{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
877 visninger | Oprettet:

Hvordan træner i? Ny tilredet {{forumTopicSubject}}

Hvorlænge, hvor ofte, og hvilke øvelser, træner i med jeres ny tilredet heste?

Har endelig fået Oyvind hjem, og planen er, at det næste ½-1år, rider vi hveranden dag, i ca. 20-30min i skridt, trav og galop. Der vil blive trænet volter, skråt igennem, slangegang, og op ad midterlinien smiley


Kommentarer på:  Hvordan træner i? Ny tilredet
  • #1   2. jun 2012 Min blev startet op med 20 minutter 3-4 gange om ugen. Derefter 30 minutter.
    Skridt og trav som jeg synes var passende og samme øvelser som dig smiley
    Og self. flyt for ben og reaktion på tøjle


  • #2   2. jun 2012 Nu tilrider vi selv, men de bliver trænet 1-5 gange i ugen og når de kan rides selv så i alle tre gangarter og det første halve år er det kun stor bane, ingen volter eller lign. kun bløde slangegange for at skifte vej. Træningen varer op til 45 minutter som er inkl. evt. longering samt at skridte varm og af.

  • #3   2. jun 2012 Bane ridning 4 gange om ugen for en 4 års smiley
    5 års 5 dage om ugen osv , god tommelfingerregel smiley

    Store bløde volter , og indenfor hovslaget for at styrke balancen og så ud i det fri i skridt og lidt trav for at lave en glad hest smiley
    - held og lykke


  • #4   3. jun 2012 Ud og skridte en masse ture ;o)
    Aleida fyldte 4 her i maj og skridtes på lange ture op til halvanden time. Rides 3-4 gange om ugen, kun 1 gang på bane normalt, ellers bare ud og skridte en masse ture i terrænnet for lange tøjler.
    Hun får bedre balance af at ride i terrænnet + skridt med sænket hoved løfter ryggen og styrker rygmusklerne.


Kommentér på:
Hvordan træner i? Ny tilredet

Annonce