{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
781 visninger | Oprettet:

Hvorfor er det så svært at finde løsdrift? {{forumTopicSubject}}

... på Sjælland i alt fald.

Enten koster de en formue, eller også svare annoncøren ikke på ens henvendelser eller også er plage ikke velkommen.

Er s.. snart ved at opgive

Kommentarer på:  Hvorfor er det så svært at finde løsdrift?
  • #1   11. feb Hmm - ikke mange bruger løsdrift i dag - vil jeg mene!

jeg valgte, fordi jeg kunne, at bygge min egen - jeg har fået flere henvendelser på opstaldning hos mig.

Jeg skal have bygget ny her til sommer og overvejer kraftigt at gøre plads til flere, netop pga mangel på løsdrift.

Desværre bor jeg i Jylland

• #4   11. feb Jeg syntes at der var en del muligheder, da jeg ledte omkring Odense.
    Og har fandt også en del da jeg i januar ledte efter et nyt sted at stå(også på Fyn).
    Endte dog med at sætte hende på boks da hun er oppe i årene og har svært ved at holde huld

• #5   11. feb Syntes der er flere og flere rundt om som laver løsdrifte og/eller padock paradise. Og syntes nu ofte priserne er fine! Selvom det er løsdrift/paddock paradise, er der jo altså stadig en hel del arbejde i at passe det hele!

Selvom vi har 30-40kvm løsdrift ude i stalden til 3 heste, vil jeg i hvert fald mene der er lige så meget arbejde og vedligehold både ude og inde som hvis vi havde haft 3 bokse.
    Vi har så helt bevidst valgt ikke at have opstaldere lige de næste mange år, da vi gerne vil have tid og overskud til at gøre vores udendørs arealer pæne og brugbare (feks har vi haft 1hk der har lagt i skov, som faktisk her i næste uge bliver ryddet totalt og lagt i fold, ridebane og roundpen).

• #6   11. feb Jeg tror, at der oftestfindes tre slags løsdrift - de gode som koster, og hvor forholdene er lækre. De skrabede udgaver, hvor forholdene kun er gode om sommeren i tørvejr. Og så de mange private, som laver gode løsdrifte og kun lejer ud til udvalgte folk de kender

Så ja en god løsdrift med gode forhold bør i min verden koste det samme som en god boks-med-god-fold bør koste - her er det den enkelte hests behov som skal opfyldes, ikke pengepungen udfra løsdrift= billig opstaldning.

Husker jeg rigtig er det så ikke en plag du skal have opstaldet ude ? I så fald ville jeg kontakte avlere, som oftest ved hvor der findes “følbørnehaver” hvor de går i løsdrift.

Mvh Charlotte

• #7   11. feb Hej Charlotte

Jo det er en (sød og velopdragen) plag, men forholdet er ikke- eksisterende til opdrætter, efter jeg påpegede, at han med pssm1 ikke kunne bruges til det han var købt til

• #8   11. feb Har du prøvet at lave opslag på FB eller nede i dagligvarer butikker/rideudstyr butikker?

• #9   11. feb her I sydJylland er det også svært. her findes også 3 former for løsdrift.
    1. løsdrift hvor der nærmest ikke er andre faciliteter.
    2. private folk der ikke tager opstaldere ind
    3. islænder løsdrift. de tager IKKE andet en islændere ind og ofte tager de kun vallakker ind.

Det er ellers mange løsdrifter her i Kolding, men Kolding er nærmest rent islænder folk og vil ikke have andet ind af en eller anden grund.

• #10   11. feb Er det ikke også en hingst du har? Jeg tænker at det er derfor at det er svært

• #11   11. feb Mette: han skal “klippes” når han alligevel ikke kan bruges til avl

• #12   11. feb Jeg har haft løsdrift i snart 5 år og har haft ualmindeligt svært ved at finde opstaldere.
    Og nu skal jeg snart flytte og nedlægger min egen. Jeg har fundet en anden løsdrift til mine 2 damer og det var ikke særlig svært.
    Jeg oprettede en annonce i forskellige grupper på Facebook og fin 5-6 tilbud på under en uge. Det første sted jeg så, valgte jeg.

• #13   11. feb Men indtil han bliver vallak og lidt tid efter skal han jo stadig stå et sted og tænker det er svært for de fleste at fremtrylle ekstra løsdriftplads i perioden op til

• #14   11. feb Der er rigtig langt imellem de gode løsdrifter på sjælland. Især hvis man som mig, er afhængig af det offentlige!
    Jeg har fundet en super løsdrift til min, det eneste minus er at jeg har en times transport hver vej.
    Jeg giver samme pris, som dem med boks gør. Men jeg har også adgang til de samme lækre faciliteter, og i modsætning til dem i boksene, så er løsdriften med fuldpas
    Så jeg giver 2200kr for at have en hest i fuldpas incl. wrap, gode ridefaciliteter (ridehus, ridebane og rotunde), 1/2 årligt dyrlægetjek og den årlige vaccination.
    Så synes faktisk det er en rigtig god pris, men ved der er mange der synes det er dyrt for en løsdrift

• #15   11. feb Nanna S, har du vacc og dyrlægetjek med i din løsdriftpris??????

