{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
853 visninger | Oprettet:

Mønstringstøj? {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal have fundet noget tøj til når jeg skal have min hoppe til mønstring. Jeg har fundet et par hvide cowboybukser så jeg mangler kun til overkroppen.

Jeg havde tænkt at skulle finde en hvid polo til hvis vejret er godt. Men hvad hvis det er dårligt vejr?
Er der nogle som har erfaringer med hvad man kan tage på der?

Og generelt er der nogen som har link/kender til sider hvor man kan købe mønstringstøj? ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mønstringstøj?
  • #1   6. aug 2017 Kommer an på hvilken forening du skal have kåret i.
    Feks. Dansk Varmblod
    http://dvshop.dk/


  • #2   6. aug 2017 Hun skal ikke kåres men vi skal være med i mønstringskonkurrence samt dyreskue på sigt smiley

    Og hun er travhest så vi er ikke medlem af nogen forening smiley ellers havde det været væsentlig nemmere smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   6. aug 2017 alt dkal være hvidt.
    hvis dårligt vejr så en hvid jakke, eller hvid bluse.

    og ellers så tager man sin jakke af lige inden at man skal ind på banen smiley


  • #4   6. aug 2017 Jeg bruger dog nu foreningens tøj da jeg fik dette. smiley men indtil da brugte jeg en hvid kortærmede stævnebluse og hvide bukser samt sorte sko. Her er et billede dog med foreningens tøj. smiley ikke tag dig af mit udtryk da jeg forsøger at få Rocky til at tage ørene frem smiley

    Mvh TT


    profilbillede
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   6. aug 2017 team tindur: til mønstring skal man bærer helt hvodt tøj - dette gælder også skoene.

    farvede sko trækker markant ned i point.


  • #6   6. aug 2017 Det har jeg overhovedet ikke oplevet til mønstring at farven på skoene trækker ned. Jeg kender/ved om en der er professionel mønstrer og har set ham flere gange løbe i farvede kondisko smiley

    Mvh TT


  • #7   6. aug 2017 Jeg har nu aldrig hørt den med at farvede sko trak ned og har da været til flere skuer og kåringer hvor folk havde farvede sko? smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #8   6. aug 2017 skue og kåring er også npget andet end en mønstringskonkurrence.

    ved kåring og skuer, der er det udelukkende hesten som bedømmes, ved mønstringskonkurrence er det helheden af hest og fremviser smiley

    jeg har en kritik fra mønstringskonkurrence ved m&m show, der bar jeg sorte sko, og det træk ned. kan dog ikke huske hvor mange point


  • #9   6. aug 2017 Ahh ja det kan jeg godt se. Tak for begrundelsen smiley
    Men ender nok med at løbe i grå sko alligevel, da det er den eneste jeg skal deltage i indenfor den nærmeste tid smiley og så er det mest for at teste hestens reaktion.


  • #10   6. aug 2017 Man plejer gerne at sige, at mønstringen er noget man overlever selvom det regner. Ergo er det af med jakken ?? Men så længe det hele er hvidt, så må du selvfølgelig gerne have jakke på.
    Jeg har aldrig hørt det med skoene før. Nej, gule sko er nok ikke så passende, men jeg mønstrer ALTID i sikkerhedsstøvler, da jeg ofte bliver jokket på, og der er aldrig blevet påtalt. Jeg har både mønstret til skuer, kåring og mønstringskonkurrence smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #11   6. aug 2017 det kan sagtens være at dkoene bare skal være "nautrale", altså ikke iøjenfaldende i forhold til tøjet til mønstringskonkurrencer smiley

    det er træls at jeg ikke kan finde den kritik jeg fik, så kunne se hvad de skrev


  • #12   6. aug 2017 Ballonfisken: Det håber jeg da i hvert fald jeg gør smiley har heldigvis en hjælper der kan stå klar med en jakke efterfølgende.
    Men hvis nu nogen kendte til noget varmere man kunne bruge til mønstring ville det jo være fedt.

    Jeg har pt. fundet en langærmet hvid polo på billig-arbejdtøj.dk som jeg tror jeg prøver at bestille.

    Jeg kommer enten til at mønstre i grå gummisko eller korte sorte ridestøvler. smiley


  • #13   6. aug 2017 AMT: Der er nok også forskel på, hvordan dommerne tolker reglerne smiley


  • #14   6. aug 2017 Og langærmet polo lyder fornuftigt ??

  • #15   6. aug 2017 Jeg har aldrig fået trukket point for at have sorte sko på til mønstring, men kan da være de er noget mere "sippede" med sådan noget til nogle skuer end andre smiley

  • #16   6. aug 2017 Nu beder trådstarter jo ikke om råd til en almindelig mønstring - men til en mønstringsKONKURRENCE smiley
    Og ja, hvide/lyse sko er bedre end sorte/grønne/whatever...

    Mht. trøje/jakke, så kan du gå i en genbrugsbutik eller to og se om du kan finde noget egnet. Jeg har både trøjer og en thermojakke, som er hvide, og det er altsammen fundet som brugt.


  • #17   6. aug 2017 Det har nu også været til mønstringskonkurrencer jeg har deltaget, hvor jeg har haft sorte sko på smiley

  • #18   6. aug 2017 Hvilken karakter har du så opnået for din påklædning og optræden? Og hvor tæt har konkurrencen været?
    Hvis to eller flere mønstrere ligger tæt, er det marginalerne, der skiller.


  • #19   6. aug 2017 Jeg hat fået topkarakter næsten hver gang smiley Men igen, så kommer det nok an på hvilke dyrskuer man tager til, men de få steder jeg har været, er der ikke dømt ned på sko - forrige år trak de 2 point fordi jeg med den ene pony ikke løb med ridehjelm på, hvilket de pludselig midt i det hele mente man skulle (hvilket jeg nu engang aldrig har hørt om er påbudt i en mønstringskonkurrence), men ellers har jeg kun fået topkarakterer for mønstres påklædning samt opførsel smiley

  • #20   7. aug 2017 Mimre: jeg har været i flere genbrugsbutikker i håb om at finde noget. Men kunne hverken finde bukser eller andet. Og var der endelig et emne så var der et eller andet pink mønster eller sådan noget smiley

Kommentér på:
Mønstringstøj?

Annonce