{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

New Forest Fly [Tidl. hest] 2003

6.809 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen hest er oprettet og stemt ind. Opret din egen hest

Lotte Hjortshøj
Kvinde | 25 år | Oprettet: 18. jan 2010

New Forest Fly

Fødselsår:
2003
Højde:
Færdig målt D. 25/2 2013, 147 cm i stang
Temperament
Fly er en pony med et roligt temprament, som er medgørelig til stævner, på folden og i stalden
Gangarter
Fly har gode og taktfaste gangarter.
Stævner
1. stævne:11 og 12 septemper stævne i hundborg
Dressur : LC1, 10 plads af 20, 56,67%, 136 point. ( Uplac.)
Spring : LD disket. (Uplac.)

2. stævne, 13 november trænnings stævne
spring: LD, 3 plads (uden roset/ placering)
dressur: LD2, 6 plads 56,11%, 101 point.(Uplac.)
dressur: LC1, 3 plads 56,66%, 136 point. (Uplac)

3. Stævne, Hundborg Fastalavs stævne D. 26-27 Marts 2011
Dressur: LD1, 4 plads, 61,3%, 92 point.(Uoplac)
Dressur: LC1, 3 plads 58,3% 140 point. ( Uplac.)
Spring: LD, 3 plads (Uplac.)

4.stævne, Hundborg regionsstævne D. 26 Marts
Dressur: LC1, sidste plads, det skal lige siges at han skabte sig som aldrig før, fordi hans 'kærste' var i omvarmning...124 point, 51,66 % (Uplac.)

5.stævne, Thyholm regionsstævne D. 2 April 2011
Dressur:LC1,3 plads, Første stævne uden for klubben, 142 point, 59,17 % (UPlac.)

6. Stævne, Sydthy stævne udvidet.
LC1, 1 plads (ud af 11) 63,750 % 153 point (Plac.)
LC2, 9 plads (ud af 11) 59,091 % 130 point (Uplac.)

7- Stævne, Struer trænnings stævne.
LC1 4 plads ( ud af 6) 61,667 % 148 point (Uplac)
LC2 5 plads (ud af 7 ) 59,545 % 131 point (Uplac.)

8. Stævne, Nykøbing mors stævne.
LC1, 4 Plads af 13, 57,5 % 155 point (Plac.)
LC2, 5 Plads af 8, 54,5 % 120 point (Uplac.)

9. Stævne HBR udvidet klubstævne
LC1 58,75 %
LC2 62, 72 %
LC3 60,00 %
LB1 52, 82 %

10. Stævne Thyholm
LC Disk
LB 3 plads uplac

Kan ikke huske de næste 3 stævner....

14. HBR Regions stævne

Køn
Vallak
Bemærkninger

D. 5 juni 2010 købte vi Fly. Vi havde været ude at kigge på ham 2 gange før det og valgte så at købe ham af de sødeste ejer som jeg stadig i dag har kontakt til. Jeg var meget i tvivl om Fly da jeg gerne ville ha en springpony,men den dag i dag er jeg sikker på at jeg valgte rigtigt, for Fly har lært mig så meget dressur og vi er sammen ved at lære ridebanespringning. Fly er en rigtig dygtig spring pony og har enda også sprunget omkring 110 cm. MEN Fly og fart er ikke nogen god kombination! :-D For Fly er LANGSOM!! ;-) Men han trænes meget i det og vi er noget rigtig lang! Jeg har nu snart haft Fly i et år, på det år er vi noget rigtig rigtig langt! Både i spring og dressur, men også skovture og strandture som det meste af tiden med ham bliver brugt til. Fly står i en lille rideklub ved Vesterhavet. Hestene står ikke i stalde men tog-vogne der er lavet bokse i, det virker godt og er et fantastisk sted at have hest! Der er både ridebane, og strand og skov ligger ikke langt fra klubben.Fly er 110 % Trafiksikker

D. 4 April 2010.
Åh gud noget dejligt vejr! Selvfølgelig skulle jeg have en ride tur den dag. Jeg tog ned til Fly om aftenen og besluttede mig for at ride til stranden( Min bette miltarybane! (-; Fordi der er nogle træ stammer og små skranter og bakker! :-D) Og Fly ville som sædvanlig ikke gå ned til stranden..Men vi ved vist bagge to godt hvem der vinder. Fly elsker at være nede på stranden og springe! Det er det der gør at jeg syntes det er sjovt, for han tonser igennem sandet til næste ' Forhindring' (-;
Men hold da ferie han var træt efter noget tid der nede, så jeg skridtede hjemog sadlede ham af. Mig og en veninde havde lavet n 'Legebold til ham, og så smurt sliksten på den, haha, tænk engang, da jeg kom næste morgen var den slikket helt ren, skøre dejlige pony! :-* <3

