{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hingstenets Hingstedag!
  • #1   12. apr 2013 Vi kommer smiley

jeg håber faktisk at arrangementet ikke bliver gigantisk, jeg er ikke meget for at være steder hvor det hverken er til at komme frem eller tilbage for folk smiley

• #2   12. apr 2013 jeg kommer med et par veninder.. men er det indendørs eller hvordan?? har ikke lige været der før...

• #3   12. apr 2013 Jeg er også lidt spændt på hvor stort det bliver i år......
    Det er indendøre smiley

• #4   12. apr 2013 Kommer I for at se en bestemt hingst? smiley

• #5   12. apr 2013 Knabstruppere vil jeg sige smiley

Men alle hingste er jo smukke!

Jeg tænker også lidt, at hvis der er voldsomt mange mennesker, er det måske ikke så let at se hingstene springe og blive mønstret osv.

• #6   12. apr 2013 Vi kommer med Lusitanoen Tomas og PREén Dinero III, der begge deltager i mønstring ( noget ingen af hestene har prøvet før ) og dressur, i et selvvalgt kür program

Vi glæder os meget til at se alle de smukke hingste og få en rigtig hyggelig dag.

Dette er vores Lusitiano Tomas:

profilbillede
  • #7   12. apr 2013 Og PRE Dinero har givet en gratis bedækning til det store lotteri smiley
    ( Dinero er EU hingst, og desuden godkendt som forædler i flere forbund )

profilbillede
  • #8   12. apr 2013 Jeg kommer sammen med 4-5 andre smiley
    Vi kigger lidt efter Kilgast Salvador Noir og andre brogede smiley

• #9   12. apr 2013 og så glæder jeg mig SÅ meget til at se din dreng Tine smiley

Jeg har jo fulgt ham her inde siden han blev født, jeg syntes at han er intet mindre end fantastisk smiley

• #10   12. apr 2013 Picassos ejer kommer ihvertfald smiley

• #11   12. apr 2013 Vi kommer for at ride frieser-show, - og se din dreng, Tine smiley

• #12   12. apr 2013 Munkevngens Tarzan stiller efter ejers ønske , i gangarts klasse og løsspring smiley

Det er hans først gang "ude" under rytter sammen med andre hingste så er meget spændt på hvodan han tager , da han sammen lagt kun er redet 2 mdr smiley

- dog er jeg selv MEGET skuffet over at man tillade ikke kårede hingste at fremstille det virker meget useriøst og jeg vil selv personligt ikke kigge efter hingst til mine hopper der ude da man jo kan ske og forelske sig en en som viser sig ikke at være avls godkendt smiley
    Syntes det super ægeligt når det ellers er et super tiltag at mødes med blandede hingsten frem for kun race bestemt , det jo en KANON idé ! smiley

profilbillede
  • #13   12. apr 2013 Jah, frieser-hingstene er jo fx ikke avlsgodkendte.. Men hvis man avler frieser, så ved man heldigvis også, at der ikke er avlsgodkendte hingste i dk, og at hingstene dér kun er til pynt smiley når bare det er oplyst tydeligt for eventuelt uvidende, så har jeg intet problem med det...

• #14   12. apr 2013 Kunne dog tvivle på at de stiller dem kun for "pynt" , men var det jo også helt fint hvis det var sådan.. smiley :)

- Men man måtte da syntes at de forskellige foreninger ikke var ok med at "prirat" hingste kan fremvises , det jo ærgeligt for de hingsteholder der følger reglerne og betaler mange penge for at få deres hingste fremstillet til kåring !

Man ja har ikke været i Viborg før med hingst så glæder mig til at se hvordan regel sættet ser ud med de hingste der ikke er godkendt , er der nogen der ved om de deltager i konkurence på lige fod med de kårede eller er de "uden" for konkurence ? smiley

• #15   12. apr 2013 Sidste år var de uden for konkurrence - men er i tvivl om hvordan de gør det i år.
    Men er lidt enig i, at jeg stiller mig uforstående overfor, at ikke godkendte hingste kan deltage - men lad os nu se hvordan de tackler det i år smiley

• #16   12. apr 2013 Okay , jamen så gør de vel også det i år kunne man tro smiley

Glæder mig rigtig meget til at komme har som sagt ikke været der før , men har hørt det er rigtig hyggeligt og der er en god stemning smiley

Og må indrømme jeg syntes da det er super fedt man laver sådan en blandet hingstdag , rigtig godt tiltag smiley

• #17   12. apr 2013 Jeg tror desværre også at nogle af hingstene bruges til pirat, - ved da ihvertfald at der er en pirat-frieser til salg herinde i øjeblikket efter én af hingstene, - men hvor meget de bruger dem til avl, det ved jeg ikke.. Og avls-foreningen er bestemt ikke tilfreds. Men hvad kan man gøre..? Nogle ønsker jo desværre også bare det billige alternativ.. Men for avksarbejdet er det noget lort, - der er jo en grund til at det kræver så meget at blive avlsgodkendt, - for at leve op til de fastsatte avlsmål for racen.. Men hov.. Det er en helt anden diskussion smiley

Glæder mig til dagen alligevel.. Og til at se andre racer end jeg lige er vant til smiley

• #18   12. apr 2013 Jeg kommer smiley glæder mig til at se Schleswiger hingstene smiley

• #19   12. apr 2013 For vores vedkommende er Tomas endnu ikke kåret.

Han deltog også for to år siden, dog uden for konkurrance. I år har han ået dispentation til at deltage i konkurrencen da han stiller til kåring i september.

Jeg vil dog poientere at Tomas IKKE er tilrådlighed i avlen, han har aldrig bedækket og kommer heller aldrig til det, så længe vi står som ejer af ham... og det er også efter hans kåring.

• #20   12. apr 2013 Vi kommer også smiley Vi har Majco´s Rimfaxe med, en miniature knabstrupper.

Det er første gang vi deltager og glæder os meget til at se hvordan dagen forløber. Syntes dog det er en meget lang dag.

