{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1 årig gammel uden pas og chip
  • #1   14. maj 2020 Jeg ville ringe til relevante myndigheder.
    Dvs fx spørge SEGES - og dyrlægen I vil bruge på at chippe.
    Et kvalificeret bud er et par tusind kroner.

    Men, hvis man ikke har styr på lovplig chip, ville jeg være på vagt overfor om der er andre ting, der heller ikke har været styr på?
    Hvis sælger fx ikke har kendt regler for chip, har de så kendt til føls foderbehov? Smedebehov?
    Har føllet fx ikke været beskåret korrekt KAN det give problemer senere. Som koster langt mere end chipning


  • #2   14. maj 2020 du bestiller et pas online når du har fået dyrlægen ud og lave de nødvendige papirer

  • #3   14. maj 2020 Om foråret har SEGES travlt pga følsæson, så et nyt pas kan være længe undervejs. Men de har haft mulighed for, at bestille haste pas til 150 kr EKSTRA.

    Din veninde ved sikkert, at det ikke er lovligt, at transportere en hest uden pas. Det kan koste en bøde på 5-7000 kr


  • #4   14. maj 2020 Inden man maler fanden på væggen, så kan det jo også være at sælger ikke har haft dyrlæge ud til andre ting, hvorfor man så har skubbet chipning. (for at spare et honorar) Når det så er sagt, så burde man nu stadig få styr på Det inden hesten sættes til salg, men det kan være at de håber at spare de omkostninger ved at køber får det gjort. hvis det var mig, så ville jeg kræve at sælger fik orden på sagerne inden jeg købte den, da det jo netop er ulovligt at transportere hest uden pas.


  • #5   15. maj 2020 Du skal ligge 3 gange vaccinationer
    når du har fået passet, da du jo skal regne med at man kan jo ikke se nogen steder den er vaccineret.

    (jeg gav ca 1400 for pas og chip den gang og det mange år siden nu)


  • #6   15. maj 2020 Ina, man SKAL ikke vaccinere sin hest...

  • #7   15. maj 2020 nårh nej det da rigtigt Sorry det for at komme på stævne pladsen

    men mange opstalder de kræver vaccine så kan man lige så godt bare få basic lige efter man har fået passet


  • #8   15. maj 2020 Vi fik vores 2,5 års hjem uden pas og chip.
    Vi skrev under på købskontrakt samme dag som dyrlægen lavede fuld handelsundersøgelse og lavede papir til pas samt chip og vaccine.

    Det blev sendt ind med følattest mener jeg til SEGES. Der blev betalt en bøde for at forsen registrering.
    Han har fået udstedt et duplikat pas, da fristen ikke var overholdt.


  • #9   16. maj 2020 Jeg gav 2000 for pas og Papir godt nok ved dsah
    Jeg fik først styr på det da han var næsten 3 år
    Da sælger ikke hade betalt ovs så der var gået kuk i det ??
    Og 1600 for 3 vacciner


Kommentér på:
1 årig gammel uden pas og chip

Annonce