{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
522 visninger | Oprettet:

Blandinger, traver, frederiksborger,trakehner, knapstrupper {{forumTopicSubject}}

Hej alle. endnu engang går den på blandinger.
jeg vil meget gerne se blandinger med hhv Frederiksborger, Trakehner, Traver og Knapstrupper. leger meget hvad de er blandet med dog men spændende, hvis der findes andre heste af samme blandinger som disse 2 er / vil blive.

grundet... min ven har en frederiksborger/trakehner blanding, som self er rød. fin hest.

og så har jeg en traver hoppe hvor jeg har fået tilbudt bedækning af knapstrupper hingst, som jeg har tænkt mig at sige ja til. (:

inden folk kommer med indvendiger kan i se hende på min profil. ellers syntes jeg lige at jeg må nævne at hun går en dejlig smidig galop, har sprunget 140 på bare 4 mdr træning. og har fået stor ros af ol dressur rytter med gangarter og sind.

Kommentarer på:  Blandinger, traver, frederiksborger,trakehner, knapstrupper
  • #1   17. maj Jeg har en Fredriksborg blanding i album. Der er også videoklip. Hesten hedder Siff. Hendes mor er efter kåret DV hoppe og far er Valentin Vejvad, kåret Fredriksborg hingst. Morfar er ukendt Palomino hingst. Måske ikke lige sådan en blanding du efterlyser, men jeg syntes nu hun er ret vellykket smiley
    Så vit jeg husker er Doktor Who ejer af en Palomino / trav blanding. Meget smuk hest smiley

• #2   17. maj Du skal bare huske, at når der er traverblod i en hest, så ryger dens salgspris væsentligt meget ned smiley Bare så du har det i baghovedet, hvis du tænker hesten skal sælges engang smiley

• Doktor Who
    Doktor Who Online Tilmeldt:
    aug 2016

Følger: 23 Følgere: 19 Emner: 22 Svar: 3.024
    #3   17. maj Åh, Sunshine!
    Den kommentar så jeg godt!
    Og takker.

profilbillede
  • Doktor Who
    aug 2016

#4   17. maj Hyggeligt visit hos venner.

profilbillede
  • Doktor Who
    aug 2016

#5   17. maj Da jeg lige havde fået ham

profilbillede
  • Doktor Who
    aug 2016

#6   17. maj Aslan er pga palomino farve med rødt pas.
    Han havde nok kostet en del mere, hvis moderen ikke var traver.
    Jeg kunne grine hele vejen ned til banken. Det er naturligvis ærgerligt, at sælge til fx 25.000 pga moderen er traver, når hesten måske var 40.000 værd, hvis det var fx Palomino (som jo næsten er - diverse blanding med pæn farve).
    Men - hvis man alligevel bruger fx 2.500-3.500 kr pr måned for at holde hest (+evt store dyrlæge regninger) , så gør de "par tusind" kroner ved salg ikke den store forskel på ift hvor meget du har brændt af på hestehold.

Er hoppen værd at avle på - det er spørgsmålet. Så kommer en måske salgspris senere

• AMT
    AMT Online Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 42 Emner: 127 Svar: 8.886
    #7   18. maj Hvilken OL rytter er det der roser din hests gangarter og sind så meget?

Men inden at man overhovedet tænker i blanding, så bør man spørge sig selv - hvorfor lave et føl.

• #8   18. maj micael andres zhong tolstrup. fik at vide at han havde redet til ol.

nu har jeg hjulpet til et sted hvos de har fået føl hvert år. og ønsker at lave mit eget, min hest minder ikke om andre travere, (har redet 3 travere, og har ellers i mange år redet dansk varmblod, hollandsk varmblod, araber, frieser, frederikborger, fuldblod, welsh knapstrupper og islænder) så jeg ved godt hvilken slags hest min egen er og dem som kender hende mener også at hun vil være fod til et par føl.

og blanding grundet jeg ønsker lidt mere robusthed end hvad en traver har, ikke fordi der er noget galt med hende.

• #9   18. maj Jeg har ikke nogen blanding af ovenstående jeg kan vise frem, men det er jo altid svært med de blandinger. Særligt når der er traver i, er der mange der hopper fra, uden at se på hestens kvaliteter.
    Min kæphest kommer når man avler uden at have tænkt det ordentligt igennem. At bruge en hingst, fordi den er billig eller fordi den er nemt tilgængelig, istedet for at finde en hingst der har nogle gode kvaliteter, og som er stærk på de punkter hoppen er svag. At man går efter et føl der helbredsmæssigt er stærkt (avler på heste der er tjekket for arvelige sygdomme) og på heste der viser gode kvaliteter. Og så ved jeg godt, at avl stadig er som at spille roulette.
    Det kan godt være at du har lavet den analyse, og du bare ikke for formidlet det her, eller at jeg misforstår hvad du skriver. Jeg læser bare at du har fået tilbudt en bedækning med en knapstrupper = let tilgængeligt og måske endda billigt. Men det kan jo snildt være at der er tale om en hingst, der i den grad komplimenterer din hoppe.

Dr. Who's smukke Aslan er jo et glimrende eksempel på en meget smuk traver-blanding, som er perfekt til det hun skal bruge ham til. Havde han haft udpræget fransk benstilling, som er genetisk betinget og ofte ses hos travheste, var han måske knapt så velegnet til western? Spørgsmålstegn, fordi jeg ikke er nok inde i de forskellige grene af western, til at kende belastningsgraden af benene og behovet for korrekt benstilling.

• #10   18. maj jo han er da let tilgængelig men havde han ikke været en god hingst med fine papirer og gode kvaliteter havde jeg også sagt nej taK. smiley

• #11   20. maj jeg har ham her han er halv fredeborge og dansk sports pony . hans far var dsv pirate hingst og på det tidspunkt punkt ejet jeg dsv ikke hoppen så hun er tvangst bedækket ??

profilbillede
  • #12   21. maj fin fyr. hvor høj er han blevet ? smiley

• #13   21. maj han er 153 i stang .

hans mor er kun 142 i stang og
    hans far er 165 i stang .

• #14   21. maj fin lille hest smiley

• #15   21. maj jeps det er han ??

Kommentér på:
Blandinger, traver, frederiksborger,trakehner, knapstrupper

x