{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
347 visninger | Oprettet:

kronisk forkølet? {{forumTopicSubject}}

ved ikke hvad jeg skal kalde det, men det lyder som når hesten er forkølet. som om der er noget forsnævring og slim i næsen. eller som når en kaffemaskine er ved at være færdig. det er svært at forklare den lyd.
det er der kun, når det er koldt og fugtigt vejr. der er ofte intet flåd og når der, så wr det meget lidt.
det opstod efter en lille forkølelse i vinters.
havde dyreelæge på, og var heldig hesten lave den lyd. men fik at vide, det var normalt. men det er det altså ikke. håbede det gik over i løbet af sommeren. men såsnart det bliver fugtigt, kommer det igen.
er der andrevder har oplevet lignende og ved hvad det er?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kronisk forkølet?
  • #1   12. aug 2017 Har du haft hesten hos dyrelægen? For der kan måske være noget i halsen. smiley

  • #2   13. aug 2017 ja, der var en dyrelæge ude og kigge på ham. men kunne da godt have ønsket der blev kigget op i næsen. men hvis der havde siddet et fremmedlegeme, havde problemet vel været der hele tiden?

  • #3   13. aug 2017 Evt. få en anden dyrlæge ud. Jeg tænker også umildbart at det ville være en god idé at få kigget den i hals/næse...

  • #4   13. aug 2017 jeg ved ikke om man kan bestemme hvad en dyrelæge skal gøre. det er heller ikke sikkert hesten lige gør det, når han er her.
    der er også lidt underligt problem. der har ikke været noget at mærke. ingen hoste eller nysen eller feber. dog pruster han mere for at rense næsen. ligesom vi pudser næse.
    har også tænkt på allergi. men det er jo kun i koldt og fugtigt vejr.
    forholder han sig helt roligt med stille vejrtrækning, er der ikke den snerrende eller prustende lignende lyd men lyden af lidt tilstoppet næse.
    kan heste få en form for kronisk forkølelse, som blusser op under fugtigt vejr/luft?


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #5   13. aug 2017 Som udgangspunkt er du jo kunden og derfor kan du godt bestemme hvad du vil have kigget på det kan være de synes det er unødvendigt men det er ikke dem der bestemmer smiley

  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #6   13. aug 2017 Min veninde havde en pony der havde både bagknæs problemer og en dum bagkæde, knæet blev behandlet men den var stadig skidt i det ene ben, nu er min dyrlæge fabelagtig god til at se hvor og hun sendte den videre i røntgen ved et større sted i området med beskeden om at den KUN skulle have røntgen af den ene bagkode.

    Vi når frem og de vil starte med hele det sædvanlige program, mønstring, scanning osv osv heldigvis så var jeg med og fik hurtigt forklaret dem at det skulle de slet ikke den var piv halt og skulle slet ikke mønstres nogen steder og slet ikke til 800 kr under moderat tvang og en opringning til min dyrlæge som bekræftede at de intet skulle lave udover røntgen af den pågældende kode så fik vi trumfet igennem, billederne blev taget og koden var helt smadret og den måtte lægges ned.

    Essensen af dette er at vi var kunden og vi bestemmer hvad vi vil og ikke vil, kan godt se at det giver flere penge i kassen hvis de kunne starte med Adam og Eva hvilket i dette tilfælde havde været en gevaldig regning som havde givet samme resultat, her er skaden lokaliseret der skulle blot syn for sagen hverken mere eller mindre.


  • #7   14. aug 2017 ja, der er vel ikke andet at gøre en forsøge, og så finde en mere samarbejdsvillig og seriøs dyrelæge end den sidste. han lyttede på hesten grundigt og hørte den lyd jeg har beskrevet. men sagde med stort smil og næsten grinende, at der var helt normalt. og råbte til mig på vejen, at jeg ikke skulle bekymre mig. alligevel overtalte han mig til at give hesten noget tilskud med eukalypsus for at udvide luftvejene.

Kommentér på:
kronisk forkølet?

Annonce