{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
696 visninger | Oprettet:

Anna M
Anna M
Tilmeldt:
24. jan 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Hesten bliver vred..... {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen...
Jeg vil gerne dele et enormt problem med jer, jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre, og håber i kan hjælpe mig...
Det er sådan at jeg har en pony, som jeg har haft i 2 1/2 år. Han har altid været en rigtig glad pony, men i efteråret ændrede det sig.... Han er blevet rigtig sur.. Når jeg skal spænde gjord lægger han øre ned, men det er langt fra det største problem.. Det er nu sket 3 gange at hvor jeg har været ude på folden bare for at snakke med ham, at han lige pludselig begynder at lægge øre ned og vil angribe mig!!! Både med bid og spark, men hvor jeg alle 3 gange har nået at flygte ved at komme under hegnet... Og idag da vi hyggede i stalden, så bare at jeg ville kramme ham blev han enormt sur, og da jeg lagde min hånd på hans bagparti ville han sparke mig... Jeg er så ulykkelig over det, da det slet ikke er ham... Også når jeg rider ham vil han intet. Han stopper og nægter at gå, og hvis jeg prøver at drive på ham bliver han helt vildt sur og har bukket flere gange.. Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre.. Jeg tør ikke mere at gå ud på folden til ham som engang, da jeg er bange for at han vil angribe.. Mine forældre siger bare "så slagter vi den Kirk" og det vil jeg self ikke have.. Jeg står lidt om jeg skal sælge ham, fordi det er blevet sådan her.. Jeg kan ikke få en ny hest, og syntes også selv at det ville være meget at opgive... Hvad skal jeg gøre..........


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hesten bliver vred.....
  • Anna M
    Anna M Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #3   24. jan 2016 Vi har snakket flere gange om et dyrlæge tjek, men det kan jo stadig ikke forklare hvorfor han angriber på folden..

  • #4   24. jan 2016 Ponyen kan sagtens sige fra på folden pga smerter, fordi han forbinder sit menneske med ubehag ved ridningen etc.. Dyrlæge på, gerne en med kiropraktor uddannelse ved siden af:)

    Held og lykke


  • #5   24. jan 2016 Det gør det da Anna? Hvis han forbinder dig med den smerte det giver, når du spænder gjord og rider, så er det klart, at han ikke er begejstret for at se dig smiley

  • #6   24. jan 2016 Det lyder helt sikkert som smerter. Ring til dyrlægen smiley

  • Anna M
    Anna M Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #7   24. jan 2016 Nej, men når jeg er ude ved folden så klør jeg ham bare på halsen og i hovedet som han nyder, så pludselig går han to skridt tilbage og så bryder helved løs... Er bare så ked af over det..

  • #8   24. jan 2016 Anna - hvorfor står det at du er 36år..?
    Enig med de andre.. Få en fagperson på som er kiropraktor/Osteopat og dyrlæge.

    Mvh TT


  • #9   24. jan 2016 Som de andre smerte. Hesten ændre ikke så markant adfærd uden grund. Hvornår har i fået tjekket sadel ? Og andet udstyr. Øv at dine forældre ikke tager det seriøst, ikke ok af dem. Er der ikke nogle voksne med forstand på heste du kan få ind over. Og få en snak med dem. Lyder til det har stået på et stykke til, og indtil i har fundet ud af hvad den fejler, så klart ingen ridning.


  • #10   24. jan 2016 Hvis han ikke er blevet tjekket for smerte så er det da noget af det første jeg ville gøre - det kan SAGTENS komme til udtryk på folden også smiley

  • Anna M
    Anna M Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #11   24. jan 2016 Hov det er en fejl med alderen, er 16.
    Mine forældre ved intet om heste, og de vil ikke ind over det...... Super træls..
    Jeg vil ringe imorgen til min dyrlæge. Tak fordi i ville bruge tid på at hjælpe smiley


  • #12   24. jan 2016 Det lyder uden tvivl som smerter. Og jeg ville samtidig kikke efter en sadelmager der kunne fortælle om sadlen er ordenligt tilpasset, og om den overhovedet passer.

    Smerterne kan nemt skyldes sadlen. Og de forsvinder ikke før du får hesten løsnet op og får fikset selve problemet.


  • #13   24. jan 2016
    Ville starte med en fys, osteopat eller kiropraktor - dvs. bruge en dyrlæge hvis vedkommende er uddannet kiropraktor også.

    Er der ingen ændring efter besøg af behandler ( evt. flere hvis det kræver det ), så hive fat i dyrlægen.


  • #14   24. jan 2016 Min tidligere pony ændrede også adfærd lige pludselig. Her kunne jeg hverken strigle eller røre hende mange steder. Det viste sig at det var sadlen den var gal med. Vi havde købt sadlen med til den, som den havde gået med i 2-3 år, men den ændrede nok sin muskelmasse ved mig, hvilket resulterede i at sadlen ikke passede længere. Efter vi fik en ny sadel, blev hun sit normale glade jeg igen! Hun blev først tjekket af en kiropraktor, som også er dyrlæge, som sagde at den var gal i ryggen. Herefter blev en sadelmager kontaktet smiley
    Håber du finder en løsning!


  • Anna M
    Anna M Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #15   24. jan 2016 Mange tak for alle jeres svar, betyder meget smiley

  • #17   25. jan 2016 Få en dyrlæge der er uddannet kiropraktor ind over.

Kommentér på:
Hesten bliver vred.....

Annonce