{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  smidigere lår/hofter
  • #3   28. nov 2016 Haffe A, jeg rider primært med sadel ja, men har lidt samme problem når jeg rider uden, dog ikke lige så slemt.
    Jeg rider i en dressursadel, så det er med lange bøjler.


  • #4   28. nov 2016 Evt. tjek youtube efter smidighedsvideoer

  • #5   28. nov 2016 Du skal vist i gang med at lave nogle udstrækningsøvelser smiley

  • #7   28. nov 2016 JH, det er jo det jeg mener, jeg er tydeligvis alt andet end smidig smiley Til mit forsvar, så er hesten altså også noget af et lokum smiley

    Thomine, tænk, jeg har slet ikke skænket det tanken, at "varme" op inden. Det vil jeg prøve sammen med det andet, tak smiley

    Haffe A. det er ikke min hest, har allerede købt den sadel jeg har nu, så jeg har ikke mulighed for anden sadel smiley Med ridegjord eks. vil jeg ikke kunne bruge mine bøjler det jeg gerne ville. Der ud over er det også planen engang at komme til stævne, så skal helst ikke helt væk fra de alm. sadler smiley


  • #8   28. nov 2016 Jeg har et bredt lokum (haha) samt skade i hoften og har i min genoptræning fået specifikke øvelser til både inden man rider, efter man rider og generelt til dagligt fordi jeg skal side med så spredte ben. Inden du rider er nogle helt almindelige strækøvelser til opvarmning af musklen så den smidiggøres. En gang om dagen laver jeg (eller skal helst, glemmer det indimellem) forskellige øvelser. 1. Er at få smidiggjort lænden ved at strække sig efter tæerne. 2. Ligge på sengekanten og have det ene ben strækt nedad udover kanten, gøres med begge ben et af gangen op til 10 gange af 30 sekunder. 3. Ligge ned med tov om spidsen af foden og foden i vejret og benet strakt. Så stramme snoren så man kan mærke det strammer i bagdelen. Gøres i samme tid som ovenstående. 4. Ligge på alle fire på gulvet og strække sig forud og bagud. Bagud for stræk i hoften og forud for at give hoften lidt ro inden næste stræk. Gøres i rolig bevægelse og ikke blive i strækkene for længe, ca 5-10 sekunder og så kan det gøres en ti gange gange ca.
    Er ikke den bedste til at forklare,og stavefejl er gratis, men håber du kan forstå hvad jeg mener alligevel smiley


  • #9   28. nov 2016 massere af hofte åbnede øvelser, yoga er rigtigt godt, prøv at kigge på YouTube, både strækøvelser og yoga er rigtigt godt for stramme hofter smiley

  • #10   29. nov 2016 Du er sikker på at sadlen ikke bare er for bred til dit bækken?

  • #12   29. nov 2016 Haffe. Store hjerner tænker ens smiley

    Ts, hvis du også har problemet uden sadel, er dyret nok bare for bred. Har du smalle eller brede hofter? Det har meget at sige, i forhold til hvad man kan ride med. Hvis du kan/har råd/må så prøv at få en sadelmager ud, med nogle forskellige sadler, med forskellige sædebredder. Min 1,55 høje veninde fandt en sadel der var bred nok i kammeret til hendes 1,70 (nærmest firkantede) oldenborger, men samtidig smal nok i sædet til hendes ikke-eksisterende hofter. Så det kan lade sig gøre, man skal bare lede smiley


  • #14   29. nov 2016 Som indehaver af bred pony og to kunstige hofter, så kender jeg det problem ret godt.

    Optimalt set burde jeg have en hest med form som en havelåge. Men nu har jeg to ponyer jeg er rigtig glade for, og desuden er det en udfordring at skulle ud og finde en smal hest som samtidig er bundstabil. Derfor har jeg arbejdet videre med mine nuværende sammen med en CR instruktør.

    Når man er udfordret på bredden kommer man meget let til at klemme med knæene, fordi man nærmest sidder i spagat. Jeg har arbejdet rigtig meget med at slippe med knæene. For mit vedkommende betyder det at knæene ryger lidt frem og op og kræver lidt kortere bøjler. Det var grænseoverskridende i starten, men med træning er det blevet rigtig godt. Det kræver meget arbejde med mavemusklerne, da man nemt falder tilbage.

    Det er ikke sikkert det lige er det fif der skal til for dig, men prøv at undersøge muligheden for undervisning ved en CR instruktør. De ser ofte lidt anderledes på tingene og har nogle forslag til hvordan man kan sidde fornuftigt ift de udfordringer man har.


  • #15   4. dec 2016 Flover mig lige lidt over at jeg helt har glemt at svare!

    Tine S og Haffa A.
    Jeg syntes bare jeg har redet en del brede heste. Min gamle fyr var oldenborger af den gamle type på 175, ingen problemer. Den lille shire på 177, ingen problemer.

    Men hende her er bare bred! Jeg rider i en bomløs og det gør da nok heller ikke situationen bedre. Når jeg har redet uden sadel har det ikke været helt lige så slemt, men jeg har endnu heller ikke redet så lange ture uden sadel, som jeg har med sadel.

    Jeg har selvfølgelig ikke fået prøvet nogle af alle de gode strækøvelser og opvarmning, da hesten har været halt siden tirsdag smiley

    ang. at finde en anden sadel, så bliver det for dyrt for mig. Det er ikke min egen hest, og jeg har ikke intentioner om, at jeg stadig kommer på stedet om 1 år. de 2 ting kombineret gør at jeg ikke vil kaste penge ud i det smiley

    Mette B, hvis jeg lige skal rose mig selv lidt smiley så syntes jeg faktisk netop jeg er rigtig god til ikke at spænde i benene. Min gamle underviser gik meget op i, at jeg lærte at slippe, da jeg førhen har været rigtig slem til at presse mig op ad sadlen.


Kommentér på:
smidigere lår/hofter

Annonce