{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
656 visninger | Oprettet:

Flækkede hove {{forumTopicSubject}}

Hej derude!
Min søde fuldblods araber har flækkede forhove, og fordi de er for tørre. For et par måneder siden var dyrelægen ude, og sagde det ville være godt med biotion mm. så det får han nu, samt jeg smøre den med olie. Der går jo noget tid før fodertilskuddet kan ses i hovene, men har i nogen gode råd som har hjulpet på jeres heste? På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flækkede hove
  • #1   17. jun 2014 Hvis hovene er for tørre kan du stille dem i en spand med vand smiley

  • #3   17. jun 2014 Vandbad hver eneste dag, og sørge for at bruge noget olie der IKKE indkapsler hoven, meget gerne levertran smiley Dog skal det ikke bruges så tit..

    Jeg har også hørt meget godt om Strong step, men har ikke selv erfaringer med det smiley


  • #4   17. jun 2014 Ikke olie - det lukker hoven så den ikke kan optage vand smiley

    Det aller bedste er at fugte hoven let også give hovfedr fra Kevin bacon (man behøver ikke fugte hoven da det giver rigtig meget fugt selv men er det mega slemt kan du fugte) smiley jeg smøre en gang dagligt med Kevin bacons hovfedt og det virker! Det virkelig godt og som Bonus får de rigtig flotte hove smiley


  • #5   17. jun 2014 Hovfedt er nok det der lukker aller mest af for optagelse af vand i hoven! smiley

  • #6   17. jun 2014 den her kur har vi fået anbefalet:
    1. vask hovene med lidt sæbe og skyl - dette for at fedtfilmen fjernes
    2. vand hver hov 10 min. f.eks. i en spand, 1-2 ben ad gangen alt efter hvor rolig hesten er
    3. smør herefter hovene - og husk undersiden - meget af fugten forsvinder her

    Det gøres 1 - max.2 gange om ugen - ellers kan hovene blive sprøde/for bløde
    og husk mineraltilskud i græsningsperioden

    mvh Ponymor


  • #8   17. jun 2014 en hestene der hvor jeg rider har lige fået sko på bla. for at undgå at de flækkede yderligere, men de var også slemme.

  • #9   17. jun 2014 Kevin Bacons produkter lukker ikke for fugten - heller ikke olien.
    Så i min lokale butik, at man kan købe vand-klokker - lad dem optage vand fra en spand, så afgiver de vandet i løbet af dagen, så hoven holdes fugtig - måske også en løsning.


Kommentér på:
Flækkede hove

Annonce