{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
839 visninger | Oprettet:

Hest eller pony, målt ned? {{forumTopicSubject}}

Jeg har den her dejlige palomino hoppe der sku' være endt på 163 men hun er kun blevet 149-150 cm

Der er så nogle af de andre i stalden der siger, at hvis hun kommer lidt over de 150 kan man evt måle hende ned til pony? men hvor høj må hun så maks blive?

Da hun kun er 3 år vokser hun jo nok lidt endnu.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.
  • Hækkeklipning 1.000 kr.
  • Rengøring 950 kr.
  • Hvide perle Steen lagt i have 4.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hest eller pony, målt ned?
  • #4   12. nov 2013 Forstår det som at den bliver målt til 152 måske og får 'dispensation' men sådan fungere det måske ikke?

• #6   12. nov 2013 Okay, det var bare sådan jeg forstod det..

• #7   12. nov 2013 Så engang nogen der fx red hesten i ca. 5 timer før måling, så den stod og hang.. Den blev vist målt ned.. Eller at komme med meget kort ny beskårede hove er vist også et brugt trick.

Dermed ikke sagt at det er god stil!

• #9   12. nov 2013 Tjo, du kan jo sulte den i 4 dage, tørste den i 2 dage, ride den 2 timer, derefter beskære den så den knabt kan gå, give den ultra tynde sko på, give den lidt smertestillende (og håbe på du ikke bliver snuppet) og derefter tage den til ponymåling, og håbe på at hun er faldet nok sammen..

ELLER, du kunne også bare ha en gude smuk palominoHEST! smiley

• Silje Hagen
    Silje Hagen Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 78
    #10   12. nov 2013 Jeg kendte en der havde en kat. 1 pony. Den lignede en hest.
    Da den var blevet målt var der vidst blevet skåret noget af dens kød af. Ihvertfald var der et ar der hvor man måler hesten, der aldrig var kommet hår på igen.

Det er lidt klamt, og det var bestemt ikke en ide smiley
    Men, jeg har også hørt om folk der har beskåret poterne og redet en lang tur.
    Om det er iorden kan disskuteres, men ihvertfald har hestene jo overlevet.

Held og lykke med den beslutning du nu end træffer.
    smiley

• #11   12. nov 2013 Prøv lige og få noget ro på, har aldrig sagt jeg ville gøre sådan ved min hest.

Den er købt til at blive hest, men troede som sagt, at man kunne få en slags dispensation (lige som man kan i håndbold med en ældre spiller) hvis hesten bare lige var et par centimeter over, så ville det da klart være en fordel for både mig og Enya at være med ved ponyer, da hun ville kunne komme meget længere.

Caroline synes godt nok du har dårlig attitude,.

• #12   12. nov 2013 Jeg er helt rolig, og kan godt se mit indlæg ikke var det mest venlige. Men det er ikke på nogen måde rettet personligt på dig. Jeg kunne bare se at du havde fået svar på dit spørgsmål længere oppe. Ville bare fortælle dig, at dem der påstår at man kan få hesten målt ned, på en eller anden måde har ret.. Hesten kan gøres lavere på dagen, men ikke ellers smiley
    Jeg står selv med en hest på 150, eller deromkring. Træls højde hvis hesten skal sælges, eller at man skal ride stævner. Men nu er jeg for gammel til at starte ponystævner og dyret skal ikke sælges. Jeg var bare heldig at hun (måske) gik over mål, for ellers havde jeg ikke haft råd til at købe hende smiley

Jeg kunne udemærket godt se ud fra dit spørgsmål, at det ikke var metoder til at gøre din hest mindre på. Men at det var et spørgsmål om man kunne få dispensation..

• #13   12. nov 2013 Nej jeg vidste bare ikke hvordan det foregik, når de sagde ''måle ned'' smiley

Det gør mig ikke noget hun er 'hest' så kan jeg selv bruge hende til stævner, hendes potentiale ligger bare i springningen og der vil hun måske få svært ved at følge med..

• #14   12. nov 2013 Når en hest slapper af eller er udslidt så er den lavere end hvis den er oppe at køre for så spænder den og bliver højere.. Hvis du bare sørger for at din hest er rolig og afslappet under målingen så kan den "måske" måles ned...

• #15   12. nov 2013 Forstår dig godt, for "måles ned" er meget normale ord at høre i hesteverdenen, har endda lige læst en annonce her inde hvor jeg skaksede dette fra : måler 1.52 men der er en reel mulighed for at måle hende ned til kat.1 og så er hun meget mere end en fantastisk pony!

Så forstår godt din tvivl smiley

Kommentér på:
Hest eller pony, målt ned?

Annonce