{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knapstrup blandinger
  • #1   7. okt 2020 På min profil kan du se mine knabstruppere som alle er krydset ind med varmblod

  • #2   7. okt 2020 I princippet er det ikke en blanding, hvis indkrydsning er godkendt. Men er den ikke det, er det vel som du siger en blanding.
    Typemæssigt bevæger knabstrupperen sig hen og ligner dv ridemæssigt, men er stærkere og med et meget roligt og intelligent gemyt.
    Jeg avler knabstruppere, både renavlet og forædlet. Du kan se et par stykker af mine. Korsika er renavlet og indeholder alle 4 historiske linjer. Hendes føl Cuba fra i år, indeholder betydeligt mere dv blod, da faderen har minimalt knabstrupper blod. Er dog stadig godkendt knabstrupper avls hingst og lige så anerkendt som alle andre knabstrupper hingste.


  • #3   7. okt 2020 jeg har knabstrupper/frieser blandinger.

  • #4   7. okt 2020 Nina- tænker en Frieser/knabstrupper blanding ligger langt typemæssigt fra en knabstrupper med indkryds af Dv.
    Særligt fordi at en knabstrupper og en Frieser er to så forskellige heste som nærmest muligt, både af sind, bevægelser og type. Tænker man forsøger at lave en Frieser med knabstrupper pletter og ikke så meget en sports hest som er ønskeligt ved dv indkrydsning.


  • #5   7. okt 2020 Uh spændende, jeg lurer lige smiley

  • #6   8. okt 2020 Jeg skriver der er varmblod fordi min hest er varmblods traver men ikke bevæger sig som eller ligner en traver. Da jeg lavede et opslag sidst med at skulle have føl på hende fik jeg ikke andet end lort smidt i hovedet ??

  • #7   8. okt 2020 Amanda- ja, det kan jeg godt se, en traver kan ikke godkendes til indkrydsning, det er jo desværre for dig, men godt nok for racen som er bevaringsværdig. Det kan jo blive et udemærket blandings føl du laver. tænker du vil kunne se lidt af traverens bygning og bevægelsesmønster i føllet, de er jo avlet så typemæssigt igennem mange, mange år, så det kan jo skinne tydeligere igennem ved føllet end hoppen. men det er jo slet ikke til at sige.
    Hvilken knabstrupper hingst, har du brugt? Max Højgaard?

    Men som sagt så kan du kigge på næsten alle knabstrupper som ikke er renavls (hvilket de færreste er) og så kan du se typisk dv blod næsten dem alle.
    Men kender ikke nogle knabstrupper/traver blandinger desværre.
    Husk knabstrupperen kan også findes i både klassisk og sport. De er typemæssigt meget forskellige.


  • #8   8. okt 2020 hingsten er af gammel type og 21 år (tror jeg) og hedder igor. der er trakhener i ham ( tror jeg) hans far er lobi.
    han har en bygning om ligner min tever utrolig meget derfor valgte jeg ham XD . han har en længere og tykkere hals og meget mere robuste store lækre ben.
    jeg har redet en del travheste med sårlig eller svær galop hivlket var en af grundende til at jeg kbte min for hun bevægede sig mere som dv end travhest med en god bevægelses fyldt galop. og har en krops bygning hvor mange spørger om hun ikke er varmblod. havde hun ikke haft '' normale'' gangarter havde jeg ikke valgt at købe eller få føl på hende smiley


  • #9   8. okt 2020 Okey. Den er vidst ikke avlsgodkendt. Har muligvis mødt den i sommers, den står på
    Bornholm ik? Ved en lille gårdbutik også? Kan det ik passe?
    Held og lykke med føl projektet.


  • #10   8. okt 2020 Ingemann, nej de er mere frieserpræget. har fået det sorte hingsteføl i år, han er 75% frieser. moren er Beuty, hun er 50% knabstrupper og 50% frieser. Hun skriver heller ikke om de skal være med rødt pas, bare knabstrupper blandinger.

  • #11   8. okt 2020 Nina- nej, tænkte heller ikke at det på den måde skulle være med rødt pas, det var bare for at gøre opmærksom på muligheden, hvis hun ikke var klar over det.
    Ja, jeg har godt set dine krydsninger smiley


  • #12   8. okt 2020 uanset hvad kunne der ikke komem rødt pas på når min hoppe er travhest, så den vej går det ikke noget at hingsten ikke er godkendt. den eneste grund til han ikke er det er fordi han som føl eller unghest fik en benskade der har gjort at hun ikke kunne blive ridehest.
    jeg har hans stamtavle så ved hvilke linjer er i ham. havde jeg havde haft en oppe så der kunne komme rødt pas på hvade jeg også valgt en anden hingst. smiley


  • #13   8. okt 2020 Personligt ville jeg nok finde en oldenborg hingst til din travhoppe, medmindre du gerne vil have noget farve på

  • #14   8. okt 2020 Når du fortæller den har en skade, er jeg ret sikker på det var den hingst jeg hilste på i sommers. Den havde ødelagt benet som helt ung, i hegnet.
    Virkelig et typisk rigtig godt temperament. Mega cool og rolig. Dog i mange smerter pga benet der var stolpetykt. Men jo, du har ret, han er stor og af den gamle type. Tænker han ville have kunne været kåret i klassisk regi.
    Ved ikke om man kun skal vælge avlshingst pga, passet, man gør det vel også fordi man ved hingsten er af en vis kvalitet, ridelighed, temperament og holdbarhed.
    Men altså jeg får ikke ondt i røven, folk må avle på lige hvad de har lyst til smiley
    Kan da godt forstå det er et spændende og sjovt projekt smiley
    Held og lykke med projekt følle smiley


Kommentér på:
Knapstrup blandinger

Annonce