Den har jeg godt nok aldrig hørt før

Gypsyvan - hvad forventer du af en løsdrift?

Hvad kræver du?

• #16   11. feb Begge ting er med i prisen Der bliver også tjekket tænder, men de bliver dog ikke ordnet. Men der bliver efterfølgende lavet en fælles tanddag, hvor man kan få dem ordnet til en god pris hvis man er interesseret. Men det står også en frit for, at vælge en anden dyrlæge/tandlæge til at ordne tænder.
    Og det samme med gødningsprøver. Selve prøven er med i prisen, men evt kur skal selv betales

• #17   11. feb Little John:
    Egentlig ikke så meget (synes jeg selv). Han er kun en bette dreng på knap halvandet, så ridefaciliteter er mig ret så ligegyldige (lige nu).
    Han skal simpelthen bare stå et sted, der opfylder lovkrævede (det gjorde nogle af stederne bestemt ikke, bare små skure i et mudderhul), hvor der er opsyn med dyrene og hvor jeg kan medbringe eget foder. Pga hans sygdom kræver han totalt stivelsesfattig kost - og det har en del bakket ud mår de har hørt.

- og som jeg skriver i annoncen så køre jeg gerne langt (hvis bare det er fuld pas).

• #18   11. feb Hvilket foder bruger du? Fordi hesten er bære af PSSM1 er ikke ens betydende med at han avler det videre - en lille biting - og jeg kan ikke se problemet i at du selv medbringer foder - hvis det står klar til at blive givet i den mange han skal have - lovkrav for løsdrift???????? Hvilke krav er det? For så ville du vel også stille lovkrav til stald - og efter reglerne er lavet om, så er det kun de nyopførte stalde der opfylder de krav

• #19   11. feb Jeg har opgivet at finde en ordentlig løsdrift, det er stort set umuligt, især hvis man ikke ejer en islænder.
    Troede forrige år, at jeg havde fundet, den perfekte løsdrift, men jeg endte i stedet, med en møg syg hest, som var tæt på at måtte aflives.

Min erfaring er, at de fleste løsdrifter kun er til islændere og islænder mennesker holder altså hest, på en lidt spøjs måde og går ikke super meget op i foder, sygdomme etc.

• #20   11. feb Hejsa - når jeg skrivere avlere, så er det ikke plagens avler, men andre avlere - de kender ofte til fx hingstebørnehaver rundt omkring
    Så de kan måske komme med nogle forslag til hvem du kan kontakte.

Mvh Charlotte

• #21   11. feb Jeg har mine to ponyer gående hjemme i løsdrift, og har tidligere fået henvendelser fra folk der ønsker opstaldning i samme prisleje som du gør...
    Og for at tale helt frit "ud af posen" så står indtægten ikke rigtigt mål med det ekstra arbejde det er ved at tage en hest mere ind...

Det er i hvert fald en af årsagerne til at jeg har takket nej hver gang. Det - og så frygten for at få en opstalder ind som jeg ikke "svinger med"... Eller som stiller for mange krav eller er for kritisk...

• Cecilia
    Cecilia Tilmeldt:
    feb 2014

Følger: 1 Svar: 4
    #22   11. feb Jeg står et skønt sted med min pony! Synes, der er rigtig mange gode løsdriften at vælge imellem. Udfordringen for mig har været at finde et sted uden græs osv

• #23   12. feb Når jeg ser søgeannoncer for opstaldning, så ser jeg tit at folk vil have x antal kr hvis det er i boks og x antal færre kr hvis det er i løsdrift.
    I min optik er forbrugsudgifterne det samme i hhv boks og løsdrift, der lige meget arbejde i at skulle muge i boks eller løsdrift, der er lige meget arbejde i at trække heste til og fra fold som i at binde dem op ved fodring og løsne dem igen efterfølgende. Udgifterne til etablering af en ordentlig mudderfri løsdrift i en ordentlig størrelse er ikke meget fra en stald. Jeg har lige lavet et skrabet læskur til mine på 4x10 meter. Det løber op i omkring 25.000. Her er ikke støbt gulv og der er endnu ikke lavet foranstaltninger ift. Muddersikring.
    Jeg mener bestemt at ordentlige løsdrift findes i hele landet. Jeg kan bare se at flere og flere er begyndt at tage et mere rimeligt beløb for det, så det harmonerer med udgifterne og tidsforbruget.

Nu ved jeg jo ikke hvad du mener med ikke en formue, men særligt for din, ville det måske give mening at se efter et af de steder hvor der er gjort noget særligt ud af løsdriften og foldene. Og ja, det koster det sammen som en boks, men giver mere bevægelse til hesten

Kommentér på:
Hvorfor er det så svært at finde løsdrift?