{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.204 visninger | Oprettet:

Morten  L
Morten L
Tilmeldt:
27. aug 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Afholdelse af stævner udenom drf. {{forumTopicSubject}}

Hej.. findes der mon nogle små klubber/private stalde, som afholder "stævner"uden drf. Indgribene/diktatur ligene regler/økonomiskbestemmlser. læs: (pengemaskine) som bare vil afholde et "stævne" hvor unge mennesker kan have en god dag, sammen med hest,kammerater osv. UDEN At skulle vejes og måles af en drf. uddannet dommer. (Måske bare for en enkelt dag/gang) Det er ikke et aktuelt stævne jeg søger, men folkene bag.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afholdelse af stævner udenom drf.
  • #1   27. aug 2017 Lyder som om du har haft en dårlig oplevelse med drf smiley

  • Morten  L
    Morten L Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   27. aug 2017 Det er måske så meget sagt, men syntes ikke der er plads til de helt små klubber. De klubber som har meget få midler at gøre godt med. De klubber som gør det muligt, for ryttere/familier med ikke ret mange penge ( eller har lyst til at bruge mange penge) på sporten. Der bør være plads til alle.

  • #3   27. aug 2017 Kender ikke til sådan nogle klubber, men jeg sætter da pris på at man til et stævne under DRF ved at man får gode faciliteter, kompetente dommere og gerne TD'ere. Ja det er måske blevet sværere for nogle at holde stævner, men tror den udvikling kommer af højere krav, hvilket jeg synes er godt.

    Er man ikke enig i det kan man jo holde udenom DRF, hvilket de klubber du hentyder til, jo bare kan gøre smiley


  • #4   27. aug 2017 Man kan da lave alle de private tiltag man lyster - det er der ingen grænser for.
    MEN - hvis man ænsker at lukrere på DRF, altså bruge deres programmer, metoder, officials etc., så et det vel rimeligt nok, at man også skal være med til at betale regningen? smiley


  • #5   27. aug 2017 Så laver man et træningsstævne, laver sine egne dressur programmer, finder den der ved mest om dressur, som så dømmer dressuren. Bygger en
    Springbane, og finder en der ved noget om spring, som så dømmer spring.
    Men husk at laver dit eget regelsæt.

    Det er ikke tillad at bruge rideforbunds programmer og regler, hvis klubben ikke er medlem af DRF .


  • Morten  L
    Morten L Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   27. aug 2017 Lad os sige at klubben ER medlem af drf. Klubben ønsker at holde et ring og rid, de nærmeste naboklubber afholder ingen stævner.. klubben får afslag i at afholde stævnet, hvorfor? Hvorfor skal der være udannet dommere til sådan et stævne. Om man rider 60 el. 65% sådan en dag, er da ligegyldigt... hvis man ønsker en mere professionel vurdering er der mange muligheder.

  • #7   27. aug 2017 Hvis klubben er medlem af DRF, så har klubben jo også anerkendt DRF regler.

    Men hvad er mange penge? Det koster jo penge at afvikle et stævne, uanset hvilket niveau rytteren er på.....


  • #8   27. aug 2017 Hvis klubben er medlem af DRF, er det ikke tilladt at holde stævner uden om DRF - I kan blive smidt ud af forbundet og derved miste evt støtte til rideskole etc. Det samme gælder ryttere og dommere under DRF.

    Som uddannet dommer og aktiv stævnerytter, forstår jeg ikke, hvorfor man ikke ønsker at holde et stævne under DRF. Jovist, det koster 500 kr + kørsel for en dommer og en banedesigner, men her får man også en uddannet dommer, hvor man er garanteret en kvalificeret, ens og uvildig bedømmelse, hvor man faktisk er uddannet i det man skal dømme og derved har en baggrund/belæg for at dømme. Derudover har man også muligheden for at klage over en bedømmelse, hvilket man jo ikke har under et ikke-DRF stævne. Hvis man vil gøre brug af regler, programmer, dommere etc, så synes jeg det er fair, at man skal betale til kassen - alt andet er jo bare at snylte på andre.


  • #9   27. aug 2017
    Vi afholder hvor jeg står stævner uden om DRF da vi ikke er en klub under DRF og ikke ønsker og blive det :o).

    Så derfor har vi lavet egne dressurprogrammer, da man ikke må bruge DRF's samt de hedder noget andet end LD, LC osv.

    Vi tillader også bomløs, bidløs, uden sadel og andet - så vi er ret large, så længe man ikke bruger hjælpetøjler. Og afholder også agility, spring og trail til stævnet. Så alle kan være med.