• #21   13. apr 2013 Rimfaxe, er simpelthen verdens sejeste pony, jeg var KÆMPE fan af ham til matrialeprøven og var det bestemt også i dag, han er altså intet mindre end fantastisk !

• #22   13. apr 2013 Stald Mato, vi bukker og nejer og siger tusind tak.

Og STORT tillykke til jer smiley

• #23   14. apr 2013 Rimfaxe det var løven, var det ikke!? Han var bare for mega cool!! smiley
    Ja og kæmpe tillykke til stald MaTo og stald Riba smiley

• #24   14. apr 2013 Hvorfor i alverden deltager man i en hingsteparade hvis hingsten ikke er til rådighed i avlen? Det er da noget af det mest useriøse jeg længe har hørt - fuldt ud lige så useriøst som at tillade deltagelse af ukårede hingste.

• #25   14. apr 2013 Jo Rimfaxe var løven smiley

Tak Tine, vi er meget stolte af den bette dreng smiley

• #26   14. apr 2013 Ja, den var da helt fantastisk - og sikken udklædning, intet mindre end genialt smiley

Hvor gammel er det han er Heidi!? smiley

• #27   14. apr 2013 Tomas ? Han er 13 smiley

• #28   14. apr 2013 Mimre :

Vil give dig helt ret !

Jeg var selv ekstremt skuffet over at Tarzan skulle gå i hold med en IKKE kåret friesser hingst for det jo klart at en "almindelig" gående hingst ikke bliver set i hold med en friesser der var endda 2 så hvorfor sætter man dem ikke sammen ?

- Og desværre viste det sig jo også at de flere rosetter gik til de IKKE kårede hingte vi kommer ihvertfald med GARANTI ikke til næste år med mindre der er mere seriøsitet over dette arrangement

Det er MEGA ærgeligt det er så useriøst for det er et fedt tiltag ellers , men som hingste holder der kaster så mange reele penge efter deres hingst som de vil frem i verden med så kan man ihvertfald konstatere det ikke er her ens hingst skal vises frem !!

• #29   14. apr 2013 Jeg kan helt sikkert godt forstå dig Kimi.. Men må altså lige sige at Tarzan er super smuk!. smiley

• #30   14. apr 2013 Nogen der kan huske nogle af resultaterne fra dagen? Vi måtte desværre køre før tid og var der ikke til at høre hvem der vandt hvad og kan ikke finde ret meget info om det nogen steder.

• #31   14. apr 2013 Ikke kåret frieserhingst vandt gangartsklassen og ikke kåret lusitano hingst vandt dressurklassen og bedste hingst smiley

• #32   14. apr 2013 CoD vi fik da slet ikke hilst på hinanden!? smiley

• #33   14. apr 2013 Ikke kåret lusitano hingst vandt 3 titler for hele dagen og ikke kåret friesser vandt gangarter for ungheste smiley

Så ja en knap så seriøs dag for avler med KÅREDE hingste smiley

Der blev tildelt roset til 2 kårede hingste , Frederiksbogen for spring og Haflingeren ( kan ikke huske for hvad smiley )

• #34   14. apr 2013 Ja og så lille faxe fik for bedste påhits klassen og han er altså kåret....

Men så vidt jeg har forstået, så er der givet dispensation til nogle hingste som stiller til kåring senere på året.

• #35   14. apr 2013 Men tak for svar. Hvad med bedækningerne?

• #36   14. apr 2013 Anita L:

Jo jo bevares det kan ALLE jo komme og sige , men hvem siger de ovehovedet består en kåring hvis de da stilles ??

Det er jo ikke for sjov at kun ENKELTE kommer gennem nåleøjet ved kårigene , og friesser kåring i holland finder jo sted i januar
    - Så hvad år er der tale om de stiller smiley

Men tror de tog ved lære af dette arrangement ( det må man håbe ) for i de forskellige foreninger ønser man jo bestemt ikke pirat avl og derfor kan man jo under normale omstændghedder hellere ikke fremvise hingste der ikke kåret alle andre steder !
    Men VED jeg ikk var den eneste der deltog igår som var utilfreds med den MANGLENDE seriøsitet omkring arrangementet smiley
    - Så der faldte vist flere klager af ved arrangørene af dette show

• #37   14. apr 2013 Man må da håbe at de kke kårede hingste går igennem nåle øjet, især set i lyset af de kunne hamle op med kårede hingste.....

Ang friserne så var der jo også flere der stillede op uden for konkurrence nettop fordi de ikke stiller til kåring.

For vores eget tilfælde er Tomas ikke kået pga manglende kvalitet. ( vi har faktisk en fommer bedømmelse på ham ) men pga et større problem med den portugisiske avler som gik konkurs og derfor blev vi nødsaget til ikke at stille ham.
    Efter advokat og en højesterets dom kan hun nu stilles i dk i september.
    Og med en dommers vudering var han ikke alene selvskrevet til at blive kåret mrn han var vuderet som en af farvoritterne sidste år.

• #38   14. apr 2013 Det er vel ligegyldigt, hvis han alligevel ikke skal bedække? Hvad skal han så overhovedet med for?

• #39   14. apr 2013 Hvad er da det for noget fis, at hvis man har en hingst og deltager i ex hingste dag, kåringer mv at så er det selvskrevet at den skal bedække !!!

Jeg har da også et par hopper, jeg har stillet til kåringer, matrialeprøver og skuer som aldrig skal have føl - hvertfald så længe jeg ejer dem.

Selvfølgelig lam man da deltage i sådanne arrangemenger selv om man ikk har tænkt sig at dyrene skal indgå i avl.
    Man tager vel ikek kun afsted for at promovere sin hingst til bedækninger ?
    -Jeg gør hvertfald ikke.

Jeg syntes det lugter lidt af at rønnebærerne er lidt sure...

