{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.229 visninger | Oprettet:

Ny hest - hvordan vænner jeg hende bedst til nye omgivelser? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Jeg har fået ny hest, og da jeg prøvede hende,var hun meget rolig og styrbar. Nu er hun flyttet op til mig og alt er nyt, og det reagere hun selfølgelig på. Det gør hun ved at være rigtig frisk, kalder meget og gerne vil frem. Hun er absolut ikke fræk, men er lidt i " hopla" Hun er jo et levende dyr, så jeg ved godt at hun skal falde til.

Men hvordan gør jeg det lettest for hende? Jeg vil jo gerne gøre det bedste for hende.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hest - hvordan vænner jeg hende bedst til nye omgivelser?
  • #1   25. jan 2014 der hvor jeg står har vi en ''farlig'' ridehal smiley
    Jeg plejer at slippe dem løs i hallen så kan de gå hen og snuse til det de ville, og så er de faktisk søde og rolige bagefter fordi de lige selv har set tingene an smiley

    Og bagefter kommer det andet hurtigt når den følger sig tryk ved dig smiley


  • #4   25. jan 2014 Enig med Lullermus. Lukke løs plejer at være rigtig godt, men måske også noget med at trække nogle gode ture rundt på banen og på selve stedet, så man ikke bare sætter sig op og siger "rid"! smiley

  • #5   25. jan 2014 Jeg plejer at bruge et par dage på at trække lidt ture både udenfor og i ridehallen. Men generelt bare give hesten tid til at vænne sig til dens nye hjem. Er ikke fan af at ride hesten lige dagen efter man har fået den hjem. smiley

  • #6   25. jan 2014 Jeg plejer, at hugge om hesten den første uge, efter den er blevet flyttet. Jeg synes det er vigtigt, at de falder til i omgivelserne, før de skal forholde sig til en rytter, der kræver en masse af den, lige når den er flyttet til et nyt sted smiley
    Jeg går ture, strigler, har den i ridehus, på bane mv. Alt bliver oplevet med rytteren ved siden smiley


  • #7   25. jan 2014 Hun har også været løs i hallen og vi har også gået ture i hallen og udenfor. Men lige nu er hun for frisk til, at jeg selv kan trække en tur med hende. Vi strigler og bruger rigtig lang tid på at hygge og nusse. Hun har været her i tre dage da jeg tog en skridttur på hende. Så vi skynder os os bestemt ikke.



Kommentér på:
Ny hest - hvordan vænner jeg hende bedst til nye omgivelser?

Annonce