{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.403 visninger | Oprettet:

Hvorfor bruger i transportgamaher/gamacher under transport af hest :) {{forumTopicSubject}}

Hej

Som overskriften siger Hvorfor bruger i transportgamacher/gamacher under transport af hest smiley
Har tænk tit om jeg skal anskaffe mig nogen men ved eneligt ik hvad der er fordele og ulemper ved dem smiley

Håber i ville dele det med mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor bruger i transportgamaher/gamacher under transport af hest :)
  • #1   26. jul 2015 Jeg bruger dem ikke, de får bare dem på jeg alligevel skal ride med når jeg kommer frem.
    Har haft rigtige transportgamacher, men min hest troede den skulle dø når hun fik dem på, så jeg har ikke brugt ved de andre. De har (7-9-13) heller aldrig haft en skade endnu.


  • #3   26. jul 2015 Min har altid transport gamacher på smiley Simpelthen fordi jeg ikke ønsker den skal lade skade på sig selv. Når den finder sig i det, vil jeg gerne benytte mig af muligheden smiley

  • #4   26. jul 2015 Bruger det ikke. Min kørte fra Mols Bjerge til Nordsjælland uden nogle skrammer eller lign. smiley

  • #5   26. jul 2015 Har heller aldrig brugt og kommer nok heller ikke til det smiley

  • #6   26. jul 2015 når man har en hest som er genial til at smadre sine ben, de mest uforklarlige steder (og nej, ikke fra foldleg, for han står alene smiley ) så vil jeg skam hellere have transport gamacher uden transporten, og ride med fuldt ud gamacher og klokker, frem for mange mange besøg af dr. dyr eller værre smiley

  • #7   26. jul 2015 Lærte det hellere ikke før hesten blev skadet godt og grundigt

    profilbillede
  • #8   26. jul 2015 hold da op lotte smiley det ser helt vanvittigt ud smiley

  • #9   26. jul 2015 Min gamle hest brugte det en periode da jeg fik ham, fordi han var god til at jokke ud over rampen. Så det var for at undgå skrab på benene.

  • #11   26. jul 2015 Jeg bruger det altid - gider ikke pludselig at stå med en hest der er kommet til skade, hvor vi så skal til at have besøg af dyrlægen... også fordi det aldrig er min egen hest - sp ønsker ikke at skade andres. De heste jeg sp har kørt med, har nu heller ikke altid stået lige pænt, så hellere på den sikre side smiley

  • #12   26. jul 2015 tro da kraftigt jeg ville overvejer at invester i transporto gamaher når jeg ser det billede puha håber da hesten er okay smiley

  • #13   26. jul 2015 Til længere ture bruger jeg.
    Til korte ture bruger jeg bagpå, mest så hun ik får lort på sokkerne, hjem har hun intet på.


  • #14   26. jul 2015 Fordi jeg har været i praktik som dyrlæge, og derfra har set hvor galt det kan gå..

    Kom ud til en vallak der havde fået skraldet stort set hele det ene forben op, da han var kommet over forbommen - han havde ikke haft noget på benene, da de bare lige skulle køre få km hen til træning, og det var jo en erfaren hest..

    Det så virkelig forfærdelig ud på benet, den var syet med utrolig mange sting, og benet var pakket godt ind i ekstremt meget vat og gazebind.


  • #15   26. jul 2015 Bruger dem ikke.
    Bruger istedet BOT staldgamacher og klokker. Syntes transportgamacher hæmmer hesten bevægelse og staldgamacher med klokker beskytter ligeså fint smiley


  • #16   27. jul 2015 Jo hesten blev klar igen, men det tog da måneder og en del besøg af dyrlægen. Men det blev da så jeg fik købt transportgamacher smiley


  • #17   27. jul 2015 Ja, jeg bruger transportgamacher, når jeg kører længere turer. Hvis jeg skal til træning har den bare sine almindelige træningsgamacher på.

    Jeg ville dog aldrig bruge staldgamacher på en tur over en timestid, da hesten bliver ganske varm under og ikke rigtig kan bevæge sig.

