{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvornår vil i prøve og ligge trense på? alder?
  • #1   16. apr 2016 Jeg er begyndt at lægge trense på min 2 års... Både lidt løs på banen og noget mønstring..

  • #2   16. apr 2016 okay smiley

  • #3   17. apr 2016 Min 1 års har haft den på 3 gange nu.

    Men han får det ikke på igen Før jeg har fået hans nye bid hjem. smiley


  • #5   17. apr 2016 Min bliver 2 d. 22 maj, og hun fik trense på for første gang for en måned siden smiley
    Det er nødvendigt hvis man skal have dem med på dyrskuer og lignende smiley


  • #7   17. apr 2016 Det kommer an på den enkelte hest, men hos mig er det som regel når de er omkring 1½ år gamle, hvis de er klar til det. Mine er meget med på skuer, til shows og ude og gå i trafikken, og der er det bare mere sikkert med en trense på. Det er dog ikke dagligt i den alder.

  • #8   17. apr 2016 2 år. Men du kan jo sagtens begynde allerede nu med at træne staldgang uden at binde hende. Bare ind og spise lidt og ud igen inden hun evt blir urolig. Hvis du tager hende ud til de andre lærer hun at det betaler sig at være urolig , for så kommer hun ud til de andre heste igen smiley

  • #9   17. apr 2016 Mine fik deres første bid i munden som 3 års - bare på staldgangen, og bare så de kunne stå og tygge lidt på det. De skulle så heller ikke til dyrskue eller kåring.

    To måneder før de skulle i tilridning som 4 års, fik de ordnet tænder og fjernet evt ulvetænder. Og 6 uger før tilridning begyndte jeg at træne dem med trense og bid fra jorden af.

    Mvh Charlotte


  • #10   17. apr 2016 plejer nemlig selv og vente til de er tre smiley Men ville lige høre hvad andre gør smiley

  • #11   17. apr 2016 Min hoppe havde trense på første gang som ca. 2 år 3 måneder gammel; jeg havde haft hende i lige knap en måned på dette tidspunkt, og havde købt hende nærmest fuldstændig rå (hun kunne få grime af/på og strigles, men ikke trækkes med eller få renset hove, vaskes eller stå bundet).
    Vi gik vores første tur samme dag - hun havde rebgrime på inden under, så der var ingen kontakt til biddet. Det var en ganske lille tur vi gik, men hun klarede det SÅ fint smiley


    profilbillede
  • #12   23. apr 2016 Min er lige blevet 3 i starten af måneden. Den har trensen på når vi er ude og gå tur da han er noget nemmere at holde styr på og når han skal longeres på den ene volte (den driller ham lidt endnu), ellers bruger jeg den ikke pt. smiley

  • #13   23. apr 2016 Det kommer an på hvad man skal med hesten. Jeg ville egentlig ikke begynde med trense før omkring 3 års alderen. Men hvis man skal have den med ud i byen til skuer og div. Så allerede ved 2 års.. Det skal foregå langsomt og man skal gøre det til noget rart noget smiley

    Mvh TT


  • #14   23. apr 2016 Jeg indlærer det også ret langsomt, og har stadig grimen ud over. Pt trækker jeg i grimen, og så er planen at jeg begynder at trække i trensen i kort tid og så tilbage til grimen igen. Til sidst skal hun jo så gerne kunne trækkes i trensen smiley
    - Hun bliver 2 til maj og skal på plagskue og dyrskue til sommer som sagt smiley


    profilbillede
Kommentér på:
hvornår vil i prøve og ligge trense på? alder?

Annonce