{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.043 visninger | Oprettet:

Suk, sadelhelvede {{forumTopicSubject}}

Jeg har et problem med min sadel.
Der er skrevet til sadelmager i dag, og den er af flere omgange blevet rettet af en anden, dygtig sadelmager. Men denne, x, har set at min sadel løfter sig bag til, og mener ikke at det gør noget.
Men! Han er blevet mere og mere træg, ikke samme gnist som før.

Og sidst jeg red, var han bare, hm, forkert, svært at beskrive. Han bukker eller stejler ikke, men stopper op og vender hovedet om mod mit ben, virker stiv.

Har fundet et sted på nettet, hvor der står, at når sadlen løfter sig bag til, så er det fordi sadlens bomform er forkert til hesten. Hest med lige ryg, og sadel til svajryg, f.eks.

Det er en kentaur iceland II, og jeg elsker den sadel! Men, Vitus kommer i første række, og dur den ikke til ham, så må jeg finde en der gør.

Men ah, jeg synes det er så svært, for jeg vil ikke give over 8000 for en sadel, køber dog gerne brugt.
Men den må ikke være for dressur i sædet, da de kaster mig fremad, er ikke super pjattet med latex, da dette ikke kan rettes til efter hesten.

Nå, det blev langt, men, er der nogen herinde som også har oplevet at sadlen letter bagtil?

Det er i øvrigt, med og uden rytter, og skridt og trav..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suk, sadelhelvede
Kommentér på:
Suk, sadelhelvede

Annonce