{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
967 visninger | Oprettet:

Forsikring af islænder {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have Baldur forsikret og vores andre heste igennem tiden har vi altid brugt kdh uden problemer
Han skal forsikres uanvendeligt
Har andre her med islænder forsikret andre steder
Lad mig høre især hvis i har haft problemer for jeg beøver jo ikke bøvle med noget ??
Det er kun islænder i denne forbindelse der har interesse
Vh
Annette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring af islænder
  • #1   15. feb 2018 Nu det måske bare mig men hvilke forskelligheder forventer du at finde ifht. at have en islænder forsikret og så en hvilken som helst anden pony?

  • #2   15. feb 2018 Sabrine; der er flere avldforbund som har aftalered diverse forsikringsselskaber så spørgsmåler er bestemt relevant....
    Annette; har desværre ikke erfaring med islænder. Førhen brugte vi alm brand mdd succes. Nu er vi helt uden forsikring. .med undtagelse naturligvis af vores landbrugsforsikring som kun dækker ansvar smiley


  • #3   15. feb 2018 Hade fsktisk tænkt på om der var forsikringer som måske kun hade islænder eller der var fordele ved det ene fra for det andet
    I de sidste år har vi haft fordele ved have vores fjordheste ved kdh


  • #4   15. feb 2018 Bette Barkholt: Jo men nu var det ikke helt specificeret om det skulle være forsikringstyper kun for islænder eller bare en generel uanvendelighed og der burde der altså ikke være forskel når det er samme forsikringspolice der anvendes generelt i den pågældende type forsikring. Det var derfor jeg stillede spørgsmålet.

    Annette: Altså jeg har selv set en enkelt eller to som har adskilt islænder fra andre typer hest/pony, men om de så også har ændret i dækningen tør jeg ikke sige noget om.

    Dansk Hesteforsikring var de eneste jeg lige kunne finde på Google:
    https://www.dansk-hesteforsikring.dk/DK/Forsikring/Islandsk%20hest.aspx

    Hvis islænder foreningen har nogle samarbejder så burde det nok være at finde på deres hjemmeside.


  • #5   15. feb 2018 Ikke så meget udbyder eller slå de forskellige hesteforsikringer op mere som jeg skrev øverste hvis det hade været problemer jeg har ingen grund til at gentage andres fejl
    Hvis nu man ikke bryder sig om at skrive om der her kan man skriv pb til mig
    Kun omkring islænder har interesse lige her


  • #6   15. feb 2018 Jeg har aldrig hørt om et forsikringsselskab der specificerer sig i fx islændere.

    Men jeg kan da fortælle at min egen islænder er uanvendelig og sygeforsikret hos Tryg. Jeg er ganske tilfreds og har aldrig haft noget bøvl med dem.
    Dog havde de lige fået sendt en lidt grøn medarbejder ud til os. Der spurgte om vi ville have en føl/avls forsikring på min vallak. xD men det er jo en mindre detalje smiley


  • #7   15. feb 2018 Nej det er heller ikke sikker der findes noget lin. Det med fjordhesten ved kdh.
    Derfor er det ret smart at spørge her evt.
    Nej jeg får nok heller ikke brug for en avls forsikrings til Baldur smiley


  • #8   15. feb 2018 Jeg tror nok, at Dansk Islandshesteforening har noget samarbejde med Dansk Hesteforsikring, men det må du kunne læse dig frem til på forenngens hjemmeside.


  • #9   15. feb 2018 Min veninde der har 6-7 islændere, og avler lidt, har sine forsikret i Marslev Hesteassurandør, og det er også samme sted jeg valgte da de er billige og der har aldrig været problemer smiley
    Jeg har dog kun liv/død, min veninde har forskellige alt efter hvilken hest.. smiley

    Mvh TT



  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #10   16. feb 2018 Ved Agria har 10 % rabat hvis du er medlem af DI eller en lokal klub for islændere
    Jeg har mine 2 gamle islændere veteran forsikret ved Agria men kan ikke fortælle dig om det, da de ikke har været syge så jeg fik brug for det


  • #11   16. feb 2018 Kan ikke finde noget om Marslev Hesteassurandør smiley
    De andre dem Agria det må jeg have læst godt igennem sener
    Mange tak, flere tages med kys hånd..
    VH Annette


  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #12   16. feb 2018 Jeg har også før stået i Marslev og var godt tilfreds de forsikre bare ikke over en vis alder og har såvidt jeg husker ikke sygedækning

  • #13   18. feb 2018 Prøv at spørg på islænder stutterier - de må vide om der er et forsikringsselskab der giver rabatter når det er islænder

  • #14   18. feb 2018 Jo Tak finder ud af

  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #15   18. feb 2018 Det er kun hvis man er medlem af DI underafdeling af det dyrenes værn og dansk rideforbund man får lidt rabat


  • #16   18. feb 2018 ja det så jeg men det er heler ikke problem da vi har medlemskab at de 3

  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #17   18. feb 2018 Dem jeg har haft kigget på giver alle rabat de steder, faktisk kan man de fleste steder regne prisen ud på hjemmesiden
    Jeg ringede til Agria da jeg syntes det var nemmere og sige hvad jeg ville have og de så fandt det
    Jeg tegnede også genoptræning ved Agria der kan man også betale pr måned i stedet for hvert år


  • #18   18. feb 2018 ja det kunne jeg også finde frem til mange tak smiley

  • #19   22. feb 2018 Jeg har mine heste sygeforsikret hos First, det er altid fungeret upåklageligt, og de har altid bare overført penge uden problemer (og vi snakke ret store beløb).

    Jeg hører dog, at mange andre har problemer med dem. Så ved ikke rigtig, om jeg kan anbefale dem. Personligt har jeg dog intet at klage over smiley


Kommentér på:
Forsikring af islænder

Annonce