{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
715 visninger | Oprettet:

pris for part. {{forumTopicSubject}}

hej alle.
vil starte med at sige at jeg ikke gider nogle negative kommentare da det her jo kun er min mening.
jeg synes at når man rider ens hest eller hjælper med at videre uddanne for en, synes jeg at det jo er en tjeneste man gør for ejeren. derfor synes jeg at det er for underligt at man skal betale for noget man faktisk gør for ejeren. eller hverfald synes jeg ikke at den skal koste mere end 4-500 kr pr måned. fx synes jeg at det er svineri at man skal betale 1.00 eller 1.500 for at ride en hest/pony hvor man ikke engang har den så meget man vil. undskyld men så kan man altså ligeså godt have sin ejen hest/pony.
det var dejligt at komme ud med det.
hold venligst tonen pæn.
-Maya


Kommentarer på:  pris for part.
  • #1   22. dec 2013 *** 1.000 ****

  • #2   22. dec 2013 Tja - der er jo ingen der er tvunget til at ride eller betale så meget for en part.
    Men - jo det er da mange penge at give for en part (de 1000-1500 kr), men hvis det er udregnet feks. på hvor mange dage parten har hesten i forhold til prisen på at have hesten, så er det vel fair?


  • #3   22. dec 2013 ja men mener at man kan jo ligeså godt have sin ejen for de 1.500

  • #4   22. dec 2013 hm, jeg betaler mere end 1500 kr vil jeg gerne indrømme bare for opstaldning :o)

  • #8   22. dec 2013 helt enig i alt. jeg kan få opstaldning af nogen jeg kender til 500 kr pr måned incl. mad.

  • #9   22. dec 2013 Jeg har også ponyer der står gratis, men opstaldningen kan snildt koste nogle tusind, alt efter hvor det er smiley

  • #10   22. dec 2013 var også ude og prøve en part i går, hvor det var en gammel hest. den blev i forvejen redet hver dag og de søgte part på den fordi de ikke havde råd til at betale det hele. hesten har lige været halt og kan ikke det vilde og mangler balance i galoppen. parten kostede 1500 kr for 2-3 gange pr uge. da jeg fandt ud af alt det her takkede jeg nej tak.

  • #11   22. dec 2013 Jeg betaler 800 kr pr måned får min part smiley men jeg må så også ride ham lige når jeg vil og jeg får en undervisnings time med i de 800 kr. Men jeg synes også det er for meget at betale 1000-1500 kr.

  • #12   22. dec 2013 Hmm tror du skal overveje hvor i landet du har hest og om det er rideskole, privat eller derhjemme.

    Jeg har hest i stor kbh og har haft i Nordsjælland og priserne på opstaldningen er 2500-3600.

    Jeg har aldrig gratis parter da ingen part gør mig en tjeneste men jeg giver parten da jeg tilbyder en fremmed at komme og ride min hest.

    har du ikke råd til egen hest kan du gå på rideskole hvor du betaler kassen mens de fleste privatheste et billigere i part. Hvis du ikke vil have på rideskole og ikke har råd til din egen hvis behov er det der skal dækkes? Syntes ikke du kan kræve en part er gratis. .. intet i denne verden er gratis og ellers kan du løbe dig en tur hvis det fordi du mangler motion


  • #13   22. dec 2013 Hvis i har så ondt der hvor solen aldrig skinner så køb dog jeres egen hest = problemet er løst....

  • #14   22. dec 2013 Jeg synes, at min part er for dyr. Jeg elsker Tiffany, vil ikke droppe hende grundet prisen, men jeg betaler 925 kr. om måneden for at ride hende 3 gange om ugen. 925 kr. er mange penge. Udover det skal vi også køre 15-20 min i bil for, at komme ud til Tiffe.



  • #16   22. dec 2013 Giver dig helt ret vil sige i forhold til at parten lærer jo hesten en masse ting så det var endelig parten der skulle have penge for det smiley

  • #18   22. dec 2013 Isheste
    Det er heller ikke billigt. Og det er ikke en hel dag, kun 1 time om ugen.


  • #21   22. dec 2013 Det kommer an på hvilken hest, hvilke faciliteter og hvad man må lave..

    Jeg har ikke de store penge, så jeg kan ganske enkelt ikke betale mere end 500 kr. om måneden som det ser ud nu, men jeg betaler gerne. Det er ikke bare parten der gør ejeren en tjeneste, det går også den anden vej, da du får stillet en hest til rådighed x antal gange om ugen.

    1.000 kr er hul i hovedet for en skovturspart efter min mening og jo, dem har jeg skam set. Men er det en hest der kan noget mere og der måske også er mulighed for stævnedeltagelse, så synes jeg ikke den slags penge er for meget. Er det en rigtig dygtig hest, så kan jeg godt forstå at ejer kræver lidt flere penge, da du så får mulighed for noget af det rigtig sjove, hvis det er det man er til.

    Jeg betalte gerne fx. halv opstaldning for en M dressurhest at ride på, hvis min pengepung var til det.

