{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
776 visninger | Oprettet:

Virkningen af dette bid? Erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle. smiley
Jeg er blevet i tvivl om virkning af dette bid:
http://www.hooks.dk/product.aspx?productid=500516

Jeg forestiller mig at det er lidt det samme som et 2 rings bid, bare mildere.? Men ret mig gerne hvis jeg tager fejl smiley
Men kom gerne med erfaringer. smiley

Jeg er også rimelig sikker på at dette bid er tilladt i dressur, men tager jeg fejl så ret mig gerne. smiley

På Forhånd tak for hjælpen. smiley

Ps. Søger ikke en debat om hvor hvidt der er godt eller dårligt at ride med eller uden bid, men bare om svar på mit spørgsmål. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Virkningen af dette bid? Erfaringer?
  • #1   15. maj 2012 Baucher-biddet er super godt.
    De små ringe er til nakkeremmen = biddet er løftet fri af hestens tunge hvilket er mere behageligt for hesten end de alm trensebid der ligger på tungen. Det ligger altså mere roligt i hestens mund.

    Efter sigende er der ikke 2-rings effekt da tøjlene kan bevæge sig frit op og ned i den store ring.

    Hvis min hest skulle gå med bid, ville jeg starte med at prøve sådan et der.


  • #2   15. maj 2012 Der er ikke det fjerneste hævestangsefftekt i dette bid smiley
    Men det er super godt til heste som skal have bid som ligger meget stabilt i munden.


  • #3   15. maj 2012 Jeg hægter mig lige på din tråd smiley Søger nyt bid til min dreng, da han har nogle problemer fra tidligere ejere.

    Og ind til videre lyder det som noget for ham, ud fra de andres to´s erfaring - har aldrig set dette bid før. Så jeg nysgerrig.


  • #4   15. maj 2012 Ja, det er tilladt i dressur

  • #6   16. maj 2012 Det lyder jo som om i har gode erfaringer. smiley
    Men jeg må lige stille endnu et spørgsmål:
    Ponyen som det er tiltænkt går på nuværende tidpunkt med 3-rings biddog kun i 2 ring) men da parten skal ud at starte dressur stævne på hende, så må hun jo ikke ride med 3-rings bidet.

    Så nu lyder spørgmålet: Ville dette bid være en mulighed?


  • #7   16. maj 2012 Det handler jo om at gøre ponyen lydig på biddet og lære den at forstå biddets signaler - så burde den kunne gå med selv det mildeste bid smiley

  • #8   16. maj 2012 Det er jeg slet ikke i tvivl om, og de arbejder også hårdt på det.

    men nu vil hun mægtig gerne starte det her stævne, og ponyen har det med at finde det ekstra gear frem når den er ude og det har parten lidt svært ved at styre. Så derfor er vi ude at se på bid muligheder, så de begge kan få en god oplevelse.


  • #9   18. maj 2012 Ha, ha jeg griner lige lidt, da jeg har forsøgt at købe selvsamme bid på samme side siden før jul, men det er ikke på lager, jeg har så mailet til dem og fået ingen svar, for dårligt....

    Bortset fra det er det en blidt, stabilt bid som er særligt velegnet til heste med lidt plads i munden, det er dog vigtigt at det ikke stikker ud i siderne, hestens mund skal fylde det ud.

    Jeg ved ikke om det er godkendt til dressurklasser, det kan du finde ud af ved at se i reglerne.

    Det er ikke skarbt som 3 ringsbid, så jeg ved ikke om det er løsningen for jer, ellers er der skoling af hesten tilbage, det er altid et godt sted at starte...

    M


  • #10   21. maj 2012 Jeg har en pony der tykker meget på sit bid og er meget følsomt, ville dette være noget? smiley

Kommentér på:
Virkningen af dette bid? Erfaringer?

Annonce