D. 8 April 2011
I dag trænede jeg dressur med Fly, det gik som det skulle og i fik redet LC2'en igennem en gang. Bagefter red jeg efter nogle af mine veninder ned til busstoppe stedet, en af dem spurgte om mankunne at få en hest med i bussen, det sidste jeg hørte ham sige var "Arggg" haha kæft det var sjovt, selvo det ikke lyder til det (-; Da jeg havde sadlet ham af gik jeg ind på ridebanen og lavede lidt jordtrænning med ham, han har nu lært at stoppe LIGE når jeg stopper fra trav, er så stolt af ham (-': <3 <3

D. 9 April 2011
Idag kørte mig og min mor Fly til HBR for at få general prøve i ryttermærke, han var helt og aldeles dejlig! Jeg løssprang også Fly sammen med en, med en helt masse små piger som publikum! (-; Han var rigtig dygtig til det, iforhold til at det er første gang han rigtigt bliver løssprunget, han nåede op på at springe 80 cm. (-:

D.10 April 2011
Uh uh uh, endelig kom dagen hvor jeg skulle op til ryttermærke, jeg var skide nervøs, men den dejlige Fly beroligede mig en smule ved at være helt fantastisk! (-;
Selve prøve gik også rigtig godt og jeg bestod både ryttermærke 1 og 3 som var dem jeg stilte op i (-: Da vi kom hjem med Fly red jeg til Lodbjerg med en, det var så hyggeligt og SÅ varmt! Men det er jeg kun dejligt (-; Da Fly skulle ind om aftenen gik jeg ned efter ham, han kom skridtene hen til mig, men så blev de andre heste da godt nok lige kuldre og begyndte at jorde afted, undtagen Fly han travede lige så sødt hen til mig (-': Jeg elsker dig! :-*

D. 22 April 2011
Idag havde jeg aftalt med nogle at ride en tur til lodbjergskov. Fly var så sød på turen derhen! Da vi ankom til skoven havde dem jeg red med aftalt med resten af deres familie at komme på mad til os. i bandt hestene til et træ og satte os til at spise, jeg var kun henne ved Fly 10 gange i løbet af de 20 min. fordi han ikke lige kunne finde ud af at stå bundet, men det gik da! (-;
Turen hjem var også en drøm..en hed drøm! Det var så varmt, at vi red ned til stranden for at blive kølet af..Men hvad hjalp det? -.-' Mille og Fly blev aldrig trætte nede ed stranden men det blev mig og Vivi godt nok! huha hvor var det hårdt! (-;
Da vi kom hjem til klubben skyldede jeg ham lige kort, for hold da op han svedte! Hestene blev også lukket på sommergræs den da, nøj hvor de hyggede sig! (-;

D. 24 April 2011
Var ude og ride med Tina i dag (-:
Det var bare hygge! Vi red næsten til Lodbjerg, men drejede af ved redningsvejen (-:
Fly var rigtig sød ved stranden, og vi sprang over en masse pinde der lå nede ved stranden, det ar så sjovt! :-)

5. Juni 2011
I Dag er det mig og Flys års dag, og hold da op hvor er der sket meget på det korte år. <3 <3
Åh gud åh gud!
tænk engang et helt år er gåetmed den aller mest fantastiske pony man kunne tænke sig! Jeg tænker stadig på første gang jeg mødte dig, du var fantastisk bette skat! Jeg håber på et lige så godt år med dig, og jeg håber på at vi kan forbedre os endnu mere! ?
- Fly, jeg elsker dig af hele mit hjerte og vil altid gøre det! Gud være med dig skat, det har du fortjent. <3 <3

27 Juni 2011
I dag red jeg til Vesterig på Fly ( 7 km. på vej væk fra klubben.) det er jeg meget stolt over at kunne ALENE, for Fly har " Hjemve" har vi fundet ud af, og han plejer normalt at stoppe op og ikke vil længere, og når man sparker til ham laver han da bare et bukke spring og så kan man starte forfra! ;-s Men nu! Nu kan jeg ride dig alene helt til Vestervig, jeg er så stolt! :'-) <3 <3

Det er nu ved at være længe siden i har hørt fra mig og Fly, så nu vil jeg kort fortælle hvordan det har været i vores sommerferie. :-)
Fly er stadig i indlæring i shekelvigning, han går stadig meget bedre til højre end til venstre, men vi øver os! Spring går meget meget bedre end forventet, hans energi er super på en springbane, og han har en okay teknik, dejligt! :-)

