{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
775 visninger | Oprettet:

Magneter {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg er ved at begynde på min ide om at designe mit eget magnetdækken, men mit spørgsmål er så nu om det gør en forskel at magneterne er stærkere end dem som fx Premier bruger?

Jeg har muligheden for at købe magneter med 3000 gauss eller 5000 gauss, men Premier bruger magneter med 600 gauss.
Premier bruger også 164 magneter i dæknet, bør jeg matche antal eller blot gå efter samme mængde styrker i gauss?

Er det skadeligt at bruge en stærkere magnet? Hestene som får det på, skal ikke gå med det på folden, men have det på i 30min, max 60min. Det er kun som en slags luksus efter træning eller blot til nusse-dage.

Hvad vil du selv gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Magneter
  • #2   26. dec 2016 Ja men er det skadeligt?
    Kan sagtens se at der er et stort spring, men hvis det ikke skader, så vil jeg hellere bruge højere styrke smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   26. dec 2016 eftersom at der ingen evidens eller bevis er for at magneter har en effekt, tænker jeg at producenterne nærmere beuger den styrke de bruger, fordi at den er "billig".

    om det er skadeligt kunne jeg ikke forestille mig


  • #4   26. dec 2016 Magneter smiley hvorfor nu det?

  • #5   26. dec 2016 Fordi det kan frigøre en masse affaldsstoffer og hjælpe hesten smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   26. dec 2016 nicole: "det kan måske" smiley

  • #7   26. dec 2016 Sandt, intet er videnskabeligt bevist smiley

  • #8   26. dec 2016 Bevise at magneter virker kan jeg ikke, men jeg vil bestemt ikke undvære mit magnet armbånd.

    Da jeg fik det for nogle år siden, blev mine dårlige hofter markant bedre, Ala de gjorde ikke længere ondt + min meget sarte mave blev knab så sart - også tænkte jeg iøvrigt ikke mere over det armbånd de næste år.

    Men så i sommers tog jeg det af for første gang. Efter små 14 dage begyndte jeg at få ondt i mine led over det hele, kroppen begyndte at småværke, det undrede mig, for selvom jeg har paseret de 40, så er min krop normalt en velsmurt maskine, der bare føjer mine krav til den.

    Indtil jeg kom i tanke om magnet armbåndet, det kom meget hurtigt på igen og min krop forvandlede sig igen til en velsmurt maskine uden ømhed i ledene.

    Så selvom jeg ikke videnskabeligt kan dokumentere at magneterne virker, er jeg ikke i tvivl om at de gør.

    Men det er ikke alle som har samme oplevelse som jeg, min mand har også et, men han kan intet mærke, men han er heller ikke særlig knyttet til sin krop. (Læs: han er ikke så fint følende som jeg)


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   26. dec 2016 Dorthe: ved sådanne produkter, handler det rigtig meget om placebo. smiley

  • #10   26. dec 2016 Amt :Tja - så det det måske lidt underligt at det først var efter jeg havde fået ondt i alle led, at jeg kom i tanke om at jeg havde taget armbåndet af. - hvis det var placebo burde det have været i min bevidsthed inden.

    Jeg har efterfølgende hørt om flere, som efter at have gået med armbåndet et stykketid, har taget det af fordi de ikke synes de kunne mærke noget. Men efter en periode så kunne de mærke, hvorfor det lige var de tog det på i sin tid. (Da smerterne kom igen)

    TS: jeg har ingen anelse om hvordan og ved hvilken gauss magneter er skadelige det jeg har er på 3000 og det virker smiley


  • #11   27. dec 2016 Jeg tror på magneter. Min gamle hest fil på en tidspunkt en ordentlig spark på hasen hævede helt vildt op og stod i to dage med alm staldbandager uden effekt. En veninde havde en hase magnet ting samt en til benet som jeg så lånte. Det stod den med en enkel nat og vupti 90% af hævelsen var væk. Og ja de skal normalt ikk stå med dem mere an 4 timer i starten men det glemte hun a sige.

    Og da en hest ikk kender til placebo må man jo konkludere at det øger blodcirkulationen

    Har selv et armbånd og når jeg får pulsen op kan jeg mærke hvor magneterne sidder da jeg får en let snørrende følelse i huden præcis hvor de sidder.


Kommentér på:
Magneter

Annonce