{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
402 visninger | Oprettet:

Foling Alarm M. Kunstig Intelligens: HJÆLP OS {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Vi arbejder med et projekt - Et kamera, som ved hjælp af kunstig intelligens kan læse om en hoppe gør signaler til at fole eller foler, og ud fra det giver alarm til telefon. En 2i1 løsning, hvor der er alarm ved signal for foling samt et kamera, som gør det muligt at følge hoppen.

Ideen er opstået fordi en veninde, der er hesteejer synes, vi skulle anvende kunstig intelligens til at aflæse en hoppes signaler før og under foling, i stedet for at hoppen skulle “påmonteres” alarm. Hvad hun anså som et problem der gav unødig stress til både ejer samt hest.

Vi vil rigtig gerne have jeres input til projektet:
- Er der et reelt behov for at alternativer til den nuværende overvågning af en drægtig hoppe ?

- Hvis du skulle have en drægtig hoppe som snart skal fole, er vi meget interesseret i at teste løsningen. Vi er godt klar over at det er uden for “sæson”. :0)

Alle gode råd og kommentarer er mere end velkommen.

Ideen arbejder vi så småt på og den skal snart i første live-test, men hvis du er interesseret kan du følge os på hjemmesiden www.vifa.ai.
Visuel Intelligent Foaling Alarm.

Mange tak for jeres tid samt input
God Weekend smiley

Mvh Rune

Kommentarer på:  Foling Alarm M. Kunstig Intelligens: HJÆLP OS
  • #1   18. okt Jeg har en med termin i slut marts og en midt april. Som de må testes på. Der er selvfølglig lidt tid til. Men ellers skal opsøge nogle avlere af galop/trav heste eller evt avlere af arabere. De sigter ofte efter termin meget tidlig på året - januar/februar.

• #2   18. okt Jeg synes ideen er enormt god. Jeg havde et kamera ved min da hun skulle fole, og satte vækkeur hver 2. time. Jeg ønskede ikke hun skulle stå med en alarm på, så et kamera med kunstig intelligens ville være genialt for mig smiley
    Jeg har ingen hoppe i fol lige nu, men ville bare lige give jer lidt ros for ideen.

• Rune  Ø
    VIP
    Rune Ø Tilmeldt:
    okt 2019

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #3   18. okt Hej Ingemann.

Tak for den mulighed, det noterer jeg.

Tænker du der er et marked, det vil fungere mindst så godt som nuværende løsninger og prisen vil ikke være højere?

• Rune  Ø
    VIP
    Rune Ø Tilmeldt:
    okt 2019

#4   18. okt Hej Ballonfisk! Det var godt at høre at der er et behov, det var også vores indtryk. Jeg er sikker på at løsningen vil give dig mere nattero næste gang. smiley

• #5   18. okt Jeg synes det vil være en rigtig god ide. Jeg vil dog sige at jeg lige nu bruger et kamera, som fungere rigtig godt, som jeg kun gav 500 kr for. Så tror bestemt markedet er der. Men tvivler i kan lave en "billig" løsning. Hvilket jeg iøvrigt ikke forventer, men det alm kamera jeg har har indtil videre fungeret rigtig godt, men ingen tvivl om at jeg gerne vil betale ekstra, for ikke at skulle sætte alarmen om natten.
    Men som hobby avler med 2-3 føl pr år, kommer jeg ikke til at købe kamera eller fole alarm til fx 3000-4000 kr.
    men rigtig god ide og skulderklap herfra, håber i føre ideen ud i livet og husk nu at få søgt patent snarest.

• Rune  Ø
    VIP
    Rune Ø Tilmeldt:
    okt 2019

#6   18. okt Tak for info. smiley

Kameraet skal ikke være noget særligt, men der skal tilknyttes en "mini-computer" (på størrelse med en Iphone). Vi vil gerne holde et prisleje, så de fleste kan være med.