• #40   14. apr 2013 Selvføgelig skal man have lov at stille hesten til diverse fremvisnings dage hvis den er kåret , det har jeg bestemt intet problem med , det er jo op til den enkelte om man vil lade sn hingst bedække eller ej smiley

Jeg skam ikke sur , syntes jeg da hellere ikke jeg udstråler , men er skuffet over arrangementet er SÅ useriøst at man tillader dem fremvises hvis ikk de er kåret , og må man da lige præcis bestemt håbe de går gennem nåleøjet for ellers så gør det da kunne dette arrangement endnu mere useriøst , også for dem der deltager og har "løjet" omkring hvor god en hingst man har at de fik lov at stille op på dagen uden at være avlsgodkendt , men baseret på en lille "pyntet" historie ? smiley

Hørte besøgende der stod på staldgangen og grinede af at man kunne lige så godt stille en vallak på dagen og kalde det en hingst ingen ville se forskellen når det jo lige er meget om de er kåret eller ej..

Syntes det er ærgeligt at man opfordre til pirat avl , og det eneste det lugter langt væk af er at IKKE en eneste af de forenings forbunde der vises hingste fra er informeret omkring der kommer ikke kårede hingste , for bestod dette arrangement jo nok ikke længe !

• #41   14. apr 2013 Kimi, jeg håber da ikke du hentyder til ´mig mht at have "pyntet" på hvad min Lusitano kan.

For vi har bestemt ikke pyntet på noget som helst.

• #42   14. apr 2013
    Jeg forstår ikke hvorfor man deltager i en hingstedag, hvor der udloddes bedækninger og hvor det er meningen med arrangementet at hoppeejere skal kunne komme og kigge på hingste med en hingst der ikke er til avl.

Så forelsker de sig i en hingst, som så ikke er til rådighed. Skønt.

Så vil jeg mene at man kan promovere en hingst til mange andre begivenheder rundt omkring i Danmark.

Og nej, jeg er ikke sur, jeg forstår det bare ikke.

• #43   14. apr 2013 Hahah!!!
    Fuck folk synker lavt, tænk man har så ondt i røven!
    Dagen hedder HINGSTEdag, ikke KÅREDE hingstedag?

Men om de er kårede eller ej, så er du fucking fasinerent dem der vandt.
    Stort tillykke fra mig Heidi, du ved uanset hvad der bliver hevet op herinde når folk er jaloux, så skal man ikke høre på det smiley
    Det er jo ikke noget nyt!

Men negativ omtale er jo også godt, så ser folk hvor dejlig nogle heste du har - og tænker de andre er dybt latterlig smiley
    Og hvor meget skal vi vædde på, at jeg bliver haglet ned for denne besked? smiley

• #44   14. apr 2013 Nu er hingste dagen i viborg jo ikke kun lagt op til at man kan promovere sin hingst mht bedækninger, men også for blot at vise sin hest frem.

Jeg ved at der er flere af de deltagene hingste der ikke står til rådighed, hvilket også var gældene de andre år.

Min anden hingst gav også en gratis bedækning, også selv om han ellers ikke står til rådighed...

• #45   14. apr 2013 Alle hingstene deltog vel på lige vilkår? Alle havde den samme tid at træne, og klargøre i. At Lusitanoen render med titlen som dagens hingst, beviser vel bare at den var den bedste af alle, på dagen. Avlsgodkendt eller ej.

• #46   14. apr 2013 Pernille Kirstine! :

Ved ikke om det var mig du mener ?
    - Men er bestemt ikke jaloux , for INGEN tvivl m at Stald Mato har super lækre hingste / heste det kan vi sagtens blive enige om , det bestemt IKKE folks hingste jeg snakker om , jeg snakker om ARRANGEMENTET !

Hvilket jeg mener er dybt useriøst , der er jo en grund til alle de kåringer hingstene skal gennemgå for at blive avlsgodkendt i de forskellige foreninger , det er hårdt at komme gennem nåleøjet !

* Stald Mato *

Jeg hentyder ikke til nogen , men jeg vil da så gå udfra at du i september skriver at Tomas er blevet avlsgodkendt , når du skriver her inde at han er selvskrevet til at gå igennem
    - Det må jo være lækkert at have en hinst man ved bare ligesmutter igennem nåleøjet smiley

Sarah r :

Jo vilkårende er de samme for alle racene imellem , hvilket jo gør at det er fedt arrangement det at blande dem , men personligt for mig som hopper ejer og avler er det useriøst at der opfrodres til pirat avl ved at lade ikk kårede hingste fremvise , man kunne forstille sig hvis der kom en masse DV hingste der ikke er kåret og bliver fremvist , ville DV-foreningen nok sende en lille hilsen !
    - Og det er der jo nok hellere ikke mange folk har lyst til at se , men sjældne hingste er jo altid spændende og smukke at se på smiley

Men efter min mening bør de jo være avlsgodkendt for at kunne fremvises , og så det jo op til ejer om vil bruge dem til bedækning eller ej , men har man en sjælden hingst som er godkendt og findes her i DK , forstår jeg godt man vil vise den frem smiley

• #47   14. apr 2013 Kimi, jeg vil give Pernille ret i at det jo hedder Hingstedag og ikke KÅREDE hingstedag. For mig, gælder sådan en dag om show, MASSER af show! Om hingsten så er avlsgodkendte eller ej, er mig personligt ligegyldigt. Jeg vil se hingste som er shinet op, og som levere et program, mønstring, spring osv i SÆRKLASSE.

Nu citere jeg dig lige: useriøst at der opfrodres til pirat avl ved at lade ikk kårede hingste fremvise. Denne sætning er simpelhen noget mund............ Hvem opfodre til det? Hvis jeg henvendte mig til Heidi som ejer den ukårede Lusitano hingst, og forhørte mig på en bedækning, så fik jeg nok samme svar som hun skriver offentligt herinde, at Tomas ikke skal bruges i avl, ved hende...... Så det syntes jeg er noget værre fis at skrive smiley

• #48   14. apr 2013 Lige en lille bemærkning til Sarah, jeg så desværre ingen mønstring i særklasse.. Det var der vidst ikke ret mange der havde prøvet eller set før smiley men der var da et par stykker der kunne..

