{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.122 visninger | Oprettet:

Hvad er en avls hoppe værd {{forumTopicSubject}}

Jeg står med overvejende om at sætte min dejlige hoppe til salg da
Vi ikke får hende brugt og hun bare har gået som fold makker i snart 4 år så hun har bare været hygge med så syns jeg at hun kan gøre mere hos fx en avler for hun avler gode rideheste og hun har en okay afstamning

Men hvad tænker i ang pris

Hun står jo selvfølgelig uden så mange muskler da hun jo netop ikke bliver brugt til andet end selskab

Om hende
Stangmål 163/164
Aldre 15
Sind opmærksom rolig
Kun avl
Kan gå i løsdrift
Rolig i flok
Løfter selv bene ved smed
Transport ikke vild med det men køres fint med



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er en avls hoppe værd
  • #1   10. apr 2022 Hmmmm nu får du bare min helt ærlige mening det håber jeg er grunden for du os spørg smiley
    - Lad hver og sælg hende til avl !

    En kort "søgning" på hedtedata viser en under middel kåring med 6 taller og en ikke ret godt beskrivelse , hun har lavet 4 ( registrerede ) afkom alle hingste , kun 1 har været fremvist til følskue os med middel / til under middel bedømmelse

    Når du søger de 4 afkoms navne på Drf så der ingen resultater og finde på en eneste af dem , så altså de går ikke i sporten ihvertfald - men kan selvfølgelig derfor godt være søde rideheste jo smiley


    - for mig er hun slet ikke avls materiale , bare fordi hopper har en livmor og kan bære er føl så det altså langt fra alle som er "egnede avlsdyr"

    Hvis hun er sød og rar som selskabs hest og en eventuel ny ejer kan få skovtur i ny og næ så sælg hende til det i stedet for smiley

    Og så en pris - tjaee den er jo svær fordi hun har jo lidt alder og har ikke lavet noget i 4 år , og ja for mig og se er hun ikke avls materiale - jeg kender hellere ikke lige status på om kan rides - meeen et sted mellem 4-8.000 måske og ja forsætter "krisen" så ender man jo med at hun er sådan en af dem der efter finanskrisen blev foræret væk - desværre smiley


    Det ikke nemt for pt da ingen ved hvad tiden bringer , og er du glad for hende og har råd til hende så ville jeg beholde den hvis det var mig for hesten skyld - men ja det jo bare min ærlige mening smiley


  • #2   10. apr 2022 Altså nu hverken avler eller sælger jeg, så jeg er måske ikke den rette til at svare, men jeg kigger en del på markedet pt. fordi jeg selv leder efter min kommende makker, og priserne er stadig (efter min mening) vanvittigt høje.

    Jeg ser jævnligt tilsvarende heste (og nogen, som i min optik endda er væsentligt "ringere"), der sælges for 18-20.000 og op efter til en pris omkring 30-40.000.
    Så jeg tror som sådan ikke det ville være urealistisk, at du i teorien ville kunne sætte hende tilsalg i det prisleje, men personligt ville jeg ikke give det.
    Jeg ved heller ikke hvor længe priserne bliver ved med at være så høje, for sådan som verdenen er i tiden, kunne man godt forestille sig at vi får en ny finanskrise snart, og så falder priserne nok markant igen.

    Men personligt ville jeg nok sætte mig lidt kritisk, og tænke over hvad er realistisk. Måske er hun ikke verdens bedste avlshoppe, men måske kunne hun være en god tante for en følbørnehave/unghesteflok eller en god rugehoppe, og måske give en skovtur i ny og næ? Men altså hvis køber ønsker at avle en sød ridehest, så fred være med det smiley

    Jeg tror du kunne få meget ud af at undersøge markedet og sammenligne med de tilsvarende heste, der er på markedet pt. i forhold til at finde en realistisk pris smiley
    Og hvis du ikke kan nænne at sælge hende alligevel til de priser, der er i tiden eller noget i den dur, kan du jo overveje om det er muligt, at beholde hende i stedet smiley


  • #3   10. apr 2022 Skønne babette smiley
    Skam bokse her ikk er store nok så var hun velkommen hvis manden var med på den.!
    Hun er skøn som dagen er lang og en dame der os kan vise den gode gang frem i vores bakker smiley
    Men priserne idag er høje så 10-15 vil jeg sige.

    Men igen du kender hende bedst:)


  • Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #4   10. apr 2022 Tjaaa, det korte svar er vel, at hun er det værd som nogen er villige til at betale... smiley

    Har netop set en salgsannonce for en 9-års RDS-kåret hoppe med røntgenfejl, til avl eller lettere ridning - det fremgår ikke om hun har afkom, men gætter på nej, siden det ikke er nævnt - hun er slået op til 59.000.

    For dyrt - ja, hvis du spø'r mig, men bliver hun nu rent faktisk solgt til den pris, så var det jo ikke.. smiley


  • #5   10. apr 2022 Embryo transfer
    Er jo mega mode fortiden..
    Måske hun kun bruges til det?
    Vis den er sød og rar..


  • #6   10. apr 2022 hvor lang tid siden er det hun har haft føl?

  • #7   19. apr 2022 Stutteri atterupgård søger rugehopper - både køb og lån.

    Mvh Charlotte


Kommentér på:
Hvad er en avls hoppe værd

Annonce