Er det normalt at dele en alarm ? Den løsninger vi arbejder på vil være ret rubust og med nem opsætning.

• #7   18. okt Mange lejer deres alarmer ud smiley Så det vil være smart, hvis det fortsat var muligt smiley

• Rune  Ø
    VIP
    Rune Ø Tilmeldt:
    okt 2019

#8   18. okt Super, så sørger vi for at dette gøres nemmest muligt.

• #9   18. okt Ja, tror mange lejer dem ud, men det er ikke altid helt nemt at få til at gå op. Det er jo sådan at største delen af føl bliver født april/maj/juni. En kæmpe fordel ved mit kamera er at jeg kan køre den rundt, så den sidder imellem to bokse og jeg kan så flytte kameraet rundt i forhold til den hest jeg vil observere på. Så det var måske værd at tage med, i jeres kamera smiley

• Rune  Ø
    VIP
    Rune Ø Tilmeldt:
    okt 2019

#10   19. okt Hej Ingemann. Ville det være tilstrækkeligt med et wifi-camera som du så selv kan styre via din telefon? Så kunne man blot placere den strategisk og så dreje den på den ønskede hest. Den vil have svært ved at se på 2 heste på en gang, medmindre de opfører sig synkron smiley

• #11   19. okt Det er lige præcis sådan et jeg har nu. Altså hvor der kun kan ses en hest af gangen og så drejer jeg den rundt med mobilen. Kan også høre hestene og kan også snakke til dem( ret unødvendigt, men ganske sjovt alligevel)

• Rune  Ø
    VIP
    Rune Ø Tilmeldt:
    okt 2019

#12   19. okt Perfekt. Vi tænkte også det var praktisk med en man selv kan "styre" så den kan indstilles efter eget ønske. I den model vi kigger på kan man også snakke igennem, som du nævner er det nok ikke ofte særlig aktuelt i dette tilfælde. Kameraet kan også blot bruges som almindelig kamera, så er det nok mere relevant.

• #13   19. okt Jeg har en hoppe, der skal fole til april. smiley Hvis I stadig søger testere til den tid, må I gerne teste systemet på hende! smiley

• Rune  Ø
    VIP
    Rune Ø Tilmeldt:
    okt 2019

#14   20. okt Vi siger tak for tilbuddet og noterer det. Forhåbentligt er den kørende til den tid, men altid godt med muligheder for at teste løsningen smiley

• #15   21. okt Det lyder helt vildt spændende, jeg kan ikke tilbyde nogen hoppe. men hvordan virker den kunstige intelligens sidder den i kameraet? Jeg er bare nysgerrig.

• Rune  Ø
    VIP
    Rune Ø Tilmeldt:
    okt 2019

#16   22. okt Hej Helena.
    Det er et rigtig godt spørgsmål.
    Vi anvender en løsning med lille "mini-computer" (Iphone Størrelse), som tilkobles et kamera.

På den lille computer hvorpå der er lagt et program. Dette program har vi l"lært" at genkende forskellige ting såsom hvornår en hest foler og hvornår der er urolig adfærd (som kan indikere snarlig foling).

Dit gode spørgsmål har gjort at vi synes vi måtte præsentere hvordan det fungerede visuelt. Derfor har vi brugt i går og i dag på lave videoer der bedre kan beskrive hvad der sker. Så tak for ideen hertil :0)

Jeg har lagt en af disse på hestegalleri:
    https://www.hestegalleri.dk/video/diverse-hest/361595-hjaelp_os_foling_alarm_med_kunstig_intelligens

Vi har lagt nogle flere på youtube:
    https://youtu.be/xAqaupXOkAU
    https://youtu.be/mWLNOIRnGfU
    https://youtu.be/0CCZjoO4RUY

• #17   22. okt det dælme smart smiley

Kommentér på:
Foling Alarm M. Kunstig Intelligens: HJÆLP OS

x