• #49   15. apr 2013 Hvem vandt bedækningen? smiley

Spændende tråd, man kan virkelig se folk har forstået konceptet på forskellige måder smiley

Jeg synes det var en hyggelig dag, dog ret lang, vi så ikke showklasserne fordi de blev vist så sent smiley Derfor så vi heller ikke resultaterne

• #50   15. apr 2013 Sarah :

Hvis nu du gjorde dit grund arbejde godt nok så burde du også kunne læse dig frem til at jeg IKKE hentyder til Tomas da stald mato jo ikke reklamere med pirat avl , men det enkelte friessere til salg her inde efter de hingste som var afsted i lørdags , så det er efter min mening BESTEMT at opfodre , når man lader dem fremstille ?!

Og der var INTET nævnt om på selve dagen at man IKKE må bruge disse hingste da de ikke er kårede !
    Og det er jo helt naturligt at en hingstedag er for KÅREDE hingste , ellers burde man jo blot kalde det for en "showdag" og så kunne hvem som helst deletage , for dette er den ENESTE dag hvor man tillader IKKE KÅREDE hingste at fremstille , de må jo feks. hellere ikk fremstilles til dyreskuer i konkurencen af den samme grund , man ikke vil være med til at "opfordre" til pirat avl , for uanset hvordan man vender den så opfordres der til dette for nogle !

Og du kan jo bare rejse rundt til lidt stævner , det er jo fuldt ud okay at starte på en hingst også selvom denne ikke er avls godkendt , der shiner man jo også hesten op !! smiley

- Men jeg kan jo være ligeglad med dagen da hingsten ikke er min og jeg kunne IKKE drømme om at vælge hingst til min hoppe sådan et sted efter at have fundet ud af det ikke er et seriøst arrangement !

Men det er super ærgeligt for hingste ejeren syntes jeg , men hver sin smag og mening det kommer du jo aldrig til at ændre at ikke alle er enige ! smiley

• #51   15. apr 2013 Hingstenets hingstedag har altid kun været for kårede hingste! Sidste år var der ikke kårede hingste med - men uden for konkurrencen!
    I år havde de valgt anderledes, og må indrømme, at havde jeg vidst det, var jeg ikke kommet med min hingst!
    Synes det er synd for arrangementet, og et farligt "hul" at lukke op for!!
    Men det er jo deres valg - i år toppede de med antal af hingste, spændende hvor mange der kommer næste år smiley

• #52   15. apr 2013 Det kan jo ikke komme helt som en overraskelse... det har stået ved hver beskrivelse ved hingstene der ikke var kåret inde på deres hjemmeside ovrr en månede i forvejen.

Der er ikke gået noget af mig ved at have min kåret PRE med i mod to ikke kåret frisere og en ikke kåret lusitano.

Jeg må bare sande at min kåret hingst ikke var lige så god som min endnu ikke kåret hingst.

• #53   15. apr 2013 Kimi, - nej, det var ærgeligt at der ikke blev nævnt tydeligt, når de enkelte hingste blev fremvist, at de ikke måtte bruges i avlen... Derfor nævnte showgruppen det også tydeligt, at der ikke var nogen danske avlsgodkendte hingste, og at det var meget svært at komme igennem nåleøjet til hingstekåringen i Holland... Det var ligesom vores forsøg på at få det gjort helt tydeligt, hvis folk skulle komme i tvivl smiley og det blev sagt både inden vores lille ekstra-indslag med hingsten Hille, og inden vores egentlige show.. Så vi forsøgte at gøre vores.. Men arrangørerne burde nok blive enige om hvad de vil med det.. Om det kun skal være kårede hingste, eller generelt åbent for alle hingste, og så bare sige det tydeligt, hvilke der er avlsgodkendte.. For her skulle man da virkelig værløse kataloget for at finde ud af det..

• #54   15. apr 2013 Tine du viste da godt at vi kom med 4 frisere fra stald ripa, OG at Adonis og Damien var med i konkurrencen.
    Lige som du da også viste at de to ikke er kået.

Hilsen Solvej, rytter ved stald Ripa.

• #55   15. apr 2013 Jeg vidste I kom med 4 friesere, men vidste ikke at de var med i konkurrencen!! Det var I jo ikke sidste år!
    Men det har igen ikke noget med jeres hingste at gøre (Ved jo godt de er top lækre ;)) Men synes stadig det er synd for arrangementet at åbne de "huller", men det styrer de jo! smiley
    Og jeg skriver ikke herinde for at blive uvenner med nogen, skriver bare min mening om arrangementet! smiley
    Det var en dejlig og hyggelig (og lang dag) det er der ingen tvivl om, men ideen går lidt af det hele! smiley

• #56   15. apr 2013 Uanset hvordan man vender og drejer det og hvor meget det bliver diskuteret bliver man jo aldrig ening !

Som seriøs avler , vil jeg ALDRIG opfordre folk til at tage til hingtnets hingstedag fo at lede efter hinst til deres hoppe / hopper i fremtiden efter selv at have oplevet useriøsheden ved dette arrangemet smiley

Det er jo ikke fordi der "går noget af folk" ved at ikke kårede deltager , det gør der hellere ikke af mig , men det viser jo bare hvor useriøs hesten avlen er ved at blive , der er jo en grund til de ikke er kåret af den ene eller den anden grund og det må man jo som ejer blot acceptere !

Så må hesten jo vises frem på stævne pladsen hvis man stadig ønsker den skal være hingst smiley
    - Indtil kåringen er opnået , det jo NORMALE vilkår i alle foreninger ellers kunne man jo lige så godt lade hver med at have de forkellige foreninger for de enkelte racer , hvis folk er ligeglad om et de ser på er "i orden" eller ej smiley

• #57   15. apr 2013 Som skrevet før, så deltog vi ikke for at provovere ihht bedækninger da ingen er mine hingste står til rådighed.
    Lige som jeg ved at MANGE tilskuer ikke var der for at se på hingste ihht detes hopper MEN for at se et "show" af mange forskællige racer.

Lige som vi tager vores hingste med for at vise et show, IKKE et dressur program man kan vise til et alm stævne.
    Vi deltog for at lave et show...

