{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.708 visninger | Oprettet:

Udleje af jord/salg af jord {{forumTopicSubject}}

Hej alle i kloge mennesker.

Min kæreste og jeg er kig på en ejendom med 18 hk jord (inkl. noget skov m.m.). Vi kan på ingen måde selv bruge så meget jord (vi skal bare have nogle heste til at gå).
Vi vil derfor gerne sælge eller udleje jorden, men har slet ikke forstand på det.
Det ligger i Østjylland omkring Skanderborg.

Hvad får man for at udleje jord pr hk? Ex ren agerjord. Mægler siger nemlig at det har udlejet 8,5hk ud for 1800kr pr hk pr år, og så tilfalder hektarstøtten til lejer (hektarstøtten er på 1800kr pr hk pr år), dvs. at lejer får jorden helt gratis... Kan det virkelig passe?

Nogen der ved hvor jeg kan få hjælp til mine spørgsmål fra en pålidelig kilde? Jeg har prøvet landbrug og fødevarer, men de kan ikke hjælpe mig.

Mvh Maria

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udleje af jord/salg af jord
  • #2   3. mar 2016 tag kontakt til landbrugsrådgivningen, og sælg for guds skyld ikke jorden. Skat ændrer løbende for grænsen for hvornår du må få lov til at være et landbrug eller ej, og det har indflydelse på din ejendomsskat. vi forpagter ud for levering af grovfoder svarende til hektarstøttens værdi.

• #3   3. mar 2016 evt. ring til landboforeningen i området - østjysk landboforening - Her kan de sikkert hjælpe jer. www.olf.dk

mvh Ponymor

• #4   3. mar 2016 Vi giver på fyn (nær odense) 6000kr om året for at leje 3 hektar jord :).

• #5   3. mar 2016 Det koster at vedligeholde jorden, eller man må slet ikke have den uden grønt bevis. Så ja kender hørt om mange som for meget få penge låner får lejer meget billigt jord rundt om. Igen evt. Laver man gode nabo aftaler. De laver hø på arealet du får en del af det når høstes. ( ved ikke hvordan det fungere med skat, da jo er sort, men også nabo tjeneste) men sådan er der meget.

Det meget normalt man taler sammen, med diverse naboer og med heste kan i måske også få nogle aftaler om ridestier langs med marker mod de får mulighed for at leje jeres ekstra jord. Flere muligheder, men desværre jord er ikke en guldgrube. Men det kan åbne nogle døre give nogle muligheder smiley held og lykke hvis i køber det.

• #6   5. mar 2016 Uhh lyder spændende! Hvor henne?

• #7   14. mar 2016 Hej Sofie:-)

Ja meget, men vi har været ude at se på det, men synes ikke det var os:-( Ved Skanderborg:-)

Kommentér på:
Udleje af jord/salg af jord

Annonce