{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
645 visninger | Oprettet:

Og så slap heldet op {{forumTopicSubject}}

Kender i ikke det at det går skide godt så skal det bare gå dårligt? Min hest er nu stortset færdig med genoptræning så skulle den jo lige slå øjet hmm ja ja så får vi bare dyrlæge igen vi elsker hans dyre nærvær eller noget! Ved ikke med jer men jeg synes det er så uretfærdigt smiley


Kommentarer på:  Og så slap heldet op
  • #1   11. jan 2017 Jeg var uheldig da jeg fik min første hest. En uge efter jeg havde fået hende blev hun sparket ude på folden og fik en stor flænge i hendes pibe knogle. Nr 2 hest sprang over skillevæggen i stalden og kom til skade og dagen før var hun løbet igennem hele hegnet ude på folden

  • #2   11. jan 2017 Uha, min har stort set haft dyrlæge hver måned, de sidste 2 år. Så det, det med at det går godt, det kender jeg ikke noget til smiley

  • #3   11. jan 2017 Da jeg fik hende da hun var 9 havde hun aldrig haft akut dyrlæge til noget overhovedet nu bliver hun snart 12 (ifølge pas er hun men jeg kender rigtige dato) lige siden juni har vi været i røgten og så massør 4 gange og Osteopat og tabt sko hver uge i næsten 2 måneder og nu kan den heller ikke spise med sin mund niks det gør man nu med øjet åbentbart et nyt trend ifølge hende som jeg synes skal stoppe omgående! smiley

  • #4   11. jan 2017 Øv øv øv, det er bare så træls! Jeg har heldigvis aldrig haft dyrlæge til min, men en ret omfattende omgang af KST der satte vores ridning en del tilbage.. Rigtig god bedring med din hyps.

  • #5   11. jan 2017 Jep jeg kender der det alt for godt... Dog ikke med dyrene men med vores biler... Vi har 2 men de har kun kørt samtidig i hvad en uge i de 4 måneder min kæreste og jeg har været sammen.... Ellers har de skiftevis stået stile og været på værksted

  • #6   11. jan 2017 Jep, min har været syg i de 3 år jeg har haft den. jeg har ofret over 30.000 på bare den ene sygdom i dyrlæge regning. Dertil kommer der foder tilskud, regninger på fys, mm.
    Hun har nu være "rask" siden uge 28. Men i stedet har hun bøvlet med betændelse i et sår i øjenkrogen, og nu har hun så fået en sår ved kodelet = en omgang betændelse og et stolpe ben.. sååå jeg ved godt hvordan du har det!


  • #7   11. jan 2017 i 2013 flyttede jeg min hest med på skole smiley først blev han fed, som i VIRKELIG fed, trods jeg satte ham helt ned på både krybbe og grovfoder... og forsøgte at træne ham mere. Da vi så kom til vinter månederne /slut december, begyndte hesten at få knopper på ryggen... dr. dyr blev kontantet og hun kunne ikke blive enig med sig selv om hvad det var.. men jeg fik noget til at fjerne det med, men det tog self tid inden jeg turde ride ham igen. I behandlings perioden (i det nye år) blev han så halt... hvorfor er vi endnu ikke sikre på.. så blev han rengående.. 1 dag efter havde han så fået en enorm rift i benet og det var hævet op i dobbelt størrelse.... knopperne forsvandt endelig, og behandlingen gik godt med benet.. han blev god igen så jeg begyndte at skridte lidt, så blev han sku halt igen.... denne gang mistænker jeg manglende sko og for hård bund... så han blev skoet igen, og var endnu engang haltfri.. sååå bliver man dag lige halt igen.... denne gang tager jeg fat på en dyrlæge der lige havde kigget på en anden hest, han kigger hurtigt på min og siger det er en seneskade (fornemmer jeg muligvis er blevet snydt, normalt vil jeg mene der skal mere til end blot at kigge på hesten smiley ) så han gav sam en sprøjte der skulle gøre at helingen gik hurtigere? dagen efter var han haltfri... men trods det turde jeg ikke sætte mig op og skridte på ham, så han blev mest longeret helt indtil han blev smidt hjem igen, hvor han nu har været i 2½ år, og går stadig som ridehest smiley men det halvår der var satme træls smiley og snakken om aflivning kom også på tale grundet han har lidt sarte ben, og når han stod halt 1-2 gange uden at man kunne finde noget, blev jeg lidt bekymret smiley

  • #8   11. jan 2017 Og som man troede man ikke kunne blive mere uheldig så er min mor også kørt på hospitalet med ambulance smiley

  • #9   11. jan 2017 Øv øv. Håber hun er okay

  • #10   11. jan 2017 Ej hvor det bare øv at høre, men kender det desværre alt for godt. I 3½ år passede jeg Lillemanden, uden han var syg overhovedet(han har haft en hovbyld een gang).
    Han kom i løbet af foråret/sommeren sidste år i super form og jeg tilmeldte ham til Store hestedag. 14 dagen inden vi skulle afsted bliver han halt og det har han været siden, uden vi kan finde årsagen.. Det er så typisk, SÅ irriterende og man bliver så ked af det smiley


  • #11   11. jan 2017 Hun er ok nok nu til at komme hjem og heldigvis sagde dyrlægen hun havde "bare" en slem omgang øjenbetændelse heldigvis ingen ridse så det jo lidt gode nyheder alligevel på en hård følelsesladet døgn smiley

  • #13   11. jan 2017 Min har været uheldig hver vinter i de 3 år den har været ridehest. Vinter 14/15 bøvlede vi med hoste som efter kikkert undersøgelse viste sig at være støvallergi. Vinter 15/16 først flere kiropraktor behandlinger og 2 påskedag 2016 havde den trådt et søm i den ene bag hov hvilket kostede 6 dage på antibiotika og en hovbyld. Her i efteråret 2016 startede den med at være lidt halt, da det ikke blev bedre kom dyrlægen forbi og så den i longe og lavede bøjeprøve uden at det blev værre, så hesten kom hjem til dyrlægen til en halthedsudredning med røntgen og blokader. Den har fået hovsenebens syndrom så på med ringsko med såler og pakning. Den var til kontrol efter 4 uger (en uge siden) stadig halt. Så den fik ledbehandling og indsprøjtninger med stesolid (binyrebarkhormon halløj). Er det ikke bedre når den skal til kontrol omkring 1/2 skal den muligvis til MRI scanning da der ikke er noget at se på røntgen billederne

Kommentér på:
Og så slap heldet op

Annonce