• #58   15. apr 2013 Igen som skrevet tidligere så burde man jo bare kalde det for en "showdag" frem for en hingstdag smiley

• #59   15. apr 2013 Heidi, selvfølgelig skulle i med, også med de ikke kårede hingste (også frieserne fra Stald Ripa) - det er jo ikke jer folk "er sure på", det er jo ikke jeres "skyld" at hingstenet hingstedag har valgt, at lade ikke kårede hingste deltage! smiley
    Så tror ikke I skal tage det som et angreb på jer, der er vist ingen tvivl om at alle jeres hingste er super lækre og i særklasse, men det folk kommer op af stolene af er pga arrangementets udvikling smiley
    Og som sagt er det jo deres sag smiley

Håber jeg på min ret kringlede måde fik skrevet det så det var bare lidt forståeligt smiley

• #60   15. apr 2013 *stald barok v/sylvester* :

Giver dig helt ret , jeg er bestemt hellere ikke sur på nogen og deres heste syntes flere gange jeg har nævnt det er ARRANGEMENTET jeg syntes er useriøst smiley
    - For som du nævner er det et farligt "hul" at åbne op for , en det har jo INTET med de folk og gøre som ejer de ikke kårede hingste smiley

Det er da helt naturligt at når man har en smuk hest så vil man vise den / dem frem , derfor syntes jeg også man blot skulle lave det til en "showdag" for ikke at "træde" nogen over føderne og for den sags skyld ikke at gøre sig upopualær inden for de forskellige avls foreninger som arrangement ! smiley

• #62   15. apr 2013 Mini :

Hold da op , sikken en sviner du lige gav alle deltager der red denne dag !!
    - lyder næsten til du misunder rytterne på de andre hingst ved at svine dem over deres ridning , så små sko der da til dig !!!

Er ret sikker på alle rytterne gør deres bedste for at ride / uddanne egne og andres heste det bedste de har lært , men det syntes du vist ikke da !
    - Ingen kan da ride en fjordhest , miniature eller anden race til at ligne en friesser ??
    Hver sin race , hver sin skønhed og evne !

Og IGEN det er ARRANGEMENT her tales om ikk folk heste , og bevares hvis en hingst er "smuttet" gennem hegnet og har lave afkom det kan jo ske alle steder , men det burde jo være en "showdag" og ikke hingsdag når nu der ikke opretholdes at reglene følges med hensyn til at hingste skal være kårede for at kunne fremvise !

Var det misundelse så red eller ejede man ( undskyld mig ) SGU da ikke andre racer ???
    - Underlig komentar du kommer med der , det er jo et valg folk har taget inden de gik ind i den race de ville avle smiley

Det som jeg personligt er skuffet over ved dette arrangement er at UANSET hvordan man tyder at "ikke kårede" hingste må fremvises så er det at opfordres der til pirat avl , måske ikke med dem der lige var i lørdags men så med andre ihvertfald , for ALLE ved jo det finder sted , det kan man da ikke bare lukke øjne for ?!

Og det er jo hele grunden til de forskellig foreningers stiftelse , at der er retningsliner der skal følges !!

• #63   16. apr 2013 Kimi, du bliver VED med at nævne at folk som stiller op med ukårede hingste denne dag, opfodre til piratavl. Det er altså et personligt angreb!
    Noget andet er at hvis du ikke var interesseret i at deltage, hvis der var ukårede hingste, hvorfor meldte du så ikke fra? Jeg som tilskuer læste det da for en månedede siden, at der deltog ukårede hingste. Så du havde da rig mulighed for at melde fra.

• #64   16. apr 2013 Jeg synes ikke problemet er at de ukårede hingste stiller op, det kunne jo ske at dem med ukårede hingste bare så en mulighed for at komme ud med deres heste.. Og er da kun skønt at komme ud med dyrene... smiley
    Problemet ligger vel i bund og grund i at de ikke kårede kan måle sig med de kårede... For hvis det var de kårede der havde vundet det hele var der sikkert ikke så meget diskusion her bagefter... Men giver da noget at tænke over hvis det er de ikke kårede der klarer sig bedst...

• #65   16. apr 2013 Da jeg lavede dette indlæg var det for at åbne en positiv dialog omkring Hingstenets hingstedag - hvem der ville komme og hvad de gik efter.
    Dette har taget en voldsom drejning og er nu blevet til et rigtig træls forum med spydigheder og beskyldninger.
    Jeg vil gerne bede jer om, at lave jeres eget indlæg og fortsætte diskussionen der! smiley

På forhånd tak smiley

• #66   16. apr 2013 Jeanette der har du ikke helt ret. En hingst kan jo være gudesmuk og gå godt, men have en anden fejl, mangle et led på sin afstamning eller noget helt tredje der gør at den ikke kan kåres. Men det kan den "almindelige" tilskuer jo ikke se eller vide.

Hertil vil jeg lige sige at jeg intet kender til de ukårede hingste der var på dagen og ville ikke kunne sige hvem af de fremstillede hingste der er tale om. Så det er KUN en bemærkning til det jeanette skriver og INTET angreb på hingste fra i lørdags.......

• #67   16. apr 2013 Jeg kan helt ærligt heller ikke forstå, at ejerne af de avlsgodkendte hingste ikke bare boykottede arrangementet.

Fra starten var denne hingsteparade en "promotion-dag" for AVLSGODKENDTE/KÅREDE hingste - og nu er det blevet til et børnedyrskue for hestepiger som vil prale med at de holder hingst.

Jeg fatter ærlig talt ikke at Hingstenet vil være det bekendt! Men de er vel bare ude på at samle så mange hingste sammen som muligt - avl eller ej.

De holder sig eksempelvis heller ikke for gode til at reklamere i "race-grupper" på Facebook og promovere deres tiltag som værende seriøst.

Hvis jeg ejede en avlsgodkendt hingst (og det gør jeg ikke), så ville jeg holde mig LANGT væk!

