{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
676 visninger | Oprettet:

Spring med fjordhest(: {{forumTopicSubject}}

Jeg kom til at tænke på om min fjordbolle ville tage skade af forsat hård træning som vi fik på springkursus?

Da jeg bare vil op på 1meter og hvis vi kan så 5-10cm mere, men jeg ved at vi i 2010 fik i begge forben, forstrækning i hende ledbånd, og gik i 4uger uden ridning, men der red vi uden gamacher, men ved ikke om det havde nogen betydning, men vil hun få det igen hvis vi forsætter ?

Hun ser ud til at elske det, samt at hun får endnu mere energi i spring, som selveføldig gør at vi nogengange kommer for hurtigt rundt og ind i mellem springene, og tager et bom samt at afstanden bliver for mærkelig da hun springer med så meget fart.

Jeg vil så begynde til springundervisning, men hvad tror i, at hun godt ville kunne holde til spring 2 gange hårdt og seriøst + 1gang derhjemme og mindre hårdt(: samt vores egen træning derhjemme med dressur og tur

Vi så jo lidt gode ud til springkursus - http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hest/379331-fjordhesten_paa_springkursus



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spring med fjordhest(:
  • #1   31. jul 2012 En tommelfinger regel er kun 1 gang spring i ugen 1. fordi hesten hurtigt kan blive træt af det 2. fordi du kan ødelægge hestens ben.

    Jeg tror godt du kan springe på hende hvis du starter stille op med 50 cm, og så over flere uger stiller lige så stille op. Hellere lidt for forsigtig end at have travlt og ødelægge bentøjet på hesten smiley


  • #2   31. jul 2012 Jeg tænker bare lidt, vi springer jo nu de der 85-90, og at når der er mandag og fredag vi kan komme afsted, om det så stadig ville være for meget/hårdt(:
    Og det er jo nu efter 3-4uger træning


  • #3   31. jul 2012 jeg vil nok springe 1 gang om ugen, og nogen gange springe 2 gange om ugen.

  • #4   31. jul 2012 Ja, for elevheste/ponyer springer jo mange gange om ugen, det gjorde den jeg red en overgang (:

  • #5   31. jul 2012 Har heller aldrig hørt det med kun at springe én gang om ugen.

    Der hvor jeg arbejdede for nogle år siden så skemaet således ud:

    Mandag: Dressur/gymnastik
    Tirsdag: Alm. springtræning.
    Onsdag: Dressur.
    Torsdag: Gymnastik spring.
    Fredag: Dressur/gymnastik.
    Lørdag: Løsspring eller dressur.
    Søndag: Fri.

    Det var en springstald, og der var aldrig heste der var syge eller skadede pga. træningen.
    Det kommer jo selvfølgelig an på hestens form og kondi hvordan man planlægger programmet for den. smiley

    Løsspring den evt en gang om ugen. Det giver den god mulighed for at udvikle sin teknik, uden at der sidder nogen på ryggen og "forstyrrer" den. Bare husk at det ikke er vigtigt at springene er høje, men at den er tryg ved det og finder en god teknik som den så osse kan bruge med rytter på.

    Øv den evt osse med en eller to cavalettier på midten, som du rider over i 8-taller. Det træner både din og hestens balance. En hest der løber på springbanene skyldes ofte at den mangler balance og derfor bliver usikker, hvorfor den løber. smiley


  • #6   31. jul 2012 Hun løber ikke i den forstand, men hun er bare mere ivrig efter at springe, men hun har ikke vist nogen tegn på at hun er blevet øm, efter 2uger hårdt træning.

    Men ja, skal da have undervisning af en som ved meget om spring, og træning(:


Kommentér på:
Spring med fjordhest(:

Annonce