D.1,2 og 3 August 2011. Besøg af Astrid! :-)
D 1. August kom Astrid Bansmann, første dag hyggede vi bare lid og tog lidt "Fotoshoot" billeder, mega skægt. ;-)
Om aftenen tog vi ned og fodrede Fly og tog lidt billeder af ham og mig, han var så sød! :-)
D. 2 August, tog vi ned til Fly og ville være ved ham hele dagen. Vi startede på banen med noget dressur, wow! Jeg har aldrig sæt Fly i så lækker en trav som den dag!! Bagefter tog vi i skoven, Astrid lavede nogle spring, og Fly? Han sprang over dem som om det var noget han gjorde hver dag, det skal lige siges at jeg aldrig har gjort det på ham før, seje pony. ;-)
Derefter tog vi ned til søen og badede med ham, nuurh sød. :'-) Han tog det så pænt, og så ud til at nyde det i det varme vejr. Efter det skridtede vi ham hjem, astrid kig efter pizza'er imens jeg sadlede ham af. Da Astrid kom igen, skylede vi ham, iggen over alle forventninger, han tog det såå pænt, dejlige pony. ;-)
Da Astrid og jeg havde spist tog vi op og gjorde vandtru ren, haha, Mudder kamp!!! :b
Om aftenen tog vi Fly i en reb grime ned til stranden, vandet var han ikke så vild med idag, med ellers var det som fint nok, taget i betrækning af at han ikke er den der bliver redet aller mest i rebgrime, Astrid tog billeder alle steder, de kommer ind senere, både på astrids og min profil, fordelt lidt hist og her. ;-)

D. 3 August 2011
Åh gud åh gud, en dag jeg fandt ud af hvor stort et tillidsbånd mig og Fly har, og hvor meget vi egentlig elsker hinanden. <3
Jeg havde hentet Fly fra folden da han stod nede i læskuret, og da der kun var få timer til at vi skulle til ridning kunne jeg jo bare lukke hamn ind på ridebanen, så han ikke gik, heeelt ned i den anden ende på folden. ;-)
Da der var gået lidt tid med at pakke og ordne div. ting lagde Fly sig ned. Jeg gik ind til ham med en godbid og satte mig lige så forsigtigt op af ham, jeg havde lidt uetiksk regnet med at han ville lægge øre af mig, men det gjorde han ikke? Jeg nussede ham lidt på mulen og snakkede med ham. Pludselig vente han hovedet om mod mig, lagde sit hoved i mit favn og lukkede øjnene, lige nøjagtig på det tidspunkt vidste jeg at du elskede mig lige så højt som jeg elsker dig, jeg kunne ligge der med dig så længe det skulle være! Jeg er egentlig også lidt ligeglad med at du kun lagde sådan i en 5 min. tids, for jeg fik virkelig at mærke et tillidsbånd mellem os lige der. :'-)
Jeg elsker dig Fly.<3

D. 13 August 2011.
Stævne dag!! :-))
Ja som sagt skulle jeg til stævne idag, jeg tog op og flettede fly op om morgenen, og derefter kørte min mor og jeg så til stævne med ham, på Nykøbing mors. Jeg skulle bare ride en LC1 og en LC2, da man ikke kunne ride LC3. De første 10 min. var han lidt nysgerrig, og ville rundt og kigge på aaaalle hestene!! ;-)) men efter de 10 min. faldte han helt til ro. For at være helt ærlig, så tror jeg aldrig jeg har set så rolig en hest til et stævne, det skal jo lige siges at han ALDRIG har været på Nykøbing mors før, han har heller aldrig startet et stævne så langt væk, så han var bare dejlig at have med! Efter min start i LC1' en stillede jeg mig bare ligge hen til siden mens mor var inde at købe noget mad til os, jeg vil være HELT ærlig og sige at Fly ikke på noget tidspunkt rokkede sig ud af flækken, der gik endda heste omkring ham næsten konstant, så han var bare dygtig!! :-))
Det var han godt nok også resten af dagen! ;-))
P.S Videoen fra stævnet kan ses i mine videoklip, ta' et smut der forbi hvis det lyster! :-))

D. 2 december 2012
Jeg er så stolt! Fly går bedre end nogensinde før! de sidste to stævner er vi kommet hjem med 2 1. og 2. pladser!! Du er så sej!
I dag havde jeg 2 veninder med ud til dig, vi red først lidt dressur på dig, og du var så sød ved dem! bagefter red vi i skoven og tog lidt billeder med dig, søde smukke dreng <3.

10/5 2013
Fly er verdens bedste!
Vi skulle til vores aller første C stævne på morsø, i en LB2. Vi regnede ikke med det store, bare en god oplevelse. Men vi red den til 63,4% og lå til placering indtil 2. sidste rytter! Er så stolt af ham!!! :-)<3

Nu er det ved at være et godt stykke tid siden jeg har opdateret her ved Fly.. Siden sidst i har hørt fra Fly har vi startet stævner, heriblandt også en del Distriktstævner. Fly har blandt andet haft sin debut i LA3 og LA4, som han gjorde til henholdsvis 62 og 62,5%. Fly startede fornylig også sit 5. Distrikt stævne og vandt 2 LB2'er og blev placeret som nummer 2 i en LA1, sikke et stævne! Hvis det har interesse, kan i følge med på Fly's resultater på DRF Go : http://go.rideforbund.dk/resultater/resultat-hest/rytter.aspx?hId=DRF.208333200307516

15-06-14
Så kom dagen hvor min fantastiske pony skulle videre til en ny familie. Jeg har haft oplevelse med Fly, som jeg aldrig vil glemme. Han er en ven for livet, og jeg er over bevist om at han vil glæde sin nye rytter lige så meget som han har glædet mig <3