    Jeg ville heller ikke selv have en gratis part, hvis jeg havde hest, for pengene er også en slags sikkerhed for at man er seriøs. Ikke at man ikke kan være en seriøs part der ikke betaler, men langt de fleste mennesker gider jo ikke betale for noget de ikke får noget ud af, så jeg kan sagtens forstå at man tager penge for at lade en anden få muligheden for at ride.


  • Emka
    Emka Tilmeldt:
    jul 2011

    Følgere: 4 Svar: 298
    #22   22. dec 2013 Enig med Tina A. En part betaler for at ride en hest, i stedet for at have deres egen. Jeg bruger nemt et sted ml 4-5000 kr om md for min hest. Er opstaldet i stor Kbh.
    Min part rider ham tre gange om ugen og betaler 1000 kr. Min hest er en veluddannet tidligere M hest. Men rides nu på lidt lavere niveau da han er 15 år.


  • #23   22. dec 2013 Tja, jeg har valgt at tage de 1000 for part på min (Og hvis man kigger på henvendelserne, så synes folk det er helt fair).

    Her har du så også en hest til rådighed alt det du vil, alle de dage du vil smiley Og det er en god hest, som er en af de sjove, og man må alt på smiley

    Mange tager sindsyge priser, ja, men mange tager en pris som er helt fair. Det er jo heller ikke gratis at have hest, og langt fra alle parter hjælper hesteejer på den måde smiley


  • #24   22. dec 2013 Jeg synes også, at det er i overkanten. Faktisk ville jeg ikke selv betale mere end 500 kroner for en halvpart. Jeg synes ikke, at man får lige så meget ud af en halvpart, som hvis man har sin egen, og det der med, at man skal betale halvdelen af opstaldningen.... det er alt for meget! smiley
    Jeg selv leder efter halvpart til min, og jeg tænker 300 kroner pr. måned. Det synes jeg er helt fair, og de dage man så har den, må man alt.


  • #25   22. dec 2013 Le Coeur
    Synes bestemt din pris er helt fair smiley


  • #26   22. dec 2013 Jeg er en af dem der mener en part gør mig en tjeneste og jeg gør dem en tjeneste..

    Anton har jeg en sød pige på, hun betaler intet, kommer selv hvis hun er syg bar for lige at hygge lidt med ham, rider som jeg beder hende om, og hun kan finde på at komme og fodre/ordne stald selvom hun ikke kan ride eller noget bar fordi hun lige er i nærheden..

    Hun har fået lov til også at tage min store dreng Schwante som kan lære hende en hel masse simpelthen fordi hun hjælper så meget og vi har et kanon forhold til hinanden..

    Schwante har jeg valgt at jeg vil tage max 200kr for 2-3 gange i ugen nogen gange mere, af den eneste grund at han er en dygtig lærehest om kan lære en part en masse..

    Jeg har altid selv haft gratis parter tilgengæld har jeg ordnet stalde, fodret, tilredet, uddannet osv for dem..

    det med folk siger man skal betale en masse penge fordi man har hesten som sin egen de dage er jo løgn, man har den ikke mere end en rideskole hest..
    Man har ikke rigtig noget ansvar (hvis der sker den nåede er det ejer der tager alle beslutninger), man for ikke lov til at være del i beslutninger osv osv osv..

    Min part på Anton er med i mange beslutninger, såsom hvem der ellers skal have part på enten Anton eller Schwante, kan hun ikke med personen er det bedøvende ligegyldigt hvad jeg synes om personen..
    Hun er med til rigtig mange beslutninger som gør at hun tager det seriøst og har lyst til bar at komme..

    Giver man penge synes jeg tit det bliver for rideskole agtigt, kommer, rider, går, man har ikke rigtig noget forhold til stedet, ejer osv.. fordi der er de der penge i mellem (penge skaber problemer hvis man spørger mig)..

    Synes det er fair man vil have penge for det, meeeen 500kr max for 3gange om ugen og så er det for mig en hest der kan lære en en helveds masse osv


  • #27   23. dec 2013 Jeg synes det er helt fair at betale for at have en part
    Jeg betaler 300kr om måneden for at have part på min frieser.
    Jeg betaler selv undervisning, og ridehuskort og muger også ud.
    Men for de 300kr køre ejer mig hvorhen jeg vil, jeg må starte alle de shows/stævner jeg vil og så må jeg have hende alle de dage der passer mig - og det synes jeg er helt fair. + Så er faciliteterne helt i top, ridehus i nærheden, gode turmuligheder og 20*60 ridebane og en stor mark jeg kan lave jordtræning på.
    På månedsbasis for part, undervisning og ridehus, giver jeg alt fra 400-900kr og det er billigt taget i betragtning af at jeg faktisk har fået min "hel egen" hest.:-)
    Men ville aldrig betale for en hest jeg "bare" skulle passe uden ridning, genoptræne i flere måneder, en hest jeg kun måtte ride 1 gang om ugen eller en hest der kun var hyggehest som man kun kunne ride tur på.
    Jeg betaler for kvalitet, muligheder og udfordringer smiley


  • #28   26. dec 2013 Min part rider gratis, hun køber dog undervisning ved siden af, mit krav er minimum undervisning en gang pr måned (koster 250 kr) og hun må ride de dage hun vil.

Kommentér på:
pris for part.

Annonce