{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.646 visninger | Oprettet:

Økologisk hestefoder {{forumTopicSubject}}

Hej med jer, er der nogen der kender noget til økologisk hestefoder? Det eneste jeg har kunne finde indtil videre er Mühldorfer, men er der andre der har det i deres sortiment (gerne med et link). Det er relativ ligegyldig om det findes indenfor DK. Sverige, Norge eller Tyskland kan også sagtens bruges smiley
Tusind tak på forhånd!


Hestefoder
Her kan du læse, hvordan du kan spare penge på foder og tilskudsprodukter.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Økologisk hestefoder
  • #1   18. okt 2013 må jeg af ren nysgerrighed have lov at spørger hvorfor du går specielt efter økologisk foder? smiley

  • #2   18. okt 2013 Kender til øko hunde foder, men det hjælper dig jo ikke så meget.... xD

  • #4   18. okt 2013
    (link fjernet)


  • #5   18. okt 2013 Horselux har så vidt jeg ved noget økologisk hestefoder. bruger selv økologisk stråfoder til mine heste. Hvilket jeg er meget glad for smiley

  • #6   18. okt 2013 Nanna: Jeg går efter det, fordi mine heste gerne skal gå på en mark der ellers bliver brugt til økologisk landbrug, og hvis hestene skal have lov til at gå der, skal de spise økologisk smiley Derudover forestiller jeg mig, at det burde være sundere for hestene at spise økologisk smiley

  • #7   18. okt 2013 Helle: Jeg bruger også økologisk hø, og synes det fungerer super godt smiley

  • #8   18. okt 2013 okay smiley

    Jeg syntes selv at økologi er lidt opreklameret og noget fis.
    Altså jeg har ikke noget imod det smiley respekterer skam fuldt ud at folk gerne vil have økologisk
    Men den diskussion skal vi ikke tage her smiley


  • #10   18. okt 2013 PanaHORSE Økologisk tilskudsfoder til Heste Omega-3-6 med urter (link fjernet)

  • #11   18. okt 2013 Hoppedullen: Kender desværre en del der vælger ikke at gøre det...
    Josephine: Tak, leder desværre primært efter et fuldfoder smiley


  • #12   18. okt 2013 En økologisk landmand må gerne ha et begrænset antal ikke økologiske dyr til at gå. Tror det er omkring 4 heste vi må ha smiley økologi handler jo ikke kun om sprøjtning af græs, før høet må kaldes økologisk, skal det hentes på en økologisk mark, som ejes eller lejes af en økobonde, der har overholdt nogen skrappe regler og normer inden for dyrkningen af afgrøderne på hans jord..


  • #13   18. okt 2013 glemte lige at sige at siden lige skal oversættes.
    jeg har ikke brugt siden selv, men har hørt en del godt om den, netop fordi man får det leveret til døren, og at priserne skulle være rimelig gode


  • #14   19. okt 2013 hoppedullen'
    Hvad i alverden får dig til at tro at ikke økologisk hø er sprøjtet. Prøv lige at tænke før du skriver.
    Hvis man sprøjtede græsset med roundup så dør det altså og det er jo ikke meningen og man sprøjter ikke bare sådan græsmarker for ukrudt og da slet ikke enge som ikke må lægges om , altså pløjes og såes nyt græs. Den eneste forskel er at økologisk græs er gødet med gylle eller møg. Du fodrer altså din hest med noget som kan indeholde parasitter eller bakterier fra andre dyr. Herhjemme laver vi ikke hø på de marker som har fået gylle.


  • #15   19. okt 2013 Jeg tror altså godt at du må have ikke økologiske heste gående på en økologisk mark, da markernes gødning ikke behøver at være økologisk : ) Min far er økologisk landmand, så mine ponyer går vel også på økologisk jord uden at blive fodret økologisk : )
    Men synes da det er super at du vil støtte op om økologisk landbrug anyway : )


  • #16   19. okt 2013 Hoppedullen: at fodre med konventionelt hø er da ikke bedre/værre (tag det som du vil) end at fodre med konventionelt korn/andet foder.