    Går dog og tænker på hvad jeg skal gører med min ny unghest, som jeg henter fra tilridning og 14 dage. Vi skal ud på en 4 timers tur, hesten har ikke kører ret meget, men jeg er bange for at hun ikke vil synes at det er særligt sjovt at få transportgamacher på.......


  • #18   27. jul 2015 Jeg har gjort lidt blandet. Nogle har ikke haft på mens andre har haft. Vil dog gerne have fat i nogle til både min pony og unghesten.

  • #19   27. jul 2015 Karin: Det er bestemt ikke min erfaring smiley Og jeg glemmer aldrig den stress test som der blev foretaget, her var stress niveauet højest hos de hestespil havde transportsgamacher på, da de netop havde svært ved at bevæge sig.
    Hvordan skal en staldgamache hæmme for bevægelse? Den går ikke over nogen led som en transportsgamache gør.

    Mine er ej heller varme på benene når gamacherne bliver taget af, og BOT hjælper jo med blodomløbet så de har heller ikke galde i benene som heste godt kan få under lange transporter.


  • #20   27. jul 2015 Er enig med Team Grafik om at staldgamacher er bedre under transport, og bruger også selv dem fra BOT smiley
    Jeg har dog også transportgamacher som jeg bruger ind i mellem hvis den ikke skal så langt smiley
    Jeg har kun kørt få ture uden gamacher på den hest jeg har nu, da jeg ikke vil risikere at den kommer til skade smiley
    Den har for nyligt fået sin sko hevet løst i traileren, selv om den havde klokker på, og den er utrolig god til at få skrammer over alt smiley


  • #21   27. jul 2015 Team Grafik: Nu ved jeg ikke hvilke transportgamacher du bruger, men mine sidder ikke stramt, men jo de sidder fast. Staldgamacher dækker jo heller ikke særligt højt, hverken hasen eller forknæ....
    Jeg bruger selv BOT, men i stalden, hvor hesten kan bevæge sig i boksen, og holde gang i sig cirkulation.

    Jeg har dog endnu tilgod at se BOT forhindre galde, på trods af "natte brug".


  • #22   27. jul 2015 Karin: Du skriver en staldgamache hæmmer bevægelsen - hvordan skal den gøre det?
    Og korrekt en staldgamache ikke dækker så højt, men jeg har endnu ikke oplevet skader på hasen under transport smiley
    Og jeg bruger ikke transportgamacher, de hæmmer hestens bevægelse og hestens stress niveau er betydeligt højere med transport gamacher end med en stald gamache.

    Og jeg har endnu ikke oplevet at BOT ikke har afhjulpet galde smiley Mine heste har ihvertfald aldrig galde i benene, ej heller efter 3-4 timer transport.


  • #23   27. jul 2015 Team Grafik: Nej, jeg skriver ingen steder at den hæmmer bevægelsen. Men den sidde strammer end en transport gamache.
    Jeg har heldigvis heller aldrig oplevet skader i forbindelse med kørsel, jeg bruger transportgamacher som en forsikring mod skader.

    Jeg har brugt mine BOT i stalden, hesten havde stadig galde om morgenen.

    Mit hus er heller aldrig brandt, men jeg har en brandforsikring smiley


  • #24   27. jul 2015 Karin, du skriver at hesten ikke rigtig kan bevæge sig med staldgamacher, og det er da det samme som at sige at det hæmmer dens bevægelser smiley

  • #25   27. jul 2015 Jeg læner mig meget op af ordsproget "better safe - than sorry"
    - jeg bruger altid beskyttelse under transport, da jeg hellere vil være på den sikre side, min erfaring fortæller mig at når hesten har vænnet sig til have stald-/transport- gamacher på undertransport - så stresser det ikke hesten yderligere, men heste er forskellige og vi har alle forskellige erfaringer smiley


Kommentér på:
Hvorfor bruger i transportgamaher/gamacher under transport af hest :)

Annonce