• #68   16. apr 2013 Hvis ikke tonen i denne tråd snart vender igen, så bliver den slettet, for en tone som den nogle udviser i denne tråd er ikke acceptabel på HG ifølge admins. Bare lige en lille advarsel smiley

Der er ingen der ved, hvem der vandt bedækningskonkurrencen? Jeg har prøvet at finde resultater på hjemmesiden, men det er ærligt talt ikke særlig nemt (endnu) smiley

Men jeg er blevet lidt nysgerrig, Stald Mato hvorfor kårer i en hingst (hvilken man jo gør for at få en bedækningstilladelse) hvis den ikke skal bedække? smiley Han er jo tydeligvis utrolig lækker, så det behøver i vel ikke få tal på? Eller hvad? smiley

Og ja, gruopvækkende tanke at de ikke kårede kunne hamle sig op med de kårede, men der må jeg være enig med Anita og andre der siger, at de ikke kårede jo nu nok IKKE er kåret af en grund. Der kan være mange, eksempelvis tavle, som man ikke kan se når dyret bliver fremvist.

Jeg må så dog tilslutte mig at man nok skal bestemme sig for et koncept, hvis der ikke allerede er det, om det skal være en hingstedag med bedækningsøjemed for hoppeejere, eller en hingstedag i form af show. Lige nu, er det jo en miks, hvilket gør bedømmelserne og konkurrencerne lidt tvetydige smiley

For os publikummer er det jo lidt lige meget (medmindre man forelsker sig i en hingst der ikke indgår i avlen) da alle hestene jo er utrolig smukke at kigge på smiley

• #69   16. apr 2013 Jeg kunne jo vende den op, hvorfor stiller så mange sine hoppr til kåring, også selv om man ikke har tænkt sig at avle på dem ?

der er skam en go grund til Tomas ikke er kåret endnu, som kan læses længere oppe i tråden, og det er ikke pga mangelde papirem tavle eller kvalitet.

Jeg ønsker da at have karaktere på mine heste hvis muligt, så har jeg jo nettop bevis for det jeg ellrs bare påstår...

jeg sagde også om vores kanbstrupper da jeg købte hende at hun var en Kanon god hest.. det var der så ikke en eneste der var ening med mig i, og det var uanset hvor meget jeg insisterde på det.

Hende tog jeg med til kåring, faktisk lidt i trods for at bevise at jeg havde ret..... og det havde jeg sørme !
    Hun gik fløj... til matrialeprøven vandt hun over BÅDE hopper og hingste på tværs af ALLE racer, med det højeste scoore givet NOGENSINDE.

Først der var der nogen der raelt vilel give mig ret i at det var en dejlig hest... og det har jeg nu mere end mit eget ord på... !

DERFOR kårene man bla heste, hoppe som vallaker selv om man ikke har tænkt sig at brge dem i avlen...
    og læg lige mærke til at jeg skirver så længe JEG ejer dem,,,,
    Det vil jo ikke skade hvis de skulle sælge en dag....

• #70   16. apr 2013 Det er jo et holdningsspørgsmål, i mine øjne kårer man hopper idet man så altid har en garanti. Hvis hoppen en dag ikke dur til brug, kan den bruges i avlen.

Vallak kåring er jo for sjov, så denne sammenligning er jo ganske fin nu du mener man kårer for karakterer smiley

Tak for dit svar, jeg synes det er en spændende tankegang, selvom jeg aldrig selv ville kåre/avlsgodkende en hingst hvis det ikke var for at åbne muligheden for at bruge den i avlen smiley

• #71   16. apr 2013 Vallakkåring er nu ikke mere for sjov, end hoppekåring er det - det betyder sørme da meget for forældredyrenes index, hvis de har en række højt kårede vallakker i afkomsrækken smiley

Mato - jeg kan godt forstå at du har tænkt dig at stille din hingst, det ville da være dumt andet. Og hvis hingste i hans race er avlsgodkendt "for evigt", så er der da heller ikke noget forgjort i at han ikke bedækker (til forskel fra andre seriøse racer, hvor hingsten skal bevise at hans afkom er godt nok for at beholde sin avlsgodkendelse - det er sådan man skaber fremgang i en race ;))

Det jeg IKKE forstår er, hvorfor han skal deltage i en HINGSTEPARADE hvis han alligevel ikke er til rådighed for hopper (for nu lige at udelade det underlige i, at han overhovedet har adgang uden en avlsgodkendelse). Formålet med hingsteparader har til alle tider været at gøre reklame for sit avlsdyr og vise hoppeejerne hvad man har - og det kan jo umuligt være dit formål.

Du skulle tage og melde din hest til nogle ridestævner i stedet for.
    Det ville give mere respekt fra min side. Det er jo ikke sådan, at en hingsteparade er din eneste mulighed for at trække krikken ud af stalden, vel?

Mht. det "forfærdelige" i, at en ukåret hingst vinder en konkurrence over en kåret - det kan jeg ikke se det forfærdelige i. Det er jo bare et spørgsmål om rytterens evner og hestens uddannelsesniveau? Og hingsteejere, der ikke har skullet bruge tid og penge på afprøvning og godkendelse af deres dyr, har måske bedre tid til at uddanne dem smiley

Der er vel heller ingen der går ud og kastrerer en hingst, fordi han bliver slået af en vallak til et stævne - vel?

Fordi en hingst ikke er god nok til at blive avlsdyr, så kan han jo godt være en god ridehest - han er bare ikke god nok til at give sine gener videre til forbedring af kommende generationer.

• #72   16. apr 2013 Nu startet begge mine hingste stævner og har gjort det i de sidste 4 år.

Min avlsgodkendte PRE der deltog og som også gav en gratis bedækning så heller ikke tilrådighed ud over den udlovet bedækning.

Jeg ser ikke noget underlig i at deltage med hingste der ikke står tilrådighed. Som skrevet tidligere kender jeg til mange tilskuer der kom for at se et godt show med forskællige racer og ikke for at finde hingste til fremtidlige beækninger.