    Vores startgebyr er 55 kr, som er 10-20 kr mindre end klubstævner for en klub under DRF men vi har så heller ikke de mest fancy faciliteter, fancy sponsor præmier mm.

    Jeg starter selv stævner ved DRF, men mange er glade for vores lille stævne fordi man så kan komme ud med ens børn til noget dressur med opråber eller trækker, unghesten i agility eller andet :o)


  • #10   28. aug 2017 Det lyder mærkeligt, at man får afslag på Ring og rid - men jeg tænker, at I nok har ønsket at gøre det i en weekend? Langt de fleste distrikter har en aftale om, at træningsstævnet/banetræning/ring og rid kun må afholdes på hverdage - netop for ikke at konkurrere med de"rigtige" stævner, og det er egentlig fornuftigt nok.
    I "min" rideklub holder vi af og til Ring & Spring, og det er som regel torsdag. Og nej, man behøver ikke at have en uddannet dommer.


  • #11   28. aug 2017 Krikken gid der var flere.

    Jeg kan ikke starte under drf. da min fjoller ikke acceptere næsebånd, han bliver total tvær.

    Og jeg rider af H til, når jeg får stigebøljer på. Har bare et helt andet sæde når føderne ikke er hæmmet af bøjlerne.

    Så alt i alt, er jeg ikke start berettiget.


  • #12   28. aug 2017 stald løgtved evt


  • Morten  L
    Morten L Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #13   28. aug 2017 Har hørt et rygte om at der er nogle Sønderjyske klubber der pusler med noget forenings halløj, uden om drf. Nogle der ved noget om dette

  • #14   28. aug 2017 Dorthe C, du må jo gerne starte spring uden næsebånd smiley

  • #15   28. aug 2017 Muligvis, men pga total mangel på talent på en springbane fra rytterens side, foretrækkes "sandkassen"

  • #16   28. aug 2017 Ædellunds Shetlandsponyer (på FB)(de har ikke kun ponyer) afholder private stævner en gang imellem uden for DRF. smiley

    Mvh TT


  • #17   28. aug 2017 Jeg har redet på en meget lille rideskole for nogle år siden - og der blev holdt små hyggelige stævner og ponygames et par gange om året for elevrytterne - og de var vist ikke en klub under DRF. Det var super hyggeligt for os piger, som gik der smiley

    Men ellers er jeg helt enig med de andre i fordelene ved at starte under DRF smiley


  • #18   28. aug 2017 Hej Trådstarter.
    Jeg er jo blondine, og må derfor gerne spørge dumt, ikk'?
    Er det rigtigt, at du ikke er interesseret i konkurrencen - men samværet?

    Hvis du lader være med at kalde det stævne, så bliver folk ikke forvirret.
    Og hvem kan hindre, at du samler folk til sociale arrengementer, hvad enten det er en Facebook gruppe for skovture, et opslag til folk der samles om ringridnings glæder, feedback på dressur af ryttere til ryttere eller andet.
    Jeg indrømmer, jeg har ikke nærlæse drfs regler, men hvis du bare vil være social og nyde din hest i selskab med andre equipager, så kan du vel det?
    Bare lad være med at kalde det stævne, for det er det jo ikke??


  • Sasja M. H
    Sasja M. H Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 3 Svar: 45
    #19   30. aug 2017 Her på Fyn er der flere klubber uden for DRF, der afholder små stævner.

  • #20   30. aug 2017 Kender til et par steder. Men det kommer jo selvfølgelig an på, hvor i landet du er. Men ellers prøv at holde øje på HN aktiviteter. Der er nogle gange nogle, der har små arrangementer udenom klubber.

  • #21   30. aug 2017 Sasja - nævn de du kender smiley

    Mvh TT


  • #22   30. aug 2017 Stald Østervang i Sønderjylland mener jeg har holdt et stævne udenfor drf, de er heller ikke medlem af klubben, men det er vidst nogen år siden nu de holdte det

  • Sasja M. H
    Sasja M. H Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 3 Svar: 45
    #23   31. aug 2017 Her på Fyn kender jeg Rosenhaven i Ringe og Gyngehesten i Ryslinge, som begge afholder her i september. Vi har været med begge steder før og det er helt nede på jorden og rigtig hyggeligt. Du kan finde dem på Facebook.
    Der er også et sted oppe på Nordfyn, der holder et par gange om året, men jeg har ikke selv været der, da der er langt derop.
    Sidste år var der også agility på Gartnergården nær Ringe, men det er ikke fast.


Kommentér på:
Afholdelse af stævner udenom drf.

Annonce