{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.248 visninger | Oprettet:

Nervøs ved smed {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Min hest er meget nervøs ved smed, i sær når han skal have skoene af og på, og når der sker for meget omkring ham. Indtil videre har vi flere gange fået ham bedøvet af dyrlægen ved smedebesøg, men som dyrlægen selv siger, er det jo ikke en løsning på det lange løb, når hesten ikke er så frygtelig gammel nu.

Hesten er meget nervøs, og vores smed tror umiddelbart (udfra hestens reaktion) at han har haft bundet benene op, ved de gamle ejere, når ham havde smed, ved dem - for uanset har ham oplevet noget grimt, ved smedebesøg. Vi vidste desværre ikke dette da vi købte hesten.

Vi er derfor blevet forslået at bruge nogle af følgende midler: Pavo Nervcontrol, Blue Hors Relax Amino, også det lidt dyre (og nok lidt mere koncentreret) middel, der hedder Zylkène.

Jeg har aldrig selv brugt nogle af disse midler før, men jeg søger nogle erfaringer, og ikke mindst nogle grunde på hvorfor I har den holdning til produktet, som I nu har.

Er Zylkène-midlet pengene værd, i forhold til de to billigere fra Pavo og Blue Hors, f.eks.?

Hilsen Cecilie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nervøs ved smed
  • #1   8. aug 2014 Pavo nerv controle og blue hors relax skal gerne gives i en periode for at opnå største effekt. Zylkenen kan bruges både i perioder og som engangs behandling. Det er helt klart zylkenen jeg har oplevet størst effekt af og klart vil bruge igen ved behov. smiley og regner du prisen ud er zylkene dyrt i indkøb, men ikke dyrer at bruge frem for relax fra blue hors fx..

• #2   8. aug 2014 Ligeledes består zylkenen udelukkende af mælkeprotein som ingen bivirkninger har for hesten. Det er et naturligt middel smiley og du kan ride stævner uden risiko for positiv dopingtest...

• #3   8. aug 2014 Det kan du også med det fra Pavo - det er også et naturmiddel smiley

Men tror måske vi prøver det der Zylkène-noget, da det skal have en ret kraftig effekt.

Har læst mig frem til på nettet, at man både kan give det over flere dage i mindre doser, og give det mere koncentreret på selve dagen noget tid inden. Hvad har du erfaringer om, virker bedst?

Men jeg har en veninde der har Pavo tilskuddet, som hun brugte til sin gamle pony, så det har jeg fået af hende, så nu prøver vi det, men har min tvivl om det virker. Tror du godt at jeg kan forsøge mig med Pavoet også bare give ham det der Zylkène, hvis det ikke fungere? for Pavo, skal de jo have i en længere periode, for man mærker effekten

• #4   8. aug 2014 Jeg har også prøvet Pavo nerv control og der kunne jeg ikke mærke effekt. Jeg har brugt begge produkter til boksro og opstart på fold efter skader, og helt klart med størst effekt med zylkene.
    Jeg har kun brugt zylkene over en periode, men kunne mærke forskel blot en times tid efter jeg gav hende det på trods af den lille dosis. Så tror helt klart jeg ville kunne mærke markant forandring ved den anbefalede engangs dosis smiley men det er jo garanteret også forskelligt fra hest til hest.
    Du vil sagtens kunne beige Pavo op til og så supplere op med zylkene. Bare vær OBS på det skal gives en times tid inden det skal have effekt smiley

• #5   8. aug 2014 Ja, super tak! smiley

Det var nemlig de her tre produkter dyrlægen synes vi skulle prøve med, for som han sagde, er det jo forskelligt hvordan de forskellige heste reagere på det.

Men når han skal være ''helt væk'' (så meget som de nu kan være, når det er i håndkøb, og ikke en sprøjte), tror du så det er bedst at give ham det der med 1 brev pr. 100 kg hest (altså så han får cirka 6 breve) en time inden smeden kommer? og hvor lang tid er det i kroppen? smiley

• #6   8. aug 2014 husk at træn noget mere med ham ':) tag en hammer og bank på skoen hver dag bare en lille smule ros ham og giv godbid, så han synes det mere hyggeligt, det kan hjælpe rigtig meget smiley

• #7   8. aug 2014 Altså nu bliver se jo ikke "bedøvede" af zylkene eller nogle af de andre produkter som de gør når dyrlægen sprøjter bedøvelse i blodet.
    Med zylkenen bliver de nærmest lukket ind i en osteklokke så se ikke reagerer på omgivelserne men er samtidig ikke fysisk bedøvet. Dvs de står ikke og er ustabile på benene osv. smiley
    Hvis du har brug for den er så langt væk som muligt ville jeg helt sikkert nok også give den hele den engangs dosis de anbefaler. Du kan jo se effekten, og så kunne det jo være du stille kunne trappe mere og mere ned jo mere den vænner sig til smed situationerne. smiley

Men ja, er også helt enig i at det klart ville være en fordel at træne det lidt til hverdag også, så det bliver en god situation i sidste ende.. smiley

• #8   8. aug 2014 Vi træner allerede dagligt med ham, Jamie smiley problemet er bare at han er forholdsvis ligeglad, når det er mig. Han reagere også mest voldsomt, når smeden tager hoven/benet ind mellem hans egne ben, for bedre at kunne komme til. Han 'panikker' nærmest, og det er tydeligt at han føler sig låst fast, og eftersom heste er et flugtdyr, ser han ikke andre muligheder end at trække benet til sig.

Okay, super Rikke! og jeg er godt klar over, at det selvfølgelig ikke er ligeså kraftfuld som det andet middel, men tænker man måske kunne give ham de der seks breve inden, også give ham sliksten i mens også, så han har tankerne et helt andet sted smiley

Og jeg var oppe ved ham igen her til aften, for at begynde at give ham det der Nervcontrol.... men tvivler på det virker smiley

Kommentér på:
Nervøs ved smed

Annonce