{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
960 visninger | Oprettet:

Erfaring med disse klippere søges {{forumTopicSubject}}

Da jeg desværre har en pony, som hver vinter er ved at klø sig til blods pga skæl (for tæt pels), og det bare er noget mås at stå med en saks og en kam eller skal ud og låne klipper, når jeg ved det er en årlig affære, vil jeg nu have købt min egen klipper, men, pengene er små og det er squ ikke lige klippere jeg har mest forstand på.. smiley

Så hvad er folks erfaringer med disse klippere?
Vil de kunne holde til, at klippe hals og under kæben, på en pony der allerede nu er ved at ligne en bjørn? smiley
Evt andre i samme prisklasse som kan holde til det? smiley

http://www.horze.dk/klipning-trimning/lister-pico-trimmer/26318.html

http://www.horze.dk/klipning-trimning/sectolin-klippemaskine-se-210/305776.html

http://www.horze.dk/klipning-trimning/lister-legato-trimmer/26314.html

Lige et billed fra sidste år, lige efter han var blevet klippet. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med disse klippere søges
  • #1   10. okt 2016 Den første dur i hvert fald ikke smiley den kan ikke engang klare pelsen i ørerne.. Så den kan ikke anbefales smiley

  • #2   10. okt 2016 Pokkers, den var jo ellers mest tiltalende med prisen, haha. smiley

  • #3   10. okt 2016 Den sidste har jeg hørt bedst om.
    Kvalitet og pris hænger sammen


  • #4   10. okt 2016 Altså, jeg ville finde en bedre brugt.

    Jeg tvivler på, at de maskiner du linker til, kan holde til at klippe en hest.

    Men det kan jo hurtigt være billiger at leje en, den ene gang om året. Eller måsker du kan klippe for andre, og så der tjene maskinen hjem igen.

    Sådan gjorde jeg, for over 30 år siden da jeg købte min klipper, brugt, den har så tjent sig selv hjem mange gange. Jeg bruger den stadigt, dog kun til at klippe min egen.


  • #5   10. okt 2016 Jeg ville også anbefale at købe en bedre brugt.
    De små maskiner som du linker til, er bedst til ben og hoved, men på kroppen er en stor klart mere holdbar end de små.


  • #6   10. okt 2016 Jeg har fra 4 år siden købt en hunde klipper i Aldi, den har klaret at klippe 1 pony fuldklip 3 år og 1 hest jagt klip. Den har holdt uden problemer, den trænger til at blive slebet, men køre som den skal.

    I år har jeg købt en hundeklipper i Lidl og den skal jeg på torsdag se hvordan køre. Jeg gider ikke til den pris betale for at få slebet dem. Jeg har giver 99 kr for dem både i Lidl og Aldi.


  • #7   10. okt 2016 Jeg har den sidste, og jeg vil i hvert fald ikke kunne klippe hals med min.. Den kan lige holde til at klippe pels i hovedet og følsomme steder. Den første holder slet ikke. Jeg ville også købe en bedre brugt eller betal en for at klippe halsen, koster normalt ikke mere end 150 og så spar op til en bedre klipper smiley

  • #8   10. okt 2016 Alle de klippere du linker til er jo hoved/ben klippere - de er beregnede til små områder, absolut ikke helklip! Jeg ville få en ud at klippe eller købe en 'rigtig' klipper. Køber du en af de små du linker til er du lige vidt, de duer ikke til formålet.

  • #9   10. okt 2016 Kan lidt fornemme et par stykker vidst har misforstået mig, det er ikke fuldklip, KUN hals og under kæben. smiley

    Jeg har lidt overvejet at finde brugt, men synes simpelthen, at folk er så ualmindelig uforskammede når der er en klipper på banen, selv i søge annoncer, så hapser folk dem lige for næsen af TS, og det er mit temperament bare minus til... smiley
    Men det bliver jo nok enden af det. smiley

    Er der noget jeg skal være opmærksom på, ved brugte klippere? Som sagt har jeg ikke den vilde forstand på klippere, jeg ved de kan klippe, skal have olie, og nogle har deres begrænsninger, men det er så også ca det. smiley


  • #10   10. okt 2016 De er ikke gode til andet end at trimme hoved/koder med de små der - og da slet ikke dem fra Horze, det er noget værre bras!

    Jeg tror ærlig talt ikke jeg turde købe en brugt, du har ingen ide om hvad den har været udsat for eller hvor mange timer den har været brugt. De kan fejle alverdens ting, og kan man ikke selv fikse det bliver det hurtigt dyrt.

    Find evt. en der kan komme og klippe for dig, det koster et par 100, så kan du spare sammen til en ordentlig klipper i mellemtiden smiley


  • #11   10. okt 2016 Ja så dutter det jo ikke til sådan en tæt pony pels, øv øv. smiley

    Jeg har heldigvis en far der er uddannet inden for strøm, så han kan lave langt det mest og skaffe det meste, så det er jeg ikke så bekymret for. smiley
    Men min bekymring ved brugte er netop også, at jeg jo ikke 100% ved hvad jeg får, eller hvor længe den kan holde, der er jo ikke garanti på.. smiley

    Vi har desværre ikke rigtig nogle her i området der tilbyder klipning (eller udlejning af klipper), og de få jeg lige kender til, vil jeg ikke have i nærheden af min hest, der er ingen hensyn til hesten og de forventer at den står bum stille - hvilket er fair nok, men det kan min bare ikke, han er ligeglad med klipperen, han har bare ikke tålmodigheden.. smiley


  • #12   10. okt 2016 Hvor er du henne i landet?

  • #13   10. okt 2016 7200 Grindsted. smiley

  • #14   10. okt 2016 Pyyyyh der er jo langt!

  • #15   10. okt 2016 Haha. smiley

  • #16   11. okt 2016 hvis du vil have en lille klipper som kan klippe vil jeg anbefale en lille Andis 2speed fra thordal.dk sådanne en har jeg haft nu i 5 1/2 år uden problemer den koster vist omkring de 1300 kr hvis jeg husker rigtigt. min klipper alt har ikke mødt nogle heste den ikke har kunne klippe og det er klip af hele heste store som små

  • #17   11. okt 2016 Mange tak, den prøver jeg at kigge på. smiley
    Mit problem ligger netop også i, at jeg har mig en fiks lille fyr på ca 130, så der er jo altså ikke meget plads mellem kæberne til en klipper.. smiley


Kommentér på:
Erfaring med disse klippere søges

Annonce