{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
956 visninger | Oprettet:

Hvad rettigheder har man her! Kontrakt {{forumTopicSubject}}

Hej folkens..
Håber i vil bruge et par minutter på at læse dette!

Prøver at gøre en lang historie kort.
Jeg solgte min hoppeplag Nikita til en dame under min graviditet, grundet sygdom.

Kvinden fik hende til sin datter som brændende ønskede sig en hest men de havde ikke råd, de tilbød den et godt og blivende hjem og virkede reelle.

Fordi jeg selv huskede hvordan det var brændende a ønske sig en hest, ville jeg glæde denne familie og sagde 1000 for hesten, med det eneste krav at der blev skrevet kontrakt på at hesten aldrig måtte videre sælges; og ved ønske om ikke ar have hesten skulle jeg have den tilbage..

Der gik ik længe for jeg fin af vide de ville af med den da de var blevet bange for den! Jeg ville self gerne have den tilbage men nu ville de Ove kontrakt op at de ville have lov til a købe den tilbage for 1000 kr ??
Jeg satte store spørgsmålstegn her, hvis de var bange for hesten hvorfor så have den tilbage?
I mine øre lød deres plan "smart" så kunne hesten blive "tæmmet" tilredet osv og så få en god tilredet hest tilbage for 1000 kr!

Dette gik jeg self ikke med til, li pludselig ver det datterens far der stod for passet, hesten osv.. jeg kontaktede pigen, men faren ville ikke udlevere hans nummer, ( pigen var på dette tidspunkt under 18) pigen var utrolig uforskammet i sine beskeder!

Hun endte med at blokerer mig herinde såvel som pr telefon..

Har dog fulgt hendes profil, og kan nu se at hesten er solgt, og hun overvejer at købe den tilbage..

What to do ?
Der jo kontrakt på hesten slet ikke måtte videre sælges ?? Har jeg nogen mulighed for at gøre noget?

Hoppen betød utrolig meget for mig og jeg gjorde familien en tjeneste (troede jeg) med et godt hjerte.. det eneste jeg fik ud af det var et utaknemmelig pigebarn samt hendes respektløse familie!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad rettigheder har man her! Kontrakt
  • #1   13. aug 2017 http://www.pernilleskinnerup.dk ring til hende, hun er dygtig. smiley kontrakten er jo underskrevet af begge parter, så hvis du vil bruge en masse penge på advokat og din sti er ren, kan du jo tage en retsag op. smiley

  • #3   13. aug 2017 Man skal desværre huske at få med i kontrakten, en form for klausul HVIS de sælger hesten videre..

    Men mener at have læst så mange gange herinde, netop med problemet at hesten er solgt videre trods kontrakt, så er der ikke noget at gøre. Man kan stille et beløbsmæssigt krav hvis hesten sælges videre, men man kan ikke kræve hesten retur ved brud på den del..


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   13. aug 2017 jeg mener faktisk at have læst at man ikke kan tvinges til at sælge til en bestemt - heller ikke selvom at det står i en kontrakt. ergo tror jeg ikke at kontrakten er helt gældene

    desuden skal der også være en klausul i kontrakten før at der kan køres en sag.


  • #6   13. aug 2017 Hesten kan du næppe få hjem igen, idet den nye ejer jo formentligt har købt i god tro og jo ikke er den der har brudt kontrakten.
    Hvis du har skrevet en bod i kontrakten, så kan du selvfølgelig sagsøge dem i forventning om at de skal betale en bod for brud på kontrakten.

    Og så tænker jeg, at lærestregen må være, at en anden gang lånes hesten ud, hvis man af den ene eller anden grund ikke har mulighed for at lave en reel handel (hvor der betales fuld pris, og der så til gengæld ikke er diverse restriktioner, som man alligevel ikke kan tvinge dem til at overholde).
    Ved et udlån havde hesten jo stadig været din, og du havde kunnet få den hjem kvit og frit.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #7   13. aug 2017 en kontrakt skal desuden være realistisk, og det er ikke realistisk at skrive at køber ikke må sælge hesten på et tidspunkt.

    egentligt syntes jeg at det er spild af tid og penge, hvis man vil kører en sag - du har trods alt solgt dem hesten, og derfor har de fuld rettighed over den.

    men forstår tydeligvis din frustation.


  • #8   13. aug 2017 Kontakt nye ejer og hør på hesten, fortæl din historie og advar dem mod at returnere den.
    En anden gang så sælger man for at sælge og når hesten er afsted er den ude af din verden medmindre du får den returneret.


  • #9   13. aug 2017 Kender ik ny ejer ??

  • #10   13. aug 2017 Det er vel også ligegyldigt - medmindre ny ejer kun skal kontaktes for at høre, hvordan hesten har det. Du kan ikke gøre nogen krav gældende overfor ny ejer. De har købt hesten og er ikke bundet af kontrakten med dem, der købte hesten af dig.

  • #11   16. aug 2017 Jeg synes bare det er uhyggeligt hvor forfærdelige utaknemmelige mennesker kan være ??

  • #12   16. aug 2017 Gitte - sådan er verden bare. Nogen gange er man heldig, og folk er søde, ærlige og fornuftige, andre gange går det lige om vendt. Vil man ssikre sig bedst mulig, må man være lidt hård og ikke lave sådan nogen helt ekstremt gode aftaler (altså for en der vel snyde, tjene hurtige penge e.l.) med folk man ikke kender. Muligvis er der så en ærlig og hæderlig person, der går glip af en dejlig hest, men det er sådan man bedst muligt undgår at blive snydt.

Kommentér på:
Hvad rettigheder har man her! Kontrakt

Annonce