{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.777 visninger | Oprettet:

Tölt Kongen
Tölt Kongen
Tilmeldt:
29. jun 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21

Islænder har meget svært ved at stoppe {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen, jeg har en islænder hoppe og hun er en lidt ældre sag på 19 år, og hun går i løsdrift, og hun går med min mors vallak som er fem år. og hun kom til Danmark fra Island da hun var fem år, så er det på plads, men når jeg rider på ovalbane reagere hun på mig, og mine kommandoer, og mit stop signal, men så snart vi kommer ud fra banen, så kommer den vilde islænder op i hende, og hun vil selv bestemme tempo og hun vil bestemt ikke stoppe, kan stoppe hende ved at Være lidt hård med tøjlerne, og vende hende rundt, nogle der har nogle råd? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Islænder har meget svært ved at stoppe
  • #1   29. jun 2013 Jeg har haft sammeproblem med min. Jeg satte en stemme kommando på inde på banen og gav hende en godbid HVER gang hun stoppede for min kommando når jeg syntes at hun havde det på plads tog jeg ud og gjorde nøjagtig det samme. Efter hånden som hun stopper HVER gang for dit signal kan du begynde at skære ned på godbidderne. Min får nu kun godbidder når hun har stoppet fra en galop. smiley

  • #2   29. jun 2013 Du skal øve dit stop signal noget bedre, og hvis det er i skoven problemet er, så er det der det skal øves. Jeg har lavet en guide til en bestemt metode at øve det på. Det er ikke min egen metode, jeg har det fra Eyjolfur Isolfsson en meget kendt islænder rytter.
    Du kan se den her: http://www.hestegalleri.dk/forum/Guides/955458-laer_din_hest_at_stoppe_for_let_toejl___


  • #3   29. jun 2013 Ville sige gå nogle ture i det fri med hende, og øv stop og bak mange gange i løbet af turen. Så efterhånden når hun har forstået, at de samme regler gælder i skoven, som de gør på banen, kan begynde at sidde op på hende

  • #4   29. jun 2013 Jeg rider en gang imellem en Islænder han er meget sød på banen ikke den med største gang men det fungere rigtig fint, bortset fra når vi jore i skoven og man så ville stoppe ham åbnede han bare munden og løb videre indtil min veninde stoppede så stoppede han også fint. Sidst jeg var ude ved ham havde han fået Hackamore og det virker bare for så kan han ikke bare åbne munden.. smiley

  • #5   29. jun 2013 Min den gamle på 26 har gjort nøjagtig det samme jeg har været til samme kursus som Julie og efter 1 måneders bakke træning stopper min gamle nu på let tøjle signal i stedet for at løbe

  • Tölt Kongen
    Tölt Kongen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21
    #6   29. jun 2013 Mange tak for de gode svar alle sammen men, har selv løst problemet det viste sig at Være en rytter fejl, hun er blevet bremset før med stemme, som wuuuuuuuuuh meget langsomt og dybt da vi red tur idag fungeret det fint, og med et meget let ryk i tøjlerne, så det var super smiley

Kommentér på:
Islænder har meget svært ved at stoppe

Annonce