{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.229 visninger | Oprettet:

Udelukkelse fra konsum??? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have min hest udelukket fra konsum - det er en del af opstaldningsstedets politik. Men altså ... Jeghar jo hørt at man selv kan gøre det, ved blot at skrive i hestepasset, jeg tænker dog at det da skal registreres et eller andet sted? Eller hvad?
Har I andre selv udelukket jeres hest fra konsum, eller gik det over dyrlægen?
Og når man skal skrive dato og sted, mener de så by? Og i så fald, er det så byen man er i når man skriver under, eller der hvor hesten står? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udelukkelse fra konsum???
  • #1   15. okt 2014 Hvis hesten er chippet er den udelukket helt automatisk smiley


  • #2   15. okt 2014 Det skal gøres af dyrlægen har jeg fået af vide. Min blev gjort af en dyrlæge og der stempler de med dyrlægens logo og cvr og skriver under. Jeg måtte ikke selv gøre det ihvertfald. Jeg skulle have det gjort selvom min er chippet?

  • #3   15. okt 2014 Står der på medicinsiderne i hestens pas, at den er udelukket fra konsum ? Har hesten ikke noget pas eller er der ikke medicinsider i passet, skal dyrlægen udfylde en særlig blanket ”Erklæring om hestes udelukkelse fra konsum” og samtidig skal hesteejeren sørge for at få udstedt et pas eller opdateret passet med medicinsider.


  • #4   15. okt 2014
    9. Hvordan ved jeg om min hest er udelukket fra konsum eller ej?
    Hvis din hest er udelukket fra konsum vil dette:

    1. være anført på medicinsiderne i hestens pas
    eller
    2. være anmeldt til Fødevarestyrelsen og i den forbindelse vil din dyrlæge have udleveret en blå eller gul "dyrlæge ejererklæring" hvor man som ejer har skrevet under på at hesten ikke må slagtes. Denne "dyrlæge ejererklæring" skal altid følge hesten og overdrages til ny ejer ved eventuel salg af hesten.
    eller
    3) være registreret på blanketten "Erklæring om hestes udelukkelse fra konsum" er udfyldt



  • #5   15. okt 2014 Fordi den er chippet er den ikke automatisk udelukket fra konsum. Det er et lovkrav at alle heste født efter 09, mener jeg, skal være chippet, hvis ikke de er det, skal de have et gældende brændemærke. Og hvis chipning så skulle udelukke fra konsum, ville alle heste i DK stort set være det.

  • #6   15. okt 2014 Ja - derfor har jeg også skrevet det lige ovenover smiley


  • #7   15. okt 2014 Ja du skal selv skrive under i ventre side på siden. Dyrlægen i højre.
    Sted er den by du er i når du skriver under.

    Samtidigt skal du have stempel og underskrift af dyrlægen.

    Jeg fik det gjort dengang samtidigt med mine blev vacc eller lign hvor dyrlægen alligevel var ved mine heste.
    Det andet skulle jeg have opdateret med medicinsider, så der fik jeg det gjort ved landscentret når passet alligevel skulle derind.. Men ellers er det også nok at dyrlægen gør det..


  • #8   15. okt 2014 Ok, ok, jamen jeg vil da lige hive fat i dyrlægen når nu dyret alligevel skal vaccineres smiley

  • #9   15. okt 2014 Hesten kan ikke slagtes på et slagteri hvis den ikke har et pas smiley så det skal ikke registreres andre steder end i passet... - hvilket som de andre siger bare er noget dyrlægen gør i passet

  • #10   15. okt 2014 Det er altså fuldt tilstrækkeligt, at man selv skriver under i passet.
    Det har jeg direkte fra fødevare og erhverv, da jeg på et tidspunkt undersøgte det.




  • #11   15. okt 2014 Se det var lige det jeg havde hørt noget om, og det er jo altså nemmere end at hive fat i dyrlæge!

  • #12   15. okt 2014 Jeg skulle skrive under i passet og det samme skulle Dyrelæge + sætte stempel.

Kommentér på:
Udelukkelse fra konsum???

Annonce