    Vi laver selv en hel del hø og wrap, ikke økologisk skal det lige siges, men vi sprøjter ikke, medmindre der er behov for det.
    Man har vist ikke et navn for den type produktion i Danmark, men i andre lande mener jeg at det bliver kaldt IP eller noget, mener jeg min mor har sagt.


  • #17   19. okt 2013 Ninna: Det er vist kun et bestemt antal heste man må have til at gå der...

  • #18   19. okt 2013 Muldendorf har økologisk foder .. Faktisk en hel del.

  • #19   19. okt 2013 Sofia: Tak, det har du helt ret i. Jeg fandt dem også over google, men vil gerne kende flere muligheder inden jeg roder mig ud i noget smiley

  • #20   19. okt 2013 Birgit:

    Nu er roundup ikke nødvendigvis = sprøjtemidlet på marken.. Sprøjtemidlets funktion er jo at få bugt med insekter osv. -ikke dræbe høsten.. som roundup jo også gør.
    men derfor er det alligevel en rigtig god idé altid lige at skylle ikkeøkologisk mad for giften..

    fodrer altså din hest med noget som kan indeholde parasitter eller bakterier fra andre dyr

    Gylle er blevet brugt som gødning til menneskemadvarer i mange tusinder af år.. og der er også ikkeøkologiske landmænd der gøder med "naturlig" gødning smiley -og den mad der bliver dyrket med det kommer i vores mund..
    Hvis vores mad indeholdt parasitter og bakterier, mon så ikke det var kommet i medierne..


  • #21   19. okt 2013 Jeg kender kun til muldendorf smiley måske brogaarden?
    Men jeg tvivler på horselux kan være økologisk når deres foder indeholder GMO "varer" smiley


  • #22   19. okt 2013 www.Hippolyt.dk

    Alle produkter sammensat hovedsagligt af økologiske råvarer og fremstillet fuldstændig Co2 neutralt på deres fabrik i Tyskland under skånsom produktion...

    Ingen syntetiske fremstillede mineraler som er i meget foder og som hesten ikke kan optage alligevel...
    Hippolyt sælger nu også urter i såsæd til at pløje i din mark...
    Gratis dyrlæge foder rådgivning...
    Brugt produktet i 6 år og så tilfreds, spiser selv økologisk, har økologiske kalve og bruger ingen sprøjtemidler på vores marker..samt kan også anbefale www.aarstiderne.dk eller det at handle på nettet i en økobutik...få det bragt lige til døren smiley
    Tror selv at skal vi gøre noget for ikke at stoppe os med al den kemi der er i vores omgivelser, må vi selv handle smiley
    Held og lykke smiley


  • #23   19. okt 2013 Skougaarden: Tusind tak for dit svar, jeg har selv kigget på hippolyt og synes de har et stort sortiment, der ser rigtig godt ud, men er i tvivl om, deres produkter virkelig er helt økologiske? Da det skal bruges til heste som skal gå på økologisk landbrug er det nødt til at være godkendt til det, ved du tilfældeligvis om det er det? VH

  • #24   19. okt 2013 Hej Yamira....
    Det vil jeg absolut mene...men ellers er du velkommen til at kontakte firmaet...evt. dyrlægen Jorun...
    De kan sende dig fakta eller oplyse om de rigtige tal....
    I øko mad må 5% være ikke økologisk til mennesker...ikke helt klar over om tallet er det samme til hestene og hund har de også foder til...
    Du kan ganske gratis få et foder besøg af en konsulent, du ringer bare til dem, du finder det hele på deres hjemmeside smiley


  • #25   19. okt 2013 Jørn Laursen der havde TAROK var foderkonsulent hos Hippolyt i 8 år...ikke klar over om han holder foder foredrag mere, han er gået på pension...
    Lige været til hans foredrag om hans liv med Tarok...
    Fantastisk... se filmen smiley
    Som han sagde havde de vidst noget mere om stivelse og foder osv dengang...så havde Tarok kunne være reddet.
    Vi kan ligeså godt tage ved lære af de folk der ved hvad de taler om, syntes jeg smiley


Kommentér på:
Økologisk hestefoder

Annonce