{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fjordhest/pintoblanding
  • #1   22. sep 2021 Jeg kender to rideskoleponyer der efter sigende er blandinger af fjordhest og pinto.

    Den ene er gul/brunblak med blis og sokker samt en lille plet på skulderen. Meget rolig, men "fræk"

    Den anden er grå/gråblak uden aftegn. Den kan du finde her inde. Den hedder søstrenegårds Milla. Også en meget rolig og flink pony


  • #2   22. sep 2021 pia, jeg så dine heste og den der oldenborg fjordhest blanding ser også rigtig fin ud, den ser ud til at have en god størrelse

  • #3   22. sep 2021 Nu er der jo enormt meget forskel på den indivuelle hest, men jeg har erfaret at størstedelen (ikke alle) fjord blandinger er ganske flinke og pæne men self meget fjord præget i udsende.
    Jeg gik tæt op ad 3 forskellige fjord blandinger, en med Oldenborg, en med Frederiksborg, og min egen med araber, alle 3 flinke heste ??


  • #4   22. sep 2021 Det er også en rigtig dejlig hest smiley hun er solgt nu og bliver brugt af både mor og datter

  • #5   22. sep 2021 Min søster havde en Fjord/ Oldenborg. Han var rød og lignede slet ikke en Fjord og var omkring 160, hvis jeg husker rigtigt. Meget rar hest.

  • #6   23. sep 2021 vores 1,5 års pinto skal kastreres i næste uge. Jeg bliver lidt i tvivl om jeg skal vente lidt endnu og lade den gå med vores fjordhoppe til næste sommer.

  • #7   23. sep 2021 2 år er ikke meget når man skal prøve at vurdere hestens avlsmæssige kvaliteter - personligt synes jeg det er for tidligt at avle, man ved jo ikke rigtigt hvad man avler på - en hest er trods alt ikke bare en hest.

    Så vil du lave en pinto/fjord så find da en god hingst, der er et godt match til hoppen både fysisk og mentalt


  • #8   23. sep 2021 1) Hvis du vil have bedst mulige hest til dig selv, var det så ikke bedre at vælge den af alle tilgængelige hingste, som passer bedst til hoppen?

    2) Hvad er begrundelsen for at bruge præcis den hingst?

    3) Jeg har ikke så meget erfaring med unghingste, men det siges, at hvis de har erfaring med at bedække, har de væsentlig højere risiko for at blive "smart i en fart" med den uønskede version af hingstepræg...? Jeg havde ikke ladet en unghingst bedække, hvis hans karriere bagefter er ridehest, vallak. Jo højere risiko for at han hopper på hopper, des mindre frihed har du de næste 20 år ift sammensætning af flokke i løsdrift og på folde.


  • #9   26. sep 2021 jeg ved jo ikke om det er smart eller ej, det har jeg ikke afgjort, men lader jeg den kastrere nu, så er muligheden der ikke. Den er utrolig rolig.

Kommentér på:
fjordhest/pintoblanding

Annonce