• #74   16. apr 2013 Mimre den med forældredyrene havde jeg glippet, det har du selvfølgelig ret i smiley

Jeg har selv en F3 hingsteplag, som ville have været et hingsteemne hvis ikke den manglede et afstamningsled. Jeg overvejer dog at stille ham for hoppens skyld, så hun kan få lidt credit ;o)

• #75   16. apr 2013 JEG SLETTER DENNE TRÅD - tonen kan åbenbart ikke holdes sobert, så gider ikke ligge navn til denne "dialog"!!!!
    Synes det er trist, at det nu er blevet en tråd, hvor det gælder om at rakke andres heste ned.......typisk hesteverdenen......
    Ang. hingstedag og resultater så var alle hingstene på forskelligt niveau - både uddannelses mæssigt og alders mæssigt - det vil til hver en tid være svært for nogen at mænge sig i toppen - men det gør sq ikke deres hingst til en dårlig hest - synes ærligt I skulle skamme jer.
    ALLE hingste i lørdags var super lækre og alle havde på hvert sit plan lagt kræfter og penge i det - hvor mange og hvor meget skal andre vel ikke blande sig i.

Undskyld mit arrige opstød - bliver bare så gal når voksne mennesker opfører sig som børn......

• #76   16. apr 2013
    Tonen er da holdt glimerende sobert - det mest usobre må være " JEG SLETTER DENNE TRÅD - tonen kan åbenbart ikke holdes sobert, så gider ikke ligge navn til denne "dialog"!!!! "

Hvorfor slette tråden når der er lidt uenigheder og man ikke får de svar man ønsker?

• #77   16. apr 2013 Krikken - jeg kunne godt tage den diskussion op, men gider ikke - undskyld, hvis du synes jeg er den eneste ikke sobre i denne tråd, men ud fra, at jeg bare gerne ville vide hvem der dukkede op lørdag og hvorfor, vil jeg mene at tråden har taget en noget uheldig drejning.
    Men hvis du gerne vil fortsætte denne tråd, skal du være velkommen til at kopiere den og genåbne den smiley

• #78   17. apr 2013 Jeg vil stadig gerne vide hvem der vandt bedækning? smiley

• #79   17. apr 2013 Der var en for hver hingst der donerede en bdækning, der vandt.

Det var team diva der vandt befækningen ved Dinero III

• #80   17. apr 2013 En pige ved navn Nadine vandt bedækningen ved Lureno smiley

• #81   17. apr 2013 nej det var hun vel helt vild over hva Heidi?

• #82   17. apr 2013 Ja meget smiley

Det bliver et spændene føl der kommer, nu er første "hurdel" lige at finde et huld eller bygge en rampe så drengen kan nå smiley

• #83   17. apr 2013 Henrik K Iversen vandt bedækningen ved Sartors Simply the best og der var sket en fejl ved udtrækningen af bedækningen ved Faxe så der er vist ingen lige pt......

• #84   17. apr 2013 hahahaha

• #85   17. apr 2013 Fik det lige at vide Anita, tillykke! smiley

• #86   17. apr 2013 Sarah r :

Som skrevet MEGET længere oppe ( for at opsumere dig ) så er higsten ikke min men rider den for avler som ønskede deltagelse ved dette arrngement smiley
    Så JEG kunne ikke "bare" melde fra !!

Og jeg har ihvertfald på INGEN måde overhovedet lavet personligt angreb på nogen , 1000 gange nu har jeg nævnt det er ARRANGEMENTET jeg syntes er useriøst !!!!!!
    Det er ARRANGØRENE der "opfordre" til pirat avl ved at lade ikke kårede hingste stille , og ja en friesser , lustiano og alle de der "sjældne" racer er jo MEGA smukke , og lige lldt ekstra speceille fordi man aldrig rigtig ser dem ellers i det daglige , det er jo ikke folk og deres heste jeg "går" efter det syntes jeg bestemt jeg har gjort meget klart !

OVER AND OUT HERFRA , der bliver aldrig en ende på dette forum når folk har forskellige meninger , og jeg står sgu ved hvad jeg mener , gør og siger lige meget hvad andre syntes !!

• #87   18. apr 2013 hej Til alle jer alle sammen

Jeg vil lige komme med en kommentar, da jeg har læst alle jeres indlæg og tak for det. Det er så let at komme med kritik på andres bekostning og det man har brugt år på at bygge op kan blive jævnet med jorden i løbet af ingen tid.. Da det er mig som har knoklet for at få denne hingstedag op og køre og det har den været i 8 år, så var jeg glad for den store opbakning som arrangementet havde i år. Men jeg er meget ked af at læse at man synes arrangementet var useriøst, fordi der var givet dispensation til ukårede hingste i år. Det har været min holdning helt fra starten at hingstedagen skulle kun være for kårede hingste og andre special racer eller hingste som ikke var kåret kunne komme og fylde programmet ud med show om man så må sige. I år fik jeg tidligt en henv. fra Stald Mato ang. hingstetilmeldinger og jeg sagde at Tomas skulle være uden for konkurrence da han ikke var kåret. Det ville så betyde at begge hingste ikke ville komme med til arrangementet. Det var jeg naturligvis ked af, da jeg på dette tidspunkt ikke vidste hvor mange hingste der ville dukke op og pgr.a. tidligere år havde haft et pænt underskud på det at lave hingstedag. Så var jeg selvfølgelig interesseret i at få hingstedagen kørt igennem i år med måske omkring 10-15 hingste, når jeg havde bundet udgifter i projektet. Derfor gav jeg dispensationen til stald Mato og stald Ripa, da jeg ikke ville gøre forskel, men jeg havde meget på fornemmelsen at der kunne blive problemer med dette især efter at vi kom på 29 hingste fremmødte. Det havde jeg slet ikke drømt om, men var fantastisk stolt over at jeg ene person kunne få det op og køre i den standard som jeg synes vi havde i år.

