, zigzag mv imellem kegler, bomme på jorden.
    Er begyndt på sidebevægelser. Sidepas er sidelæns i en ret vinkel, ved at presse bag gjorden med udvendige fod og støtte foran gjorden på indvendige side.
    Evt krydret med, at min hund løber løs i hallen, og prøver at charmere hest og min underviser alias hestens ejer, eller bære på kegler.
    Hunden reagerer faktisk overraskende fint på mundtlig kommando og håndtegn fra mig som rytter.
    Så egentlig træner jeg lidt to dyr, hvis hunden er med...



    profilbillede
  • #9   14. dec 2017 Jeg træner (..stadig...), at min hest skal være mere følsom over for fremadsignalet, og holde det tempo, som hun bliver bedt om. Det går bedre, men der er stadig noget vej igen. Derudover træner vi på balancen, da hun er en smule slingrende, hvilket selvfølgelig også delvist skyldes den manglende fremaddrift.

    Med den anden træner jeg en masse overgange. Vi arbejder på, at han slapper mere af, og ikke så let spænder op i hele overlinjen. Tidligere har han haft meget svært ved at vente på mig, men dette er blevet meget bedre. Derudover forsøger vi at få bagbenene lidt bedre med - han er en meget lang hest, så det er som om, at bagbenene kan have lidt svært ved at træde så langt ind under ham, som de skal. smiley


  • #10   14. dec 2017 Vi træner at få ponyen lige til begge tøjler.
    Har haft problemer med at min ene arm har svært ved at være stabil og det har sat sig lidt i hesten. Så MASSER af versade og travers rundt på volten med ligeudretning, når pony svarer frem til begge tøjler.

    Og idag tog vi fat på lidt samling i traven, hvilket ponyen fangede fantastisk hurtigt.



  • #11   15. dec 2017 Tindur - syg.. Starter stille op igen i januar..
    Rocky - almindelig håndtering og gå ture hvor der trænes temposkift og stopsignalet. smiley

    Mvh TT


  • #13   15. dec 2017 Jeg træner løsarbejde. Det er virkelig det jeg er bidt af. Desuden supplere jeg med tricks smiley

  • #14   15. dec 2017 Jeg har to islændere:
    Min 12-årige vallak er min ridehest, og her er der rigtigt meget ridning uden sadel, i grime og/eller på tur. Vi træner dog stadig forskellige ting i ridningen, eksempelvis mere bæring i traven (så han bliver stærk nok til tølten) ved at han sænker halsen og strækker sig. Og så generelt i alle gangarter at han rejser sig i skulderen uden at løfte hovedet helt op/at han sænker halsen uden at falde på forparten, og så aktivering af bagparten. Jeg selv øver mig meget i at bruge sædet frem for tøjler/schenkler. Derudover laver vi lidt jordarbejde som løslongering og bomarbejde, lidt klikkertræning indtil videre bare til tricks, og lidt horsemanship som "følg efter mig" og ridning uden udstyr. Vi arbejder ikke som sådan hen mod noget mål, andet end måske nogle hyggestævner til sommer.

    Min 3-årige pige var næsten rå da jeg fik hende, så hun er igang med at lære det helt basale som at stå bundet, løfte hove, stoppe, bakke, dreje osv, (generelt at gøre det samme som mig når jeg går med hende), og tilvænning til gjord, pressening, cykler og sådan noget. Hun er meget kontaktsøgende og lærenem, men kan godt have lidt svært ved at holde koncentrationen, eftersom hun jo stadig er ung, så jeg er igang med at lære hende "vente" (hvor hun skal stå stille med sænket hoved og opmærksomheden rettet mod mig) ved hjælp af klikkertræning, for nemmere at kunne få hende til at fokusere i fremtiden. Desuden har hun nogle spændinger i bagparten efter at være blevet født omvendt, som ikke er som sådan er noget problem for hende, men betyder at det er vigtigt at hun har stærk muskelmasse - en stærk muskelmasse er jo under alle omstændigheder er godt, til når hun skal tilrides. Derfor trækker vi en masse lange ture, laver bomarbejde, og går op og ned af de bakke vi nu kan finde. Målet med hende er først og fremmest at gøre hende håndterbar og klar til tilridning til sommer - og derudover overvejer jeg kraftigt at have hende med til store hestedag og/eller et dyrskue, både for træning i at komme vilde og fremmede steder hen for hende, og for at få en vejledende bygningsbedømmelse på hende, som kunne være relevant i forhold til at finde ud af, om jeg vil have hende kåret engang i fremtiden.


  • #15   15. dec 2017 Vi træner mod at kunne ride CNC80 i år 2018. Hverken ponyen eller jeg har prøvet kræfter med military, så det bliver spændende smiley
    Vi har "kun" redet 2 jagter og noget terræntræning, og så en masse springstævner.

    Fokus ligger på anspring og temposkift i dressuren, og primært afstande og at hun venter på mig, når vi springer. Alting går ret fantastisk for tiden med det, så jeg håber da det forsætter smiley


Kommentér på:
hvad træner i for tiden

Annonce