{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ride-on-pad vs barefoot lammeskindssadel
  • #1   16. mar 2015 Jeg foretrækker til hver en tid lammeskindssadler ^^'

  • #2   16. mar 2015 Jeg har en ride on pad med lammeskindet til og elsker den ! Og så har jeg jo også en ride on pad smiley

  • #3   16. mar 2015 Min veninde har nemlig også ride on pad med lammeskindet til og den er helt fantastisk at ride i.
    jeg har selv en lammeskindssadel med bøjler, men den her er uden bøjler jo...så principielt er de det samme, ud over der er længere knæstøtter på..
    Hippie & Hættemågen: Hvorfor foretrækker du til hver en tid lammeskindssadler? Det er fint hvis det er personlig mening, men jeg vil gerne have nogle argumenter som kan hjælpe mig med at vælge. Både hvad der er bedst for min hest og hvad der er bedst for mig selv (støttemæssigt).


  • #4   16. mar 2015 TS:
    Du rider vel forhåbentlig ikke med bøjler i din lammeskinds? smiley
    Trykket fordeles jo ikke ordenligt.
    Anyway, jeg foretrækker lammeskindssadlen af flere grunde. Jeg elsker at sidde i den. Den er blød, men giver alligevel pænt meget støtte. Den kan ligge på *alle heste (* hvis den bare er lang/kort nok). Det er en af de få sadler, som ikke giver mig ondt i ryggen at ride i (har dårlig ryg). Det er vidst det jeg har at sige smiley


  • #5   16. mar 2015 Jeg har begge dele, og vil ikke undvære nogle af dem smiley

    Lammepaddet er rart at ride lidt mere fokuseret i, hvorimod jeg elsker min pas til ture osv. Derudover rider jeg med bøjler i min lammesadel, lange bøjler hvor min fod blot hviler i, for det savner jeg da jeg ikke har en rigtig sadel. (Hoppen er ifol så venter på at kunne få syet en kår hun har folet :-))

    Mit pad er physio modellen, og jeg ville aldrig bruge penge på den almindelige. smiley


  • #6   16. mar 2015 Har du prøvet en ride on pad med lammesædet?
    Jo det gør jeg. Jeg har en trykfordelene under med paneler, som deler den op og fordeler trykket og et underlag med skridsikkert, trykfordelene små paneler i. Så trykket fordeles langt bedre og den glider ikke og trykker steder den ikke skal. Jeg har redet i den når han har været våd med vinterpels, så jeg kan i den grad se om den trykker skævt eller generelt laver tryk, Og jeg jeg rider letridning i den. Kun fordi jeg har et ordenlig trykfordelene og stødabsoberende underlag på.
    Der ud over har jeg kiropraktor tilknyttet - så underkæben kan godt komme op igen smiley
    Men har du prøvet en ride on pad med lammesæde, så du kan sammenligne støtten?
    Forskellen er jo, at man kan tage lammesædet af padden, om sommeren når det er varmt fx. men jeg er nysgerrig på hvilken der er mest støtte i for rytteren smiley


    profilbillede
  • #7   16. mar 2015 Linette: Hvad er forskellen, synes du, på physio og den almindelig ride-on-pad? Altså fra barefoot self. smiley
    Jeg vil heller ikke af med den lammeskindssadel jeg har nu, men den fra barefoot er længere støtter til benene og physio underside smiley


  • #8   16. mar 2015 Ville stadigvæk ikke ride med bøjler i den, men det er også bare mig. Du bestemmer jo selv, hvad du gør.
    Nej har ikke haft, måske fornøjelsen, af at ride i ROP med lammesæde, men har siddet på en alm. ROP og der foretrækker jeg altså igen min lammefætter ^^'


  • #9   16. mar 2015 Okay smiley Men uden bøjler er der ikke rigtig nogen forskel på lammeskindssadel og padden med mindre det er den fra barefoot så den har længere støtter foran smiley
    Jeg er med på, at en alm lammeskindssadel uden ekstra trykfordelene og stødabsoberende, skal man ikke ride letridning i smiley


  • #10   16. mar 2015 Har redet i normal Ride on pad, og iberisk samt normal christ lammefætter, der hælder jeg stærkt til christs iberiske. Den er skide lækker at sidde i, og personligt elsker jeg at have lidt føling med hesten - samtidig med at der er noget imellem min skape numse og ponyens ryg ;)! Ride on padden synes jeg isolerer for meget, så kunne jeg lige så godt tage sadel på smiley

  • #11   16. mar 2015 Den iberiske har jeg haft (hvis det er den der er spansk inspireret) og den synes jeg var lækker, men synes hurtigt man kommer igennem og mærker ryggen, på en hård måde..og så tænker jeg på, at hvis jeg synes jeg tydeligt mærker min tøndeformede hest med min bredde røv, så må han godt nok kunne mærke meget smiley men synes ikke barefoots bliver hurtigt trykket igennem.. og der kan jeg stadig føle alt igennem, nok fordi min hest har så mega gennemtrædende bevægelser smiley haha..
    Jeg tror det bliver en ride on pad fordi jeg også har en alm. lammefætter, men jeg faldt bare over barefoots lammeskindssadel, men fornemmer det er underordnet om det er den ene eller den anden og når jeg nu har en lammeskindssadel, så har det nok ikke den store betydning for det danske landbrug, om jeg får en til, som bare er mere dressurpræget smiley


Kommentér på:
Ride-on-pad vs barefoot lammeskindssadel

Annonce