{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må man tage billeder til stævner?
  • #1   28. nov 2016 Ja, det må man..

  • #2   28. nov 2016 Men tænk over anvendelsen af blitz

  • #3   28. nov 2016 Og lad være med at tag billeder lige når de rider forbi dig..

  • #4   28. nov 2016 jeg følger lige med her smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   28. nov 2016 ja, det må man gerne.

    men for god ordens skyld, så spørger man lige om tilladelse først. smiley


  • #6   28. nov 2016 Hvis du gerne vil lægge dem ud offentligt, så skriv til klubben der holder stævnet, at du gerne vil komme og tage billeder, fordi du øver dig (gætter på det er derfor) og at du vil lægge dem ud på den eller den side, og så et link samt en dato på hvornår billederne vil ligge på siden. Så kan de oplyse deltagerne, som så kan se billederne af sig selv. Hvis du bare tager en masse billeder af fremmede mennesker og lægger dem på nettet, virker det lidt suspekt.

  • Zarina
    Zarina Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Svar: 10
    #7   28. nov 2016 Ikke nødvendigvis. Hvis du tager til et stævne ved en privat rideklub er du på privat grund og skal derfor have tilladelse af klubben til at være der og til at tage billeder. Men mon ikke de fleste rideklubber vil give tilladelsen med glæde?

    I forhold til offentliggørelse af billederne (f.eks. på Instagram) skal du passe lidt på. Det er nemlig helt ok at offentliggøre situationsbilleder, mens det er ulovligt at offentliggøre portrætbilleder uden tilladelse (og det gælder uanset hvor mange mennesker der er på billedet). Hvordan der præcis skelnes mellem de to, ved jeg ikke.

    Som udgangspunkt ville jeg undgå billeder hvor man kan identificere rytteren (altså nærbilleder af ansigter og den slags) og holde mig til billeder af hele ekvipagen (og gerne hvor man ikke ser rytterens ansigt tydeligt). Alternativt bede rytterne om lov til at offentliggøre billederne.


  • #8   28. nov 2016 Er stævnet holdt under DRF, så må man gerne, da det så ses som et "offentligt" arrangement. Er det et privat stævne på en privat gård eller klub, så må man kun hvis man har fået tilladelse. smiley

  • #9   28. nov 2016 Ja, og de færreste plejer at have noget imod at få taget billeder..

    Men! Det afhænger jo også lidt af fotografen. For der ER folk som tager ud til arrangementer bare for at tage "grimme billeder" af hestene i et uheldigt moment eller øjeblik.. så tænk lige over billederne inden du smider dem op offentligt nogle steder.
    Der skal så lidt til.. smiley


Kommentér på:
Må man tage billeder til stævner?

Annonce