{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
802 visninger | Oprettet:

Hjælp til valg af rette dækken til efteråret {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har hidtil kun brugt dækken i minimalt omfang, men min hest er desværre en frysepind, når regn og rusk sætter ind, så selvfølgelig skal hun have et dækken på, men hvilket? For pokker det en jungle synes jeg.

Jeg har et uldtæppe samt vinterdækkener, så det er ikke det jeg søger.

Jeg søger et dækken her til efterårsmånederne. Tænker et vandtæt overgangsdækken af en art, eller hvad siger I, og hvad bruger I selv?

Regndækken m. fleecefoer har ingen interesse. Har overvejet at købe et regndækken uden fyld, og så selv lavet noget fiksfakseri med uld, der dækker nyrerne.

Dækkenfolk enlighten me please. smiley

God weekend.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til valg af rette dækken til efteråret
  • #1   19. sep 2014 Et regn dækken eller 100 grams ville jeg gå efter. Tror man skal passe på med alt muligt fancy og flere lag. smiley

  • #2   19. sep 2014 Jeg ville købe et dækken med 100-150 g. Og så ville bestemt undlade at forsøge mig med at lave noget selv. Der findes mange gode og billige, så kam slet ikke betale sig at lave det selv.

  • #3   19. sep 2014
    Start med at ligge regndækken på, på de dage nu her hvor det blæser og regner samtidig det meste af dagen hvor temperaturen er på 15-17 grader.

    Også kan du herefter trappe op til overgangsdækken på 200 gram når vi når ned på de ca. 5-7 grader - det er med og mærke på hesten.

    Og når vinteren med frysegrader sætter ind så 300 gram.

    Jeg ville trappe op og ned i gram hvis du har en frossenpind, fordi hvis din forfrossen så fryser den højest sandsynligt også før det er koldt nok til overgangsdækken. Også husk hø på folden og læ.


  • #4   19. sep 2014 du skal bruge et regndækken (0 grams) og et 200 grams smiley

  • #5   19. sep 2014 100g og 300g. Så har du til overgangen og til vinteren.

    Jeg er fan af Rambo.


  • #6   19. sep 2014 Jeg elsker Amigo Bravo! Det holder super godt og så lægger man bare dyner (liner) på alt efter hvor koldt det er. Og da dynerne er ret bløde, undgår man oftest slidemærker, som mange andre dækkener giver.
    Jeg bruger selv regndækken når der er 5-8 grader om natten. 100-200 gram når der er 0-5 grader om natten. 300 gram når der er frost. Og 400, når det er rockerkoldt ala - 15.


  • #7   19. sep 2014 Tak for svar - dejligt med respons. smiley

    Dropper fiksfakseriet og tror jeg investerer i sådan et dækken som Sig b foreslår, hvor man selv kan ændre tykkelsen. Det er da smart. Rambo er vel Rolls Royce inden for dækkenverdenen, men tror jeg prøver med Amigo - "lillesøsteren" - lidt billigere, men også god kvalitet og tilsyneladende et holdbart dækken.


  • #8   20. sep 2014 Lægger i regndækken på jeres heste, når det er 15-17 grader om dagen og det ikke regner?

  • #9   20. sep 2014
    Det kan godt ske ja :o). Har en en hest der har let ved og fryse, en jeg ikke ønsker sætter pels og de folde hun går nu er ikke optimale med læ samt der kun er frøgræs på.

    Hun får oven i hatten møg let spændninger i kroppen.

    Og nu flyttes hun så til et sted med meget åbne folde, hvor hvis der er vind så står der lige ind. Og hvor det nok ikke bliver hø/wrap der er men halm eller frøgræs på folden.

    Så det er pænt sandsynligt ja :o)


  • #10   20. sep 2014 Sandie: tror det kommer meget an på hesten og hvor den står. Min er godt nok kuldeskær, men han står i løsdrift med 2 skuer og læ hele vejen rundt. Så han får helt 100 ikke regndækken på i 17 grader, heller ik hvis det regner. Han er vandtæt smiley Desuden kan jeg godt lide at han sætter bare lidt vinterpels, så jeg undgår at lægge alt for mange gram på ham, når det bliver koldere.

  • #11   20. sep 2014 Min går ude i dagstimerne og kommer på stald om natten, har altid adgang til hø, der er ikke helt bart på folden, men heller ikke særlig meget læ - giver det mening?
    Han skal helst ikke klippes til vinter, så han skal ikke sætte kæmpe vinterfrakke, men synes bare det virker helt absurd at give dækken på ved 15-17 grader og høj sol?


  • #12   20. sep 2014
    Det er lidt bare en følelse med hvornår jeg giver dækken på :o) Det vil jo føles varmere ved 15-17 grader og ingen vind samt sol, end hvis der er vind.


Kommentér på:
Hjælp til valg af rette dækken til efteråret

Annonce