{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Størrelse forskel på hoppe og hingsten
  • #1   10. jan 2018 Vil sige at det kommer meget an på hoppens højde og om den er robust. Personligt ville jeg aldrig have en hingst på mere end 10-15 cm. smiley

  • #2   10. jan 2018 Der er delte meninger. Men normalt siger man 10-20 cm.. smiley

  • #3   10. jan 2018 Der er nogle der putter heste på ponyer, for at lave mere ædle og bedre store ponyer.
    Fostret udvikler sig i str med morens livmoder, så derfor kan det sagtens lade sig gøre.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   10. jan 2018 der er meget delte meninger om hvor stor forskel der må være.
    Men der er mange ting man bør overveje, når man tænker at avle med stor højde forskel.

    - Hvilken højde forventer man?
    - hvad er årsagen til at man vil benytte hoppe og hingst med stor højde forskel
    - risiko for at afkom ved få problemer ved vækst, hvis hoppen er lille, da føllet vil tilpasse sig hoppens livmoder, og derfor skal vokse det tilsvarende mere.


  • #5   10. jan 2018 Jeg har også hørt 20 cm før. Men som nævnt i tråden er der flere faktorer. smiley
    Min bette hoppe på 125 cm fik føl men en hingst på 175 cm som var sagt skulle avle stort. Heldigvis gik det godt med folingen og der kom et skønt føl ud af det, men en god idé var det bestemt ikke.


Kommentér på:
Størrelse forskel på hoppe og hingsten

Annonce