{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
477 visninger | Oprettet:

Angående C-stævner - Kræver det noget? {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder og kigger lidt på stævner, da jeg gerne vil nå at starte lidt før jeg tager på efterskole til august.
Jeg har fundet et stævne, som jeg rigtig gerne vil til, men det er et C-stævne og der er jeg lidt i tvivl om jeg godt må ride det eller om jeg skal have redet noget specielt før jeg må starte C-stævner?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Angående C-stævner - Kræver det noget?
  • #2   23. maj 2013 Og så skal du lige have aktiveret en licens gennem DRF, gvis du har ridemærkerne smiley

• #3   23. maj 2013 Du skal have ryttermærkerne 3 og 4 for at kunne starte. jeg ved ikke om man skal have klar, parat, start for at kunne?

• #4   23. maj 2013 og ja, så skal du også have rytterlicens:D
    Det er faktisk lidt irrerterende, fordi hvorfor skal man have alt det, for at ride et stævne? hvor man godt kan ride klubstævner uden at skulle have alt det der?:D

• #5   23. maj 2013 Du skal have taget klar parat start kurset og have aktiveret din rytter licens inden start i C stævner. For at tage Klar parat start skal du have minimum ryttermærke 3 og 4.

Ved dog ikke om man skal "kvalificere sig" igennem placeringer ved D stævner i specifikke klasser for at starte C stævner!

• #7   23. maj 2013 Licenskurset "Klar, parat, start", ryttermærke 3 og ryttermærke 4 skal tages for at du kan købe din licens som giver dig lov til at starte A, B og C-stævner smiley

• #8   23. maj 2013 Mange tak for svar! smiley
    Må få taget ryttermærke 4 og klar, parat, start og så nøjes med E- og D-stævner indtil videre. smiley

• #9   23. maj 2013 ...og så skal din hest registreres som konkurrencehest smiley

Ting som vaccinationer o.l. bliver der også tjekket en del mere op på til c.stævner. det samme hvad angår påklædning, korrekt placering af stævnenummer osv. osv.

• #11   23. maj 2013 Mia skattebasse: du spørger hvorfor man skal have licens for at ride et C-stævne? Det kan jeg godt forklare dig smiley

E- og D-stævner er "begynder- og hyggestævner", mens C-, B- og A-stævner er de "rigtige" stævner, dem som tæller når man regner points og status.

Licenspengene går til (videre)uddannelse af officials (dommere, TD'er etc.), registrering af resultater og vedligehold af ranglister, vedligehold af stævnestruktur, reglementer og programmer, udvikling af DRFs stævneprogram som gør livet lettere for rigtig mange stævnearrangører og mange andre ting.

Eksempelvis har DRF en række medarbejdere ansat til at svare på alle vores spørgsmål - de skal da have løn for deres arbejde ligesom du og jeg smiley

Det kan godt være at licensen forekommer "pjattet" - men prøv lige at se tingene i et lidt større perspektiv...

Kommentér på:
Angående C-stævner - Kræver det noget?

Annonce