{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget giver i jeres heste i foder?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   10. nov 2017 kig på posen, der står en vejl. dosering smiley

  • #2   10. nov 2017 Kommer an på hvilket foder hvor meget den skal have smiley
    Så kig på vejledningen på det foder du vil bruge, så står der hvor meget den skal have pr. 100 kg oftest smiley


  • #3   10. nov 2017 Min hest får 250 gram dagligt (:
    Før fodrede jeg med Dangro Omega 3 Kraftur. Her skulle han have 750 gram dagligt for at være dækket ind, men da han begyndte at reagere allergisk på det fra Dangro, skiftede jeg over til en tilpasset foderplan fra Nordic Horse. Helt klart det bedste jeg har gjort fodermæssigt for min hest! (:


  • #4   10. nov 2017 Det hjælper ikke din hest, at fortælle hvor meget foder mine heste får pr. dag .
    Men som de andre skriver står doseringen på sækken eller få nogle med på råd, som kender til diverse forskellige mærker på markedet.
    Og det afhænger også af brugen af din hest smiley


  • #5   10. nov 2017 Det afhænger af om din hest er nøjsom eller svær at holde huld på, og om hvor meget den bliver brugt smiley
    Tindur er 160stg. Ca 508 kg Han er nøjsom så han fodres med Horselux Easy Pellets 700g dagligt. Da han manglede energi i arbejdet og ikke skal tage på, har jeg i samarbejde med foderkonsulent (efter jeg selv rodet rundt på markedet efter et energi rigt foder der var lav på sukker og FE) kommet frem til at han skal have 300g Horselux Sport. Også får han ølgær imod hove, og pt. Lidt zink og Kiselgur. smiley
    Han springes en gang ugentligt, trænes Ca en gang 10km i skoven hvor over halvdelen foregår i hurtigt tempo. Og trænes mindst en gang dressur. smiley

    Mvh TT


  • #6   11. nov 2017 Tjek vejledningen på foderet, eller skriv til Pavo. Jeg mener bestemt, at de gratis vil lave en foderplan til dig. Og ellers kan jeg anbefale foderprogrammet Sund Hest - det koster omkring på 600kr.

  • #7   11. nov 2017 Jeg bruger pavos natures Best på Luno smiley han får ca. 700 gram om dagen + vitaminer smiley
    På posen står der at han skal have 1 kg men det syntes jeg simpelthen er for meget...


  • #8   11. nov 2017 Sisse - Har du så fået hjælp af foderkonsulent til at finde det rigtige vit/min produkt således at du får den rigtige sammensætning og dosering? smiley

    Mvh TT


  • #9   11. nov 2017 lige nu får min 6 brikker equsana minivit allround, ca 150 gr lucerne og ca 150 gr equsana active müsli.

    han er 6 år, 165 cm i stg, let arbejde og må gerne tabe sig lidt.

    lige nu får han ca 3 -4 kg hø i net til nat (boks), og så har de fri frøgræs på fold (samt græs selvfølgelig)



  • #10   11. nov 2017 Min er en basse på 500-600 kg. Han er 4 år gammel og 1.67, men vokser lidt endnu smiley Han er i moderat arbejde, 3-4 gange om ugen, pt. lidt i voksepause så kun m. longe 3 gange ugentligt.

    Han får:
    800 g Equsana Cool performance, (300 g morgen + aften og 200 g frokost).
    400-500 g fiberpiller til frokost, opblødt (så der er noget godt til maven, når han kommer ind fra fold + det er godt til at undgå spiserørsforstoppelser, at der er flydende foder ved ind-fra-fold-tidspunkt).
    300 g slobber mash de dage, vi går til ridning.
    5-6 stk. minivitter fra Equsana (vitamintilskud).

    Ved siden af får han så græs på folden og ellers alt det wrap/hø, han kan spise smiley Det holder han godt hul på og har super dejlig energi - på den gode måde smiley Han tåler ikke for power-fyldte foder og med havre, eks. forsøgte vi os med pavo all sport, der gjorde ham fuuldstændigt bims smiley Så det får han kun lige en lille håndfuld af, når de andre får smiley Han fik tidl. lucerne, men nægtede at spise det, så det har jeg opgivet smiley


    profilbillede
  • #11   11. nov 2017 Min hoppe får

    Morgen og aften
    500g revital cubes fra eggersmann (kornfri)
    500g müesli fra deukavallo
    Ca 30-40g solsikkefrø
    Ca 200g opbløde roepiller
    Ca 200g opblødte lucernepiller
    5 stk vit/mineral bricks fra eggersmann.

    Hun går i løsdrift med fri adgang til hø og halm


Kommentér på:
Hvor meget giver i jeres heste i foder?

Annonce