{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan lære man en hest longe?
  • #1   22. jan 2014 Det er en god ide og have en til og gå ude ved hesten og gå med rundt et par gange, så hesten ligesom for en fornemmelse af det smiley

  • #2   22. jan 2014
    Det vigtigste er måden man driver på - så man ikke kommer til at fremstå for agressiv. Og hvordan man vender imod hesten, så man opfordre den til at gå frem og ikke står på en måde der udstråler at den skal blive.
    Det kan være svært hvis man ikke lige har erfaring i det.


  • #3   22. jan 2014 Krikken: Det siger du ikke... Da min underviser viste mig det syntes jeg det var VILDT svært

  • #4   23. jan 2014 1. Gå rundt med hesten og skab mere og mere mellemrum i mellem jer, imens du roser. Når hesten søger dig stopper du rosen og korter lidt op igen smiley

    2. En står på midten og en går med hesten rundt, man indsætter de forskellige signaler ved at så snart den udegående beder hesten om noget så gør den indestående også smiley


    3. Dobbeltlinje.. Træn stille og roligt skridt de første par gange smiley


    Husk at have tålmodighed og hvis hesten har en fortrukken gangart, så start ud i den, bare husk den skal slappe af istedet for at tonse afsted smiley


  • #5   23. jan 2014 Øv dig en masse med Shrek - er også lige gået i gang med Moonwalk, vil gerne guide dig i måden jeg lærer ham det på, hvis du hr lyst?

    Men
    1: lydsignalerne skal fungere 100 % - både fremad og stop
    2: øv dig i at trække hesten hvor du går ved siden af den (fokus på lydsignaler)
    3: ændr din stilling så du står som hvis du longere - men følg stadig med hesten (fokus er stadig på lyd)
    4: arbejd med at få afstand på - lær hesten at gå væk fra dig
    5: når hesten kan gå et par meter fra dig, arbejd da med stop signalet mens hesten går et stykke fra dig. Samme med fremad signalet
    6: når hesten er stabil der arbejder du mod selv at komme længere ind mod midten mens hesten bliver på den store volte - samme tid arbejdet du med stop og fremad hvor hesten bliver på den store volte

    Det lyder besværligt, men det tager ikke mere end måske 2 uger fra skridt et til hesten kan gå på den store volte i skridt. Sådan her gør jeg i hvert fald, har gjort det med mange heste, og de har altid forbundet longen med noget godt smiley


Kommentér på:
Hvordan lære man en hest longe?

Annonce