{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
890 visninger | Oprettet:

Jeg vil gerne til at springe på min pony, men.... {{forumTopicSubject}}

Men.. Første gange jeg skulle prøve at springe på hende var ca. en måned efter at jeg havde fået hende. Springet var omkring 20 - 30 cm højt, og jeg red ligeså fint hen til det, men så sprang hun bare til.. Jeg fløj af hende, og landede mange meter henne af jorden og slog mig utrolig meget. Inden det havde jeg fået springundervisning på en anden pony, men jeg havde ikke sprunget det helt store, omkring de 50 - 80 cm - bane.

Efter det gik der utrolig lang tid hvor jeg sagde at jeg aldrig skulle springe, men det har jeg nu fortrudt.. Her for en månedstid siden lagde jeg en bom, og trænede lidt med at skridte, trave og galopere over den.. Og utroligt nok, var det det eneste der skulle til for at få mig på ''ret køl'' igen. smiley

Så nu har min far, og jeg snakket om at jeg måske skal begynde at springe efter jul. Men da min pony er ret ''vild'' på en springbane, vil jeg gerne høre om der er nogen der har nogle ideer til hvad jeg kan gøre, for at hun ligesom tar' det hele lidt mere med ro, og ikke bare springer flere meter over springene.. smiley
Jeg håber i kan hjælpe mig da jeg rigtig gerne, for både min og min ponys skyld vil begynde at springe !!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg vil gerne til at springe på min pony, men....
  • #1   13. dec 2011 For mig lyder det primært til at den er urutineret.. smiley

  • #2   14. dec 2011 Det kommer når den bliver bedre til at bedømme afstanden og højden smiley
    I starten er der ikke så meget at gøre, bare prøv at hæng på, og ikke springe særlig højt smiley

    Held og lykke smiley


  • #5   14. dec 2011 Tak for rådene!


    JustA Dreamer < 3 : Hun er skam ikke u rutineret, med tidligere ejer har hun sprunget LA og enkelt spring på 1,40 smiley


    Jeg har også overvejet at spørge min underviser, eller en anden lidt mere rutineret spring rytter om de ville prøve at springe hende lidt først smiley
    Så jeg tror at jeg selv øver lidt med nogle bomme, får en til at prøve at springe lidt på hende først. Også starter jeg med at springe, på et af de laveste hold. smiley


  • #7   14. dec 2011 Ja, Bella er utrolig glad for at springe. smiley
    Så det kan da godt være at det er det der skal til, altså at en lidt mere rutineret springrytter springer hende i lidt tid, og jeg så selv overtager på et tidspunkt. smiley


Kommentér på:
Jeg vil gerne til at springe på min pony, men....

Annonce