{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
401 visninger | Oprettet:

Foder anbefalinger? {{forumTopicSubject}}

Kort og godt:

Foder til en pinto/paint som bliver 6 i år.
Hun skal genoptrænes i år efter at have stået stille i laaaang tid. Jeg ser gerne at det hjælper med muskelopbygningen og så gerne noget der holder hendes pels fin.
Hope ligner nemlig noget der løgn og første sted jeg har valgt at sætte ind er foderet.

Jeg vil gerne have noget der ikke koster en halv bondegård at købe hjem.

Hvad fodrer i med, og hvor meget giver i?

Kommentarer på:  Foder anbefalinger?
  • #1   10. feb Hippolyt. Mine to får Alpengrün müsli, og lige nu et vitamin pulver der skulle hjælpe med at booste. Så får de normalt også Eggersman vitaminpiller, mener jeg det er.

• #2   10. feb Fiberpower fra dangro har vi brugt i mange år. Min den nye har sat muskler så hurtigt at hun er blevet smuk oå bare 2 mdr

• #3   10. feb Vores DV manglede muskler efter skade. Brugte dette: http://equsana.dk/produkt/equsana-body-boost-oeger-huld-og-muskelfylde/
    og lige en lille kur af https://danishagroshoppen.dk/produkter/equioil-omega-369?gclid=EAIaIQobChMIrIDU2dSb2QIVFImyCh2HQgXmEAQYAyABEgIb-fD_BwE
    Det er godt for en flot pels, fremmer sunde led og stimulerer fordøjelsen og udholdenheden samt immunforsvaret. Vi giver vores hest en kur 2 gange årligt da han har haft svamp to gange.

• #4   10. feb kraftur fra dangro er et super foder, både til en flot pels, regulere vægten og fremmer immunforsvar da den indeholder en masse gode urter, hørfrø og tang ?? min egen er blevet så flot pga. kraftur og jeg har ikke længere store muk problemer.

• #5   10. feb Jeg er fan af at blande foderet selv til min hest.

Min skal ikke vægtøge. Så han får en light müsli som "base" til at blande andet foder i. Hvis din hest skal bruge mere energi til at holde huld vil jeg anbefale en almindelig mysli e.l.
    Jeg er rigtig glad for mærket Nature's Best, som har et lille udvalg af gode produkter. Bl.a. den light müsli, som jeg bruger. Han får 300g dagligt. Det er kvalitetsfoder med omtanke for naturen

For pelsen behøver jeg som sådan ikke at gøre meget. Müsli'en indeholder hørfrø, som giver lidt glans, og ellers får han den bedste olie på markedet efter min mening, nemlig EquiOil 3-6-9. Det er en lavdosis olie, som han får 20 ml. af hver dag. Det er ikke kun for pelsens skyld, men også for mavesækken. Derudover så har jeg en overgang brugt biotin, fordi han fik nogle huller i hovene. Biotinen har selvfølgelig også givet noget glans, og jeg giver en kur forår og efterår af det. Jeg bruger Solanum Hoof Stabilizer, som er den på markedet, der indeholder mest biotin og som faktisk også er i den billigere ende. 6 g dagligt.

Nu har min hest ikke haft behov for direkte muskelopbygning, da han jo blot er 3 år og derfor ikke er andet end tilredet. Men nu hvor han snart nærmer sig 4 år og skal til at igang med gangsætning, får han 100 g soyaskrå, som indeholder en del protein. 100 g er lige i underkanten, da det anbefales at hesten får 50-75 g pr 100 kg hest. Men da han ikke må tage på, får han lidt mindre og så får han det igennem længere tid (1 år som minimum) og ikke bare som en kur.

Derudover får han en tsk fodersalt - hvilket alle heste bør have, da det ikke kan tilsættes foderet pga. holdbarheden, så det mangles. Og så sveder min hest ret meget, så det er godt til ham at få noget salt

Så for at opsummere en "dagsration" for min 350 kg islænder vallak på snart 4 år:
    - 300 g Nature's Best Müsli Light
    - 20 ml EquiOil 3-6-9
    - 6 g Solanum Hoof Stabilizer (kur forår + efterår ca. 2 mdr)
    - 100 g soyaskrå
    - 1 tsk fodersalt

• #6   10. feb Regulator Complete, billigt og det bedste foder jeg nogensinde har brugt. Til muskelopbygning ville jeg måske tilføje noget build op eller lignende.

• #7   10. feb Ormeprøve??

• #8   10. feb Er med på Regulator Complete. Bruger det til min egen, som har stået stille og skal igang med genoptræning.

• #9   10. feb Skifter årligt foder.. Der skiftes mellem Horselux Easy og Equsana Rocky Tindur får Ca 700g pr dag. Også 100g ølgær for H. H. H. For mere energi når der er behov, tilsættes 200-300g Horselux Sport. Han har altid blank og fin pels, og både fælder og sætter pels uden problemer

Mvh TT

• #10   10. feb
    Det kommer an på om hesten er let og holde huld på eller svær :o)

• #11   11. feb Ormeprøve skal selvfølgelig laves også, men derfor føler jeg stadig at jeg gerne vil have foderanbefalinger.

Jeg takker for alle svar, det giver en del at arbejde med!

Krikken, hun er ganske nem at holde huld på, den lille spinkle skid

• #12   11. feb
    Hvis den er let og holde huld på, så giv den vitaminer og en slat lucerne :o)

Kommentér på:
Foder anbefalinger?