{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
598 visninger | Oprettet:

ingen brunst endnu.... {{forumTopicSubject}}

hejsa jeg har en hoppe hvor det er svært at se brunst på
hun er 7 år og har aldrig prøvet at have føl før
men jeg har nu haft hende i 4 år og den eneste gang jeg har set hende i brunst var sidste år da en ny hoppe kom til og der så vi hende i brunst 3-4 gange
men i år skal hun til hingst men jeg har bare ikke set nogen brunst fra hende endnu
i starten af måneden sætte jeg hende på rosse kur (for at se om det ville give hende et kick) plus jeg har nu i to måneder trækket vores mini-hingst hen til hende så han kan tize hende lidt
men ingen ting endnu......... men jeg bliver bare så frustreret over at se at vores andre heste begynder at komme i brunst men ikke hende... skal jeg bare give det tid eller skal jeg gøre noget andet


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ingen brunst endnu....
  • #1   20. apr 2022 Min hoppe viser heller ikke tydelig brunst. Jeg sendte hende bare op til hingsten (hun skulle gå i stod). Første år (hvor hun endte med at gå tom) blev hun sprøjtet i brunst. Året efter så hingsteejer ingen brunst, og jeg havde dyrlægen ude to gange. Men første gang valgte dyrlægen ikke at sprøjte hende i brunst. Anden gang skulle hun have været sprøjtet, men blev lige scannet først og var så åbenbart ifol. Så det er bare ikke alle hopper, er viser det tydeligt.
    Hvis jeg var dig ville jeg få hoppen scannet for at se, hvor hun var henne i sin cyklus, og så evt. sprøjtet i brunst og kørt til hingst. smiley


  • #2   20. apr 2022 Jeg ville få dyrlægen til at scanne hende. Ellers kan du jo snart købe dig fattig i tilskud og få grå hår smiley
    Alternativt kan man sprøjte hoppen i brunst før bedækning/inseminering. Min viste heller ikke tydelig brunst - men ved ankomst ved hingsten var vi ikke i tvivl smiley han vidste netop hvordan han skulle teste hende.


  • #3   20. apr 2022 Min viser heller ikke tydeligt brunst. Hun står ved siden af en minihingst. Han kan få mulen ind mellem træmmerne og i søndags havde min hoppe et temmeligt grimt sår på røven. Det var tydeligt at hingsten havde "gnavet" i min hoppe, der ellers overhovedet ikke viser interesse for hingsten.
    Jeg får hende lige scannet i morgen, så jeg ved om det var helt rigtigt, men jeg er egentlig ikke så meget i tvivl.

    Jeg snakkede med dyrlægen tilbage i marts, der ville give til udgangen af april inden hun ville begynde på noget, så giv det lidt mere tid og hav som minimum hingsten forbi dagligt, da du ellers nok ikke når at opdage noget.

    Min var kun interesseret den ene dag...


  • #4   21. apr 2022 ikke alle er startet endnu, vi har også nogle som ikke har vidst brunst endnu mens andre er på deres 3.

Kommentér på:
ingen brunst endnu....

Annonce