For at sætte en stopper for alt dette politik og meninger omkring hingste, forbund, alder og hvad ved jeg af andre ting som folk kan være utilfredse med og at man glemmer hvilket stor stykke arbejde jeg har gjort for at få sådan en hingstedag op og stå, så bliver der strammet gevaldigt op på tingene til næste år og der bliver ingen dispensationer giver overhovedet. Anmeldelses fristen bliver sat tidligere frem, da jeg skal aflyse det i god tid, hvis der ikke kommer hingste nok for at det kan køre rundt. Der skal min. 25 hingste til for at dække omk. så kan I selv regne ud, hvor meget jeg har ud af at lave dette arrangement for hingsteejernes skyld. heldigvis har jeg en fornemmelse af god opbakning fra mange, men jeg er ked af den kritik mit arbejde bliver mødt med og jeg har det sidste halve år brugt så meget tid på at få tingene til at klappe og mødte mange forhindringer undervejs og helt til sidst og på dagen på trods. Hingstedagen har ikke været så omfattende og stor som den har været i år og jeg er stolt af at den kom til at klappe så godt som den gjorde. Sammensætning af hingste og tidsplan, staldplan, dommer, gevinster, katalogudførelse mv. kommer ikke bare på en halv formiddag, så hvis andre har lyst til at få sådan et arrangement op og stå må man gerne sige til.

Til næste år bliver der specielle klasser mere aldersopdelt, dvs. en 3 års og en 4 års klasse. Vi kommer mere til at få DRF regler at kører under. Titlen om BIS bliver også kun for kårede hingste, men som sagt har HingsteNet ingen indflydelse på hvem der vandt, det var en kombination af dommere til klasserne og så publkum, der afgjorde dagens bedste. Om vi laver en klasse som er åben for alle hingste uanset kåring eller ej, må jeg tænke over og er åben for nye ideer. Så håber jeg at denne debat er lukket og at alle får ret og lyst til at komme til hingstedag i 2014 med masser af konkurrence, show og spænding for alle racer.

• #88   18. apr 2013 Super flot skrevet Dorte, og vi kommer helt sikkert også næste år med et par hingste og bakker op om det fantastiske arrangement. Det var super god træning for min lille dreng smiley tak for en god dag

• #89   18. apr 2013 Må også sige at det er godt skrevet Dorte, og synes det kunne være en god ide med en klasse for ikke kårede hingste.. smiley og hvis klassen kun er til de ikke kårede kan det jo heller ikke forvirre nogen.. )

• #90   18. apr 2013 Super godt skrevet Dorte.. Hvis alt går som det skal, kommer jeg gerne og viser en kåret jyde smiley hvis der da ikke kommer klager over for mange koldblods..

• #91   19. apr 2013 Dorte L :

SKØØØNT og få noget feedback fra "hovederne" bag arrangementet , det er RIGTIG fedt du har taget krittikken til dig og kommer med denne besked her inde , for som jeg også hele tiden har skrevet så er det jo et MEGA godt tiltag , fedt at alle bliver blandet og vises frem på en dag , men ingen regler uden undtagelse jo og alle ting kræver jo sin tid for at finde den "rette" vej så flest mulig bliver tilfreds smiley :)

Forstår så udemærket at du gerne vil have de rigtig smukke og specielle hingste med som show sådan en dag , de jo skønne at se på og som jeg ser det lyder det jo også til de KUN stille for showets skyld ?
    Så forstårjeg da ikke der er meldt ud man ikke gad komme hvis ikke man kunne deltage i konkurrencen ??

Men skønt at der sker lidt overvejelser nu om retningslinerne for fremiden angående hingstedag , det lækkert og høre smiley smiley

• #92   20. apr 2013 Selvfølgelig ville vi da ikke komme kun for showet's skyld.

Vi deltager i mange shows, dette samme ved jeg gælder for stald ripa..

Ja i.må sku ha mig undskyldt, men det kan i mine øre ikke lyde som andet end at nogle enkelte er pisse misundelige !
    Først hedder det sig at man deltager kyn for at vise frem med hht bedækninger og da da det ikke var tilfældet så var det misvisende fordi det jo åbenbart var selvskrevet at hingsten skulle stå til rådighed.
    Der slulle bruges ord som pirat avl, og da det blev skudt i sænk så skulle i lige se om i kunne starte en diskution i de forbund disse heste "representere" men da det heller ikke lykkes.... så kommer vi kun for showet's skyld ???

Stop dog det mundlort !!!!!
    Der er sku da ingen af jer andre, der kommer med " almindelige " hest det ville være med for showet skyld ligesom ikke mange puplikumer kommer for at se et show med en ex " dv "
    Der vil man da nettop se dem konkurere i mod de andre...
    Ellers tage man jo nok til herning den månede for inden..

Først skal vi svines til, direkte og indrikte. Da vi svare igen.... jamen så er det pludeslig arrangørens skyld ( de var jo ikke i tråden ) og straks hopper alle med på den... når arrangøren kommer på banen, så man man hellere hoppe tilbage til første stradegi...
    Krystere !!!!!!

Dorte har gjort et KÆMPE arbejde med at få denne dag op og stå og tænk jeg dyntes det var en fantastisk dag... også INDEN min hingst vandt.

Rønnebærene er SÅ sure...

Og til slut vil jeg se frem til at komme med min KÅRET lusitano og forsøge at give jer baghjul igen smiley

Over an out her fra, jeg lader hønse kavle.
    Hilse hende der pt har brugt 50.000 i mod avlsgodkendelsen så kom ikke og sig at der ikke bliver ofret noget på den front, som flere af jer er inde på.
    Utroligt i ikke har taget fat i de udenlandske forbund som alt kan stilles i ( hell yaer der stiller vi sku da lusitanonen så er vi sikker på en kåring og ingen kan have ondt i røven, for så vil man samtidlg svine næsten halvdelen af arrangementes heste )
    Eller utrolig ingen har bitchet over de racer der er født med en avls godkendelse...
    Nå men om ikke andet gav jeg jer måske æidt ekstra i kan gemme og bitch over en anden dag

God dag til de fleste....
    Jeg vil nyde min smukke hest til landsstævne i dag smiley

Og til haterne, må i få en hundelort under skoen !

• #94   29. apr 2013 God tråd,Tine ;-),med mange meninger smiley

Hvor er der typisk at en tråd ender anderledes, end man forventer .

Jeg tog en smut forbi,for at hjælpe med at sætte bane op.
    Vandt en bedækning ved pinto hingst.

Kommentér på:
Hingstenets Hingstedag!

Annonce