{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  islænder og westernsadel
  • #2   5. okt 2014 Jeg ledte efter en westernsadel til min, men fandt ingen, der var kort nok....

  • #5   5. okt 2014 Det ved jeg godt. smiley
    Jeg kunne bare ikke finde en, der var kort nok alligevel. Min hest har en kort ryg.


  • #6   5. okt 2014 Det burde ikke være umuligt at finde. Har set et par western islændere, og min pony er også meget kort.

    Men det er vigtigt at du får en prof. ud, til at hjælpe dig med det smiley
    Jeg kan se du bor i Jylland, jeg kender ikke til så meget derovre, men her på Sjælland er der en der kører ud til sadelprøvninger og hjælper med at finde den rigtige sadel smiley


  • M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

    Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 324
    #7   5. okt 2014 tests af pres pr cm2 af hestens har ryg har vist en langt bedre vægtfordeling i westernsadler (og baroksadler) end i engelske sadler. Dermed ikke sagt at en westernsadel må ha en hvilken som helst længde, men den behøver omvendt ikke være lige så ekstremt kort som en engelsk sadel, da presset som nævnt er så langt større i den engelske sadel.

    Jeg havde en westernsadel til min tidligere islænder, den var rundsyet, full quarter horse i bredde og længden INKL skirt var 57 cm. 10 cm mere end hans dressursadel.


  • astrid B
    astrid B Tilmeldt:
    feb 2021

    Følger: 10 Svar: 5
    #8   4. feb 2021 hej, jeg har en kort islænder hoppe, jeg vil blive rigtig glad hvis i ville give lidt info om western sadler på islænder... fx, tommer, mærker som sælger billige brugte sadler,


    så det vil betyde meget for mig og min hoppe:)


  • #9   4. feb 2021 Ved almindelige sadler kan sadlen tilpasses.
    Det kan western sadler ikke.

    Find en saddle fitter (det ikke - western folk kalder sadel mager) og få kvalificeret hjælp til at finde en sadel.
    Forvent at lægge 3-6.000 kr for en brugt sadel af et godt mærke.
    Køb aldrig en "papsadel" som western sadel, eller en sadel som ikke passer hesten.

    Mccabe, western outfitter, tuse creek Ranch.
    Kontakt en af dem, de kan hjælpe eller kender nogen tættere på dig, der kan hjælpe


  • #10   4. feb 2021 Psst, emnet er fra 2014, så jeg vil tro, at TS har fået styr på situationen smiley

  • #11   4. feb 2021 Ja - men Astrid B har i to tråde bragt emnet op igen.
    Der er nogen, som er glade for at genaktivere gamle tråde fremfor at starte en ny - og det er der vel også hygge i?


  • astrid B
    astrid B Tilmeldt:
    feb 2021

    Følger: 10 Svar: 5
    #12   8. feb 2021 er der en bestemt tommer saddel jeg skal kikke efter på en kort heste ryg vil helst finde en der sidder godt....

  • #13   8. feb 2021 Få en saddle fitter til at se på dig og hesten - ligesom alle andre sadler skal sadlen passe til både hest og rytter.
    Det, man kalder 16" western sadel svarer normalt til 17" alm sadels sæde størrelse.

    Køb IKKE en western sadel uden kvalificeret hjælp - du kan ikke redde en sadel der næsten passer, da man ikke kan tilpasse en western sadel.
    Så få hjælp til at finde en, der passer.
    Gå ikke ud på dba.dk og køb en fordi den er flot.


Kommentér på:
islænder